Toon posts:

DVD setje voor op de slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag heb ik mijn slaapkamer helemaal ingericht met 2 persoons bed etc. Nu ga ik vandaag even een nieuwe breedbeeld TV halen om er neer te zetten.

Niet state-of-the-art want t moet op de slaapkamer. Nu was bij de Sligro een Akai 70 cm breedbeeld in de aanbieding voor 300-zoveel Euro. Die ga ik halen. Tevens wil ik deze;

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.nl/folder/Images/GIF/3680014.gif

erop aansluiten. Ik dacht wel dat dat leuk was voor op de slaapkamer. SPECS:

dvd-speler
Lenco DVD - Weergave van DVD-video, CD-audio, CD-R, CD-RW en MP3 -Ingebouwde Dolby Digital AC-3 decoder - Regiocode-vrij - jaar garantie
99.- (117.81 incl.)

En nu was eigenlijk de vraag; Kan ik de volgende speakerset erop aansluiten zonder dat ik een aparte reciever / versterker gebruik? Kan het setje dus rechtstreeks op de DVD-speler?

Afbeeldingslocatie: http://www.makro.nl/folder/Images/GIF/2922218.gif

SPECS:

luidsprekersysteem
Eltax Starlight Surround Systeem 5.1- Bestaande uit: 4 satellietspeakers (100 watt), 1 centerspeaker (100 watt) en 1 subwoofer (150 watt). 2 jaar garantie.
139.- (165.41 incl.)
-Los verkrijgbaar: standaard per 2 stuks voor Starlight-set.
29.- (34.51 incl.)

Let wel op; dit is om wat leuks in bed te hebben en niet voor in de woonkamer. Vandaar mijn extreme prijsbewustheid. :)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

RUFFNECK

Poentje

Volgens mij kan het wel, een maat van me heeft ook zo'n "budget" dvd speler op ze kamer met de speaker rechtstreeks aangesloten. Merk weet ik ff niet meer.
Maar wat is dat Sligro waar je het over hebt? ;)

edit:
Oscar heeft gelijk :)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nee dat kan niet.

Als ik de specs zo lees, staat er nergens dat die speakerset een eigen versterker aan boord heeft voor alle speakers.

Wat je nodig hebt is een pc-speaker systeem. Er zijn hier veel topic sover geweest dus als je ff zoekt vind je vast een goede.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 21:44

Smarron

The bend

Je hebt idd nog een versterker nodig.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:49
RUFFNECK schreef op 14 oktober 2002 @ 11:08:
Volgens mij kan het wel, een maat van me heeft ook zo'n "budget" dvd speler op ze kamer met de speaker rechtstreeks aangesloten. Merk weet ik ff niet meer.
Maar wat is dat Sligro waar je het over hebt? ;)

edit:
Oscar heeft gelijk :)
Sligro is een groothandel d8 ik
Maar je kan dan toch het volume niet aanpassen?

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Master__R schreef op 14 oktober 2002 @ 11:13:
[...]

Sligro is een groothandel d8 ik
Maar je kan dan toch het volume niet aanpassen?
Die zgn computer 5.1 setjes met eigen versterker, die hebben dus een eigen versterker en een volumeknopje >:) Als je aan dat volumeknopje draait dan pas je het volume aan.

Maar dat werkt vanuit je bed vrij vervelend denk ik. Maar gelukkig zijn er ook setjes tevinden met een afstandsbediening erbij :)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
Die boxenset moet gewoon een actief systeem hebben

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40

bladebla

<Piéééép>

Btw, wat is het precies voor een akai, typenummer?

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

Topicstarter
bladebla schreef op 14 oktober 2002 @ 11:25:
Btw, wat is het precies voor een akai, typenummer?
Moet ik even thuis het foldertje bekijken. ZIt nu op mijn werk. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:04:
Let wel op; dit is om wat leuks in bed te hebben...
Ik heb liever wat anders IN bed dan een DVD setje ;)
En ja, je hebt wel een actieve 5.1 versterker nodig :/

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Idd, dat eltax setje is best mooi setje voor die prijs, maar wil je echte home cinema speakerset (weliswaar budget) en geen computer speakerset dan moet je eens op www.teufel.de kijken naar de Concept E is wel 70 a 80 euro duurder, maar hijs wel actief :P (dat wordt iig mijn nieuwe setje voor PC en DVD).
Maar je moet iig speakers hebben met een eigen versterker of er een 5.1 versterker tussen hangen... hoe dan ook ben je met pc speakersetjes of die teufelset goedkoper uit dan met de versterkeroptie.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
volgens mij heeft de makro dezelfde aanbieding, iig hebben ze daar ook een lenco dvd-speler voor 99 euro en een los speakersetje waar je speakerstandaards bij kan kopen die dezelfde vorm hebben als deze (ff uit mn hoofd, heb dit weekend het foldertje bij mn ouders gezien). Waarschijnlijk heb je het hoofdeind van het bed tegen de muur staan, dan heb jee iig die standaards niet nodig omdat je die speakers aan de muur kan maken.

