AVI joinen, framerate komt niet overeen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb vorige week met m'n computer een tv programma gecaptured op de computer, het programma duurde zo'n 2 uur. Dit opnemen heb ik gedaan met een Matrox Rainbow Runner kaart, en de software die erbij zit maakt als de limiet van 2 GB per AVI bereikt is, automatisch een nieuw bestand aan, tot deze weer "vol" is, enz. enz. Er zijn nu 5 AVI's gegenereerd, 4 van 2 GB en één van 1 GB.

Nu heb ik al een hele hoop tijd besteed aan het opcalevateren van de beeldkwaliteit en het omcoderen naar DivX (dat gaat niet snel op een PII 266), maar nou wil ik die filmpjes dus weer aan elkaar plakken. Je zou normaliter toch zeggen dat als de opnames achter elkaar gemaakt zijn met één programma dat je deze moeiteloos aan elkaar zou moeten kunnen plakken met VirtualDub maar nee hoor: VirtualDub meldt dat de framerate niet overeen komt: 25.024623 vs. 25.024648 ofzo..
Nu kon ik deel 4 en deel 5 wel prima aan elkaar plakken, maar deel 1 en deel 2 aan elkaar plakken werkt dus niet ;(

Hoe kan ik die filmpjes nou aan elkaar plakken zonder ze nog een keer te moeten encoderen? Ik heb al geprobeerd om de framerate aan te passen, maar dan loopt het geluid al niet meer synchroon :(

Zou het programma PowerJoiner, wat ik al in de Search had gezien kunnen helpen?
Of zijn er nog andere tips?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67814

wordt denk ik toch opnieuw omzetten !
of een of andere proggie gebruiken die allleen de framerate verandert

lees effe op vcdhelp.com wat meer erover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06 16:01
dit kan met adobe premiere, kheb daar destijds 2 musicvids mee gemaakt met losse stukjes DBZ die vaak verschillende fps hadden, natuurlijk wordt alles dan wel opnieuw gesynced/geencode maargoed dat moet niet zon probleem zijn. overigens moet je opletten dat je bij premiere ook iets invoert als audio stream, anders heb je nog geen audio ;)
ik gebruikte een mp3tje als audio stream maar ik denk dat je die avi's ook gewoon als audio stream op de audio timeline kunt invoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66395

Probeer een eo-video, die kan ook joinen en tegelijk coderen, laat alleen geen filters toe maar kan voor de rest van alles en nog wat joinen, zelfs mpgs met AVIs ov mov's( omdat je daarna codeeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ik heb de originele opname bestanden nog wel (die gaan niet eerder weg eer ik de totale opname op cd heb staan) het is alleen zonde van de tijd geweest dus ;)
Maar wat ik nu dus doe (via 2-pass conversie naar divx 4.12):
- AVI beeld converteren
- AVI sound extraheren naar WAV, die van stereo naar mono converteren en normaliseren
- AVI en WAV weer samenvoegen tot één AVI met MP3 sound

En daarna wil ik dus alle losse delen weer aan elkaar plakken naar 1 AVI van 700 MB die dan op 1 cd past.

Dus als ik bij het converteren naar AVI (alleen beeld) de framerate aanpas naar fixed 25 dan kan ik daarna nog het geluid erbij invoegen en dat het geluid ook nog gesynched is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
CAP-Team schreef op 14 oktober 2002 @ 11:30:
Ik heb de originele opname bestanden nog wel (die gaan niet eerder weg eer ik de totale opname op cd heb staan) het is alleen zonde van de tijd geweest dus ;)
Maar wat ik nu dus doe (via 2-pass conversie naar divx 4.12):
- AVI beeld converteren
- AVI sound extraheren naar WAV, die van stereo naar mono converteren en normaliseren
- AVI en WAV weer samenvoegen tot één AVI met MP3 sound

En daarna wil ik dus alle losse delen weer aan elkaar plakken naar 1 AVI van 700 MB die dan op 1 cd past.

