Toon posts:

[W2K Advanced Server] RRAS...probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van het weekend eindelijk het lef gehad om winroute van mijn advanced server af te flikkeren, en Routing & Remote Access te gaan gebruiken.
Nou wilde ik al een tijdje een VPN installen, maar win2k AS rras en winroute leken elkaar te bijten.
Dus nu heb ik netjes winroute eraf, en ben ik rras gan gebruiken. Internet delen over meerdere netwerken, een eitje, Remote Desktop poort open zetten, nog minder dan een eitje.
Maar nu zou ik dus erg graag het VPN gaan gebruiken.

Als ik nu op die bak probeer te komen, kan hij wel netjes connecten, maar hij blijft erg lang hangen op het authenticeren, waarna hij dan ook met een connect failure komt.

Enig idee? Naar mijn weten staat alles goed....

Verwijderd

Topicstarter
Voorzichtig trapje ^^^

Erm...iets met GRE heb ik na een halve dag opgedoken....is dat wat?
Intern werkt alles gewoon netjes.

[edit]
Nu is mijn vraag dus even wat anders; hoe zet ik het gre protocol aan voor een nattende w2k as router? Waar zet ik deze rule? In de nat rules kan ik het niet zetten....waar dan wel?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 20:25 . Reden: Toevoeging. ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een modje vragen om naar WOS Windows Clients te moven ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Erm, dit is toch zeker weten networking?
Het exacte probleem is, nogmaals:
Hoe krijg ik gre tunneling(protocol 47) aan voor een nattende (met rras) w2kas server, zodat ik op dezelfde server kan connecten aan de draaiende pptp server?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat voor verbinding maak je? als je achter een nattende (vreemd woord..) zit kun je geen ipsec verbinding maken (iets wat w2k standaard probeert te doen) je moet dus een pptp verbinding maken..

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

idd als je ipsec gebruikt moet mag je nergens over een natbak gaan... kijk verder ff bij de authenticatie methodes...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pptp gebruikt; vanaf intern gaat het perfect, maar als ik dan op de inet nic probeer te connecten gaat hij authenticeren met daarna een timeout. Ik weet zeker dat het met gre te maken heeft, alleen dat kan ik ook al zegt msw2kas van wel niet activeren. Het gaat hier om zgn nat-editors....waar bijna geen doc. over te krijgen is.
Pagina: 1