Volgens mij zit er geen versterker voor 5 speakers in de subwoofer dus heb je wel een losse versterker nodig, en die zijn zo duur dat ik in jouw geval beter een all-in-one setje met dvd-versterker en boxen in een setje kan aanraden. Kun je al krijgen voor 250 euro ofzo. Is niet echt kwaliteit, maar volgens mij ben jij toch vooral op zoek naar budget.

Verwijderd

Topicstarter
arjandijk schreef op 14 oktober 2002 @ 11:43:
volgens mij heeft de makro dezelfde aanbieding, iig hebben ze daar ook een lenco dvd-speler voor 99 euro en een los speakersetje waar je speakerstandaards bij kan kopen die dezelfde vorm hebben als deze (ff uit mn hoofd, heb dit weekend het foldertje bij mn ouders gezien). Waarschijnlijk heb je het hoofdeind van het bed tegen de muur staan, dan heb jee iig die standaards niet nodig omdat je die speakers aan de muur kan maken.

Volgens mij zit er geen versterker voor 5 speakers in de subwoofer dus heb je wel een losse versterker nodig, en die zijn zo duur dat ik in jouw geval beter een all-in-one setje met dvd-versterker en boxen in een setje kan aanraden. Kun je al krijgen voor 250 euro ofzo. Is niet echt kwaliteit, maar volgens mij ben jij toch vooral op zoek naar budget.
Ja, die DVD speler en speakerset zijn idd van de makro-folder die morgen ingaat. :)Zijn er trouwens suggesties voor low-budget setjes?

Verwijderd

Speelt die lenco ook VCD?
wil em nl ook wel maar alleen als ie dat kan :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Ga es bij Office Centre kijken, die hebben van Home Ellectronics een mooi setje staan, dvd speler, 5.1 setje met ingebouwde versterker en een TV ! ongeveer die prijzen die jij nu noemt, iets goedkoper zelfs , wat wil je nog meer :)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:43
In een inkoop actie op Laupro staat een 5.1 setje met 1 (een) digitale ingang. Kun je dus je gewone dvd speler erop aansluiten met een kabel.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kecskemethy/sp50_backk.jpg Afbeeldingslocatie: http://202.168.194.118/abit/upload/products/SP-50_pic1.gif
maar dit is een actieve set.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Creative Inspire 5.1 besteld mét afstandsbediening voor € 125. Dat zal het vast aardig doen :)

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 12:39:
Speelt die lenco ook VCD?
wil em nl ook wel maar alleen als ie dat kan :)
Nee :(
Ik had hem afgelopen vrijdag ook gehaald. Had nog aan die verkoper gevraagd oftie VCD's afspeelde en hij zei van wel..
Kwam thuis en opende de doos en daar zat een papier in met instructies hoe je een VCD af kan spelen (cd lade open en '119' intoetsen).
Maar dat werkte dus niet! De volgende dag maar ff teruggebracht en een Samsung S224 gehaald voor 159,-

Die Lenco had ik overigens bij Expert gehaald (Lenco DVD-12 ofzoiets)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:00

rammes

koekebakker 1e klas

arjandijk schreef op 14 oktober 2002 @ 11:43:

die lenco speler wat voor een digitale uitgangen heeft deze??? ik heb namelijk een 5.1 versterker met encoder voor 5.1 en dts en die wil ik dus optisch of coaxiaal aansluiten

Ik zou het doen!

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:32
rammes schreef op 14 oktober 2002 @ 16:04:
[...]

die lenco speler wat voor een digitale uitgangen heeft deze??? ik heb namelijk een 5.1 versterker met encoder voor 5.1 en dts en die wil ik dus optisch of coaxiaal aansluiten
coaxiaal alleen

Verwijderd

Robbel heb je dat spul reeds aangeschaft? zo ja wil je ff kijken of dat met die VCD's bij jouwe wel wil lukken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:51:
Robbel heb je dat spul reeds aangeschaft? zo ja wil je ff kijken of dat met die VCD's bij jouwe wel wil lukken?
Bij een collega speelt ie gewoon VCD's :)
Maar het is niet het model DVD-12 wat jij had, maar ik geloof de DVD-05

