Toon posts:

Twee subnets op een cisco 3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem.

Ik heb een cisco switch geconfigureedmet een ip nummer 10.1.1.12 255.255.252.0

Nu zit in een poort een server met een ip adres 192.168.1.12 255.255.252.0 op alle andere poorten zitten workstations in het 192 segment.

Nu is het niet mogelijk om de server te pingen, dit kan wel als ik het ip nummer uit de switch haal, maar dan kan ik hem niet remote beheren. Hoe los ik dit probleem op?

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

waarom zit je zelf niet in dat 192.168 segment?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je probleem heeft iig niets met het ip-adres van de switch te maken. Zolang de andere machines (servers = ws) allemaal in het zelfde subnet zitten gaat het altijd goed.

Een switch werkt op laag 2.
(Sommige wel op laag 3, maar dat lijkt hier niet van toepassing)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp echt niet waarom dit niet werkt, wanneer ik zelf op de switch zit kan ik de server niet pingen.

Alle poorten staan in het default vlan.(standaard)

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
wtf :?

Dat eerste ip adres waar je het over hebt is het management adres van die switch die standaard in vlan1 zit (management vlan). Dit ip adres heeft dus helemaal niets te maken met het feit dat jij je server niet kan benaderen. Ik zou toch maar eens voor de zekerheid kijken of er niet een poort anders ingesteld staat of dat ze toch niet per ongeluk in een ander vlan zitten. Ik heb hier nl. ook een aantal 3548 switches staan met een ander management ip adres dan het subnet waar de clients op zitten en geen probleem.
Pagina: 1