AOPEN 40/12/48 schrijft niet boven de 10X

Pagina: 1
Acties:

• ismael86
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-03 21:26
Als ik hem op 40X zet en dan zie ik bij clonecd huidige snelