Toon posts:

Past de Alpha PAL8045 op een Epox 8k5a2+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn moederbord is kapot (abit kx7 333R), en nu ga ik hem dus omruilen voor een andere.
Maar nus is het probleem, dat ik niet zeker weet of mijn cooler (alpha 8045) op dit mobo past.
Is er iemand die dit moederbord en deze cooler als combi in gebruik heeft?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De mobo staat niet op de Alpha PAL8045 MB Compatibiliteitslijst.

Maar als ik een plaatje van de 8K5A2+ vergelijk met de KX7-333R, dan kom ik tot de conclusie dat ze niet veel schelen qua ruimte rondom de socket:

Abit KX7-333R
Afbeeldingslocatie: http://www.hothardware.com/reviews/images/abit_kx7333r/board.jpg

Epox 8K5A2+
Afbeeldingslocatie: http://img.neoseeker.com/a/epox8k5a2/DSCF0008_lg.jpg

Verder heb ik de gare topictitel aangepast. "Epox 8k5a2+ vraagje" kan zoveel betekenen..

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses daarvoor, maar moest ff snel, want zit op werk, maar thnx in ieder geval!!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik denk dat je aan de zijkant mischien een probleem hebt daar waar de northbridge koeler zit. Maar als je die koeler weg haalt en er een gewone vierkante opzet zal het net passen denk ik

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:08
heel simpel: teken de afmeting van het koelblok uit op een papiertje, knip het papiertje netjes uit (liever iets te ruim dan iets te krap) en kijk of je het netjes op je proc kan leggen. Op die manier krijg je echt zekerheid

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik denk dat je de gok moet wagen. Op een KX7-333 past ie, en de Epox 8K5A2+ is niet veel anders. Ik ken een user van een ander forum die gewoon een Alpha Pal 8045 icm met de Epox 8K5A2+ heeft. Dus het zou moeten kunnen.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Of anders kun je nog altijd iets van de zijkant van het koelblok afdremmelen :)

Verwijderd

Past

Verwijderd

Ja past 100%...een MC462 past er ook op!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Yo MR. AMD_Certified, ik heb deze combi (epox 8K5A2+ en PAL8045) nu sinds afgelopen vrijdag draaien, en het past precies.

Ik heb board revisie 1.0 met de ronde northbridge heatsink, er zijn ook versies met een vierkante northbridge heatsink, daar zal die nog beter op passen.

Oh. BTW het is een super-boardje, echt een aanrader! :*)
Pagina: 1