Dus als ik bij het converteren naar AVI (alleen beeld) de framerate aanpas naar fixed 25 dan kan ik daarna nog het geluid erbij invoegen en dat het geluid ook nog gesynched is?
kun je echt niet snel aan adobe premiere komen? dan hoef je alleen het geluid uit de avi te halen en dan de avis + geluid in premiere in te laden en hij zet het automatisch om naar een bep framerate. kan premiere zeker aanraden(wel ff mee experimenteren voor je met de echte bestanden aan het werk gaat :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
'k zal vanaaf wel ff met premiere 6.0 (die heb ik geloof ik :o ) experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49360

wat ik denk wat er gebeurd is met het capteren is dat je een frame drop hebt opgelopen hierdoor verandert je fps en
kan daardor niet bewerkt worden in virdubb
voor de rest is het een perfekte capture kaart ik heb hem namelijk zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Anoniem: 49360 schreef op 14 oktober 2002 @ 12:14:
wat ik denk wat er gebeurd is met het capteren is dat je een frame drop hebt opgelopen hierdoor verandert je fps en
kan daardor niet bewerkt worden in virdubb
voor de rest is het een perfekte capture kaart ik heb hem namelijk zelf ook :)
hmm framedrops had ik nog niet aan gedacht, da's best mogelijk, en is ook het enige wat ik kan bedenken wat er de oorzaak van is dat de verschillende delen een andere framerate hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66395

VirtualDub is gestoord, je geeft aan 25 frames, saved 2 files op die wijze, wil je ze joinen zijn ze net iets afwijkend en pakt ie ze niet, wat voor nut heeft dan het aangeven van de framrate, of moet je dan als framerate aangeven 25.000000 oom te zorgen dat het niet afwijkt?

Waarom capture je niet rechtstreeks met VirtualDub, kan je meteen comprimeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel effe naar zijn systeem kijken P266 daarmee kan je nou niet live een divx mee maken van 528x432 of van458x375 en 352x288 zou meschien net gaan
Anoniem: 66395 schreef op 14 oktober 2002 @ 12:51:
VirtualDub is gestoord, je geeft aan 25 frames, saved 2 files op die wijze, wil je ze joinen zijn ze net iets afwijkend en pakt ie ze niet, wat voor nut heeft dan het aangeven van de framrate, of moet je dan als framerate aangeven 25.000000 oom te zorgen dat het niet afwijkt?

Waarom capture je niet rechtstreeks met VirtualDub, kan je meteen comprimeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
hmmz ik zal wel een ongelofelijke n00b zijn maar hoe join ik nou twee avi's in Premiere?
'k heb toch al zowiezo wat met Adobe software ;)
Joinen met VirtualDub is normaal geen problemo, Pecks PowerJoiner werkte ook niet ;( Ook nog Ulead Media Studio Pro geprobeerd, werkte ook niet (crash)...

Dus: hoe doe ik dat nou in Premiere? Ik heb al ff in de help gezocht maar daar kan ik 't ook nie in vinden zo gauw..

Edit:
Na ff wat proberen met framerate aanpassen in Virtualdub kan ik ze wel aan elkaar plakken, maar dan loopt het geluid niet meer synchroon :(
De delen zien er als volgt uit:
Deel 1: 25.00625 fps
Deel 2: 25.00563 fps
Deel 3: 25.00625 fps
Deel 4: 25.00500 fps
Deel 5: 25.00500 fps

Audio: MPEG Layer 3 64 kbit/sec mono, of ongecomprimeerd Windows PCM 44,1 Khz, Stereo, 16 bit
Video: DivX 4.12 845 kbit/sec, dual-pass, of ongecomprimeerd Matrox MJPEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je had beter in virtualdub alle 5 originele avi's moeten openen (via append avi segment) en het geheel daarna naar divx moeten encoden. (ik neem even aan dat je divx kleiner dan 2Gb wilt hebben). Ik denk eerlijk gezegd dat dit op het moment het makkelijkst is.