Ik heb trouwens toch besloten om het Akai-setje te pakken. Ziet er leuk uit voor die prijs bij de Makro;

Afbeeldingslocatie: http://nl.sitestat.com/makro/makro-nl/s?corp.folder.afbgroot&ns_type=clickout&ns_url=%5Bhttp://www.makro.nl/folder/Images/JPG/3852875.jpg%5D

HOME CINEMA SET

Akai DVR3100SS. Receiver met 30 voorkeurzenders en RDS. Vermogen: 5 satellietspeakers van 45 watt, subwoofer van 75 watt. Ingebouwde Dolby Digital Decoder. Digital uitgang voor DTS. Dolby Prologic Surround. CD-/DVD-speler. Weergave van DVD, CD, CD-R, CD-RW en MP3. 1 jaar garantie

299.- (355.81 incl.)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2002 09:40 . Reden: Layout aangepast :) ]

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Die abit set is dat een bitje goeie kwaliteit?
Heb die laatst op zo'n PC discount beurs zien staan voor ik meen 159 euro en dat valt erg mee voor een actieve 5.1 set zoals die.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 09:32:
[...]

Bij een collega speelt ie gewoon VCD's :)
Maar het is niet het model DVD-12 wat jij had, maar ik geloof de DVD-05

Ik heb trouwens toch besloten om het Akai-setje te pakken. Ziet er leuk uit voor die prijs bij de Makro;

[[url=http://nl.sitestat.com/makro/makro-nl/s?corp.folder.afbgroot&ns_type=clickout&ns_url=[http://www.makro.nl/folder/Images/JPG/3852875.jpg]]afbeelding[/url]]

HOME CINEMA SET

Akai DVR3100SS. Receiver met 30 voorkeurzenders en RDS. Vermogen: 5 satellietspeakers van 45 watt, subwoofer van 75 watt. Ingebouwde Dolby Digital Decoder. Digital uitgang voor DTS. Dolby Prologic Surround. CD-/DVD-speler. Weergave van DVD, CD, CD-R, CD-RW en MP3. 1 jaar garantie

299.- (355.81 incl.)
Wie houdt hier nog van kwaliteit? blijkbaar weinig mensen...

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

ooh jemig begin niet over kwaliteit... je hebt zeker de topic niet doorgelezen |:( hij wil een simpel iets voor op zijn slaapkamer!!!!

Ik zou het doen!

• Vulcan750
  • Laatst online: 23:35
Scheer&Foppen heeft een LG- setje in de aanbieding voor 349 euro. Reciever met ingebouwde dvd ondersteund Dolby Digital en DTS kompleet met 5.1 speakers!
Lijkt me voor die prijs echt een koopje!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

rammes schreef op 15 oktober 2002 @ 18:04:
ooh jemig begin niet over kwaliteit... je hebt zeker de topic niet doorgelezen |:( hij wil een simpel iets voor op zijn slaapkamer!!!!
Iets simpels kan ook van goede kwaliteit zijn. 7(8)7

Enne, praat niet over slaapkamers. Er zijn ook mensen die goede spullen op de slaapkamer staan. Waarom zou iemand in een slaapkamer ineens minder kwaliteit van zijn speakers vragen. Juist in een stille slaapkamer komt het geluid pas echt tot zijn recht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 19:31:
[...]

Enne, praat niet over slaapkamers. Er zijn ook mensen die goede spullen op de slaapkamer staan. Waarom zou iemand in een slaapkamer ineens minder kwaliteit van zijn speakers vragen. Juist in een stille slaapkamer komt het geluid pas echt tot zijn recht.
Pff ik vind dit echt zon 100% audiofiel opmerking.
Neem nou es gewoon vrede met iets mindere kwali.
Als je nl op deze manier verder gaat dan heb je op een bepaald moment voor meer als 100000 euro aan apparatuur in je huis staan en dat alleen maar omdat het overal van top of the bill kwali moet zijn.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

[...]

lees nou eens jongen

tis niet dat het niet kan... of niet bestaat maar hij WIL het niet...

Ik zou het doen!

• JT
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

[...]

Ja, vind dit ook wel. Waarom mag het op je slaapkamer slechter zijn :/
Oscar28 schreef op 14 oktober 2002 @ 11:18:
[...]

Die zgn computer 5.1 setjes met eigen versterker, die hebben dus een eigen versterker en een volumeknopje >:) Als je aan dat volumeknopje draait dan pas je het volume aan.

Maar dat werkt vanuit je bed vrij vervelend denk ik. Maar gelukkig zijn er ook setjes tevinden met een afstandsbediening erbij :)
Logitech Z680 heeft 5 satellieten, sub, decoders en een afstandsbediening voor 400 euro.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn er hier toch veel VEEL TE verwende mensen. Ik vind mezelf al te verwend dat ik een DVD-speler op mijn kamer heb staan nu.

En het is best een leuk setje. Geeft best aardig geluid en het beeld is prima. De functies zijn alleen wat beperkt. Leest zelfs de meest verrotte MP3 CD's. :)

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 09:39:
Wat zijn er hier toch veel VEEL TE verwende mensen. Ik vind mezelf al te verwend dat ik een DVD-speler op mijn kamer heb staan nu.
Hum...heb zelf voor m'n apparatuur gewerkt hoor :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:15

Stewie!

Keen must die!

handig topic. Ook ik heb net mijn slaapkamer nieuw ingericht. En ook nieuw 2 persoonsbed (had ik eigenlijk nog niet)! Bij de makro zijn komende twee weken hele goede aanbiedingen. ZO is er een finlux 70cm breedbeeld incl ingebouwde dvd speler voor 400 zoveel of 500 euro. En zijn er zeer veel dvd setjes in de aanbieding. Nu wilde ik mij een 70cm sharp halen (geen breedbeeld). Klopt het dat je minimaal 4 tot 5 meter afstand van de tv moet hebben om een prettig beeld te hebben bij deze grootte TV? Enne Robbel, kan je niet bij de makro een dvd+boxen setje halen. Die zijn echt waanzinnig goedkoop daar en je kan kiezen uit vele merken!

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 16 oktober 2002 @ 11:00:
handig topic. Ook ik heb net mijn slaapkamer nieuw ingericht. En ook nieuw 2 persoonsbed (had ik eigenlijk nog niet)! Bij de makro zijn komende twee weken hele goede aanbiedingen. ZO is er een finlux 70cm breedbeeld incl ingebouwde dvd speler voor 400 zoveel of 500 euro. En zijn er zeer veel dvd setjes in de aanbieding. Nu wilde ik mij een 70cm sharp halen (geen breedbeeld). Klopt het dat je minimaal 4 tot 5 meter afstand van de tv moet hebben om een prettig beeld te hebben bij deze grootte TV? Enne Robbel, kan je niet bij de makro een dvd+boxen setje halen. Die zijn echt waanzinnig goedkoop daar en je kan kiezen uit vele merken!
Ook Pioneers die regio vrij zijn :?

• JT

JT

VETAK y0

Pioneer moet je altijd regio vrij laten maken.

Ecodan warmtepomp

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Je hebt keuze genoeg bij de makro. Net nog gekeken online, en ze bieden iets van 8 merken dvd+boxen combo aan!

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam

Verwijderd

Topicstarter
Ja de Makro heeft echt heel veel aanbiedingen in setjes etc. Ik heb dus die Akai gehaald. Doet het best leuk. Gisteren opgezet.
Enne Robbel, kan je niet bij de makro een dvd+boxen setje halen. Die zijn echt waanzinnig goedkoop daar en je kan kiezen uit vele merken!
Ja, ik was eerst van plan die Lenco speler met die Inspire 5.1 set van Creative te halen. Ook allebei op de folder. Maar toch heb ik die Akai maar gepakt. Minder gekloot. In bed heb ik geen geen zin om actief bezig te zijn.... nou ja... ;)

Oh ja, heeft er trouwens iemand ervaring mee om deze speler regiovrij te maken?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 12:05:
In bed heb ik geen geen zin om actief bezig te zijn.... nou ja... ;)
aan je hobbies/interesses te zien wel :> B)

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 16 oktober 2002 @ 14:21:
[...]

aan je hobbies/interesses te zien wel :> B)
Hehehehe, nee jouw ondertitel :)

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 14:42:
[...]

Hehehehe, nee jouw ondertitel :)
was meer omdat Morpheus bij de romeinen de god van de slaap was.

Maar kan je wat meer vertellen over het akai setje. Ik ben aan het twijfelen tussen de akai en de lg die ze bij de makro hebben (beide 5.1 + dvd sets).
Kan je op de akai je tv+videorecorder nog aansluiten.

Ik wilde namelijk die 70cm sharp + sharp videorecorder halen + het lg of akai setje. Maar gaat het geluid dan van tv->video->dvd of tv->dvd en video->dvd of video->tv->dvd?
Hulp graag 8)7

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als er bij een dvd setje met boxen staat: "Digitale uitgang voor DTS en AC3", betekent dat dan dat je nog eens een versterker ofzo daarop moet aansluiten of is het gewoon dat je dvd'tjes ook echt met dts op je bijgeleverde boxen worden afgespeeld?

Wil namelijk deze kopen (DVR3100SS) of deze.

Verwijderd

Topicstarter
DaMorpheus schreef op 16 oktober 2002 @ 15:04:
[...]

was meer omdat Morpheus bij de romeinen de god van de slaap was.

Maar kan je wat meer vertellen over het akai setje. Ik ben aan het twijfelen tussen de akai en de lg die ze bij de makro hebben (beide 5.1 + dvd sets).
Kan je op de akai je tv+videorecorder nog aansluiten.

Ik wilde namelijk die 70cm sharp + sharp videorecorder halen + het lg of akai setje. Maar gaat het geluid dan van tv->video->dvd of tv->dvd en video->dvd of video->tv->dvd?
Hulp graag 8)7
Er zit een VIDEO IN ingang op dussss, ik ben niet zo superbekend met die dingen. :)

Verwijderd

[...]

offtopic:
Als jullie nou even in de situatie van verschillende mensen inleven, dan krijg je ook niet van die zinloze discussies.

Iemand die een woonkamer en een slaapkamer heeft, brengt uiteraard de meeste tijd om in z'n woonkamer, alleen om te slapen (en...) gaat hij naar z'n slaapkamer. en ja dan stellen mensen mindere eisen aan het entertainment gebeuren omdat je daar toch minder bent.

Tja en dan de situatie van de meeste tweakers, die wonen nog gewoon thuis en hun enige prive ruimte bestaat dan uit hun slaapkamer. Waar meestal ook hun computer, bed, bureau staan. Die brengen dus alle tijd om in hun slaapkamer en gaan trouwens ook geen audiofiele set bij hun ouders in de woonkamer zetten.

Samengevat zal het gemiddelde mens het meeste geld uitgeven aan de ruimte waar hij de meeste tijd verblijfd. De groep audiofielen die andere eisen aan een kamer stellen laat ik nu buiten beschauwing. Die keizen bijvoorbeeld de ruimte met de beste acoustiek.
DaMorpheus schreef op 16 oktober 2002 @ 15:13:
Als er bij een dvd setje met boxen staat: "Digitale uitgang voor DTS en AC3", betekent dat dan dat je nog eens een versterker ofzo daarop moet aansluiten of is het gewoon dat je dvd'tjes ook echt met dts op je bijgeleverde boxen worden afgespeeld?

Wil namelijk deze kopen (DVR3100SS) of deze.
Dat betekend dat als een film DTS geluid heeft, dat hij dat dan digitaal kan doorgeven aan een DTS versterker met digitale ingangen of bv een actieve 5.1 set met digitale ingang. Al ondersteund de dvd-speler geen DTS dan kan hij dat ook niet doorsluisen aan een versterker. Alle 5.1 Dvd-spelers ondersteunen tegenwooordig gewoon DD en DTS. Je moet er dus nog wel een versterker op aansluiten, in de vorm van een versterkte 5.1 speakerset of een DTS versterker

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 14:46:

[...]
Dat betekend dat als een film DTS geluid heeft, dat hij dat dan digitaal kan doorgeven aan een DTS versterker met digitale ingangen of bv een actieve 5.1 set met digitale ingang. Al ondersteund de dvd-speler geen DTS dan kan hij dat ook niet doorsluisen aan een versterker. Alle 5.1 Dvd-spelers ondersteunen tegenwooordig gewoon DD en DTS. Je moet er dus nog wel een versterker op aansluiten, in de vorm van een versterkte 5.1 speakerset of een DTS versterker
dus je hebt geen dts geluid op de boxen die direct op de dvd/receiver zijn aangesloten?

Verwijderd

DaMorpheus schreef op 17 oktober 2002 @ 14:51:
[...]

dus je hebt geen dts geluid op de boxen die direct op de dvd/receiver zijn aangesloten?
Nee, daar moet je een dvd-speler voor hebben met een DTS Decoder, geloof ik.

ehmm, je hebt me aan het twijfelen gebracht, weet het niet helemaal zeker meer :X .

Weet wel dat je DVD-spelers hebt die DTS ondersteunen, en DVD-spelers die het DTS signaal decoderen en dus vertalen voor speakers. Bij die laatste dvd-speler heb je nog wel een versterker nodig die het signaal versterken voor speakers, of dus een actieve boxen-set.

Denk dus dat je een DVD speler met decoder nodigd hebt. Deze zijn wel en stuk priijziger dan DVD spelers die alleen DTS ondersteunen.
Pagina: 1