Toon posts:

Lage performance bij geluidsdemping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil mijn PC gaan stiller maken. Ik weet dat de hardeschijf de grootste herieschopper is. Ik daarom wilde ik dit kopen: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=463.

Ik heb echter gehoord dat je performance van je schijf achteriut gaat omdat enigsinds kan bewegen & dat het slecht voor je schijf kan zijn. omdat ik dat mijn Seagate U320 SCSI natuurlijk niet aan wil doen, wil ik graag jullie mening hierover horen.

Silence

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

link werkt niet?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
vreemde zaak. Surf naar http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Cat_ID=12 en kijk naar de Backnoise NB-Swing

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:22:

... knip...

Ik heb echter gehoord dat je performance van je schijf achteriut gaat omdat enigsinds kan bewegen & dat het slecht voor je schijf kan zijn.

... knip...
Als dat al zo is (weet niet waar je die info vandaan hebt), dan denk ik dat dat alleen geldt voor de echte bijna losse ophanging die je hebt bij produkten waarbij de HD in een elastieken ophanging zit.

Als ik het goed zie is hier de HD opgehangen tussen rubber stukken, dit lijkt me weinig beweging mogelijk maken.

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zit ie een beetje los, trilt ie tegen de rubbers aan. Misschien dat je seektimes met 0.1ms omhoog gaan ofzo, veel kwaad zal het niet kunnen. Als je je disk in elastieken hangt zou het wat anders zijn.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

admiral866

The King Personality Disorder

de echt irritante geluiden van een hd is het ronddraaien.
En dat veroorzaak een piep geluid. Dat piep geluid krijg je er niet uit met dit systeem.
Alleen het geratel bij hd-activiteit. Dus je hebt er vrij weinig aan imho.

Verwijderd

admiral schreef op 14 oktober 2002 @ 12:38:
de echt irritante geluiden van een hd is het ronddraaien.
En dat veroorzaak een piep geluid. Dat piep geluid krijg je er niet uit met dit systeem.
Alleen het geratel bij hd-activiteit. Dus je hebt er vrij weinig aan imho.
Dat is volgens mij niet helemaal waar, want als de HD vast zit aan de kast, dan resoneert de kast mee en gedraagd zich als een versterkende klankkast... Dus het werkt wel degelijk, maar hoeveel het scheelt zou ik niet kunnen zeggen, hoor!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Link werkt als je het puntje delete achteraan...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Het is het vering-demping verhaal. Een hdd moet gedempt worden door de ophanging (of die nou wel of niet geveerd is). Anders is er de mogelijkheid dat de trillingen die onstaan door niet perfect gebalanceerde platters worden versterkt, en mogelijk een klein performanceverlies opleveren. let wel: een kleine kans op een klein verlies.

Als een hdd is opgehangen in alleen elastiek, is hij vrijwel niet gedempt, alleen geveerd. Als een hdd met vrij dikke rubber blokjes is opgehangen of met stukjes rubber bij de schroeven, dan is hij wel gedempt, maar minder geveerd.

Nou is het zo dat hoe meer de hdd gedempt is, hoe meer trillingen er worden overgedragen van hdd naar kast. je dempt hem immers door hem steviger te verbinden met de kast. En hoe meer trillingen er worden overgedragen aan de kast, hoe meer herrie de kast maakt.

Probeer dus een compromis te vinden tussen demping en vering. Aangezien de kans op performanceverlies sowieso al klein is, zou ik me niet al te druk maken over weinig demping. De winst aan vermindering van geluid is veel reëler, en dus zou ik toch niet te veel demping kiezen. zolang je je hdd niet alleen in elastieken monteert lijkt me er weinig aan de hand.
Pagina: 1