Toon posts:

[HDD] Bad Sectors fixen onder W2K AS ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Was ik vorig weekend een grote kast clean actie aan het houden, en vond ik daar toch een mooie oude maxtor 6Gb.
Deze zou ik tot ik eindelijk de centjes en tijd heb om een echte nieuwe hdd te kopen willen gebruiken voor wat data.
Nou blijkt dit ding een paar bed sectors te hebben, en ik zou deze willen fixen.
Dus hop, norton utilities installeren, maar nee hoor.....die wil zich niet installeren onder w2k advanced server.
Weet iemand een w2k as pakketje dat die dingen wel voor me kan fixen?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kan je em niet ff in een andere computer hangen, stel dat het fout gaat, dan ben je je server ook kwijt :(

maar in XP oid kan je dat wel doen

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Al is het voorstel om hem in een andere bak te hangen niet al te gek, zou ik dit liever niet zo doen. Die AS is gewoon een thuis bakkie, en de andere 3 disks die erin hangen zouden het nog wel moeten redden. Ik hoop gewoon dat ik niet 2 bakken hoef open te schroeven en te kutten, maybe kan het anders? Zo niet dan is dit de oplossing...maar hoop is er nog :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan in principe met élk tooltje dat een low-level format kan doen. Maxtor heeft zeker ook zo'n tooltje in voorraad (MAXLLF.EXE) :)

Voor ik hem sluit vanwege 'makkelijk te vinden' nog even deze opmerking: wanneer een oude harddisk eenmaal bad sectors bevat, kun je er de donder op zeggen dat er méér volgen.. Zo kun je elke week blijven low-levelen ofzo..

Dit topic is gesloten.