[ Voor 0% gewijzigd door sampoo op 15-10-2002 02:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
sampoo schreef op 15 oktober 2002 @ 02:02:
Je had beter in virtualdub alle 5 originele avi's moeten openen (via append avi segment) en het geheel daarna naar divx moeten encoden. (ik neem even aan dat je divx kleiner dan 2Gb wilt hebben). Ik denk eerlijk gezegd dat dit op het moment het makkelijkst is.
Ik kan de originele AVI's al niet eens aan elkaar plakken (anders had ik dat wel gedaan) want zowel voor als na het encoderen is de FPS van de individuele segmenten nog hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CAP-Team schreef op 15 oktober 2002 @ 06:47:
[...]

Ik kan de originele AVI's al niet eens aan elkaar plakken (anders had ik dat wel gedaan) want zowel voor als na het encoderen is de FPS van de individuele segmenten nog hetzelfde.
Ik zou dan gaan kijken naar nieuwe software om te capturen wellicht een update van de huidige en verder zie ik geen oplossing. Het geluid loopt niet synchroon omdat de rate van het geluid niet meegaat met de verandering in framerate. Je zou wellicht het geluid wat langzamer kunnen laten lopen in verhouding met de video maar dat zou dan betekenen dat je het geluid opnieuw moet encoderen en dan is het de vraag of het niet een hoop werk met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
in premiere heb je als het goed is een aantal windows(kzit op mn werk, premiere het laatst een maand geleden gebruikt dus ff nadenken)
-linksboven een wit vlak waar je met rechtermuis bestanden kan importen
-int midden boven een preview window, laat die maar ff zitten
-onder een timeline
-dat window met transistions heb je ook niet nodig, rechts onder

import al die 5 avis en als je dat hebt, die geluidssample, sleep de avis naar de avi timeline achter elkaar, en de geluidssample natuurlijk naar de geluids timeline. nu kun je ff previewen met dat windowtje. als je het wilt saven als avi:
file > export timeline(oid)
kon geloof ik ook ctrl+m
dan moet je ff rond kijken, maar dat window spreekt voor zich, video/audio ed instellen

als ik thuis ben kun je me ff contacten op icq 42229811(vanaf 6 uur) en dan kan ik wel ff premiere induiken om je te helpen

ps. ik weet niet of het mogelijk is maar probeer eens om de avis ook naar de geluids timeline te slepen, mischien dat hij dan automatisch de audio layer pakt. dan heb je die externe geluidssample ook niet meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44464

Gewoon ff al je frame rate's gelijk maken, dan moet het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Anoniem: 44464 schreef op 15 oktober 2002 @ 17:11:
Gewoon ff al je frame rate's gelijk maken, dan moet het gaan.
waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? als je ze in premiere tot 1 file maakt veranderd hij meteen de framerate over de hele timeline naar 1 in te stellen waarde. waarom dan prutsen met virtual dub en dubbele encode tijden afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

Gewoon met een util als avifrate de framerate exact 25.00 maken , en zonder re-encode plakken maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Anoniem: 64859 schreef op 15 oktober 2002 @ 18:05:
Gewoon met een util als avifrate de framerate exact 25.00 maken , en zonder re-encode plakken maar....
Oké framerate aangepast leuk :Y)
alleen nou loopt het geluid niet meer synchroon :|
Dat werkt dus nie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64859

op 2 manieren kan geluid asynchroon lopen:

1)constante fout (bijvoorbeeld 100ms)
2)langzaam groter wordende fout

1) kun je goed zetten mbv virtual dub ( kies direct stream copy voor zowel audio & video)
Menu-optie audio-interleaving kun je een vaste audio-offset instellen.
2) kun je goed zetten door avifrate framerate iets aan te passen.
2) kun je ook goed zetten door audio te decoden naar WAV , time stretch , audio encode

tijdens capturen heb je frames gedropt , waardoor audio en video "wringt"

edit:
Gebruik GEEN 44.1 kHz audio in AVIs. Dat is vragen om audio-sync problemen.
48kHz of evt 32 kHz
Pagina: 1