Toon posts:

Opstartproblemen agv harddisks?

Pagina: 1
Acties:
  • 15 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende ietwat vage probleem.
Als ik mijn pc aanzet, lijkt alles goed te lopen, dwz ventilatoren slaan aan, led'jes knipperen enzovoort. Alleen hapert er dan iets want mijn monitor slaat niet aan. Vaak hoor ik ook een van mijn twee harde schijven ratelen (soms wel 30 seconden of meer). Dus het syteem lijkt te draaien maar feitelijk gebeurt er niets.
Om em uiteindelijk draaiende te krijgen moet ik de main-power uitzetten (achterop), even wachten uiteraard, en dan weer power on, soms doet ie het dan, maar soms moet ik em weer uit zetten en doet ie het wel als ik em weer aan de voorkant aanzet daarna. Dan loopt alles verder goed.

Ik heb de BIOS geupdated, Videokaart instellingen gecontroleerd, harde schijven (4 en 6 gb) gedefragmenteerd, niets helpt.

Iets anders frappants is dat als ie eenmaal loopt en ik sluit af en start weer opnieuw op, dat ie het gewoon goed doet. Dus heeft het misschien iets met de temperatuur te maken?

HULP!!!!!

Rutger

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
sounds like voeding.
weet niet zeker of dit inderdaad het probleem is, maar ken iemand die moest ook elke keer zijn pc reviven. oplossing nooit meer uit zetten, als ie eenmaal aanstaat, maar ik neem aan dat het voor jou niet de goede oplossing is.
wat ik je zou aanraden is van iemand ergens een voeding lenen om te kijken of dat inderdaad het probleem is en niet dat je harde schijf(en) aan het einde van hun latijn zijn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gezien de symptomen is je voeding volgens mij goed gaar geworden..

Verder staat dit topic feitelijk in de verkeerde forum (lijkt me sterk dat het aan de HDD's ligt..). In plaats van om hem naar PMG te moven sluit ik hem en verwijs ik je naar de sticky aldaar: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! :)

Dit topic is gesloten.