Toon posts:

probleem phillips brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik opdracht geeft om de cd te gaan branden word deze niet gebrand maar geeft het 'Calibration Error' aan, hiermee is meteen het branden afgelopen en staat er nix op de cd. :r

Hoe los ik dit op?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:18
Met de search vond ik 35 topics, dus ik denk dat de oplossing daar echt wel ergens tussen staat.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken maar de echte oplossing staat er niet tussen over dit onderwerp dus....en anders als jij hem wel kan vinden laat dan ff weten waar

Verwijderd

een nieuwe brander is de enige juiste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
weet je dat zeker?

Verwijderd

Ja, helaas wel.

Verwijderd

probeer eerst eens een firmware update te doen
kan je downloaden van de philips site

werkt die dan nog niet weggooien
maar normaal gesproken als die deze error altijd geeft is het al over en sluiten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 01:21:
probeer eerst eens een firmware update te doen
kan je downloaden van de philips site

werkt die dan nog niet weggooien
maar normaal gesproken als die deze error altijd geeft is het al over en sluiten
ok bedankt zal het proberen maar was er al vanuit gegaan dat ik een nieuwe nodig had!

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Is het toevallig de oude 3610?

Verwijderd

in sommige gevallen kan het nog helpen het lensje voorzichtig schoon te maken met een vloeistof die het materiaal niet aantast, maar ga er zoals eerder gezegt maar van uit dat je 'm weg kunt gooien

Verwijderd

Heb laatst vergelijkbaar probleem gehad met CDD3610. Firmware upgraden naar versie 3.09 lost alle problemen ook (ook hangen van Nero in XP).

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 10:30

Cis

Al andere cd'tjes geprobeerd?
Each CDR / CDRW disc contains a reference value for laser power in the preformed track which gives the starting point to the recorder to determine the ideal laser power. There is a special area on each CDR / CDRW disc set aside for the laser to power up to the level required to burn the disk. If the laser power calibration process fails, you will receive a Power Calibration Error. This may indicate that the laser in your CDR / CDRW drive may need to be calibrated.

Try using a different brand of media. If the error continues, contact the manufacturer of your CDR / CDRW drive

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hierbij om de cdd 3610 van philips, ik heb van de week al een nieuwe firmware gedownload van philips-site, maar nu krijg ik het bericht 'Power Calibration Error?????

Word helemaal gek hierro... 8)7

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

openslopen, schoonmaken en bewegende delen smeren...
dat wil wel es helpen...

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-03 12:46
Welke cd's gebruik je? Ik heb ook een philips brander en een aantal (1 hele doos) gaf bij mij ook zo'n melding. Andere cd'tjes gekocht en het werkt allemaal als een trein.

Dat waren trouwens ook Philips cd's, 80 min en tot 12X.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
De 3610 heeft een bekend probleem met het veertje wat de lenstray terug duwt naar de neutrale positie. (ook bekend binnen philips, al lopen ze er niet mee te koop). Je zou dat veertje een beetje kunnen verbuigen zodat hij weer wat meer kracht zet op de lenstray, of een nieuw veertje plaatsen.

Er is op internet wel wat te vinden over dit probleem overigens.

Verwijderd

Je moet ook geen branders van Philips kopen.

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Je moet een nieuwe brander kopen, dit heb ik ook gehad. Philips = 8)7

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Verwijderd

Ik heb het probleem ook gehad. Teruggebracht naar de verkoper, 25 (werk)dagen gewacht en toen kreeg ik een nieuwe. Maar daar deden die CD's het ook niet in. Nieuwe CD's gekocht en die deden het perfect. Gelukkig kon ik de spindel nog doorverkopen aan iemand bij wie de Cd's het wel deden.
Succes.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 11:32:
ik heb gekeken maar de echte oplossing staat er niet tussen over dit onderwerp dus....en anders als jij hem wel kan vinden laat dan ff weten waar
Brander MOL ........

Verwijderd

idd Philips branders zijn :r :r :r (met alle respect voor Philips natuurlijk ;) )

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
zoek eens op:

cdd3610 spring

Verwijderd

Ik ben ook nog iemand met een Philips cd brander en dan wel de 3801 dat is de versie die 2x2x24 werkt. Hier heb ik ook in het begin wel eens probleempjes mee gehad waar de nieuwe firmware een oplossing voor bood.
Ik ben ook nog niet van plan om een nieuwe veel snellere brander te gaan kopen, dit omdat ik dit weer een beetje onzin vind omdat ik toch niet veel cd's brand. En m'n vader en broertje hebben allebei snelle 16x/12x branders.

Is deze 3610 nu ook geschikt voor RW en 24x lezen?
Pagina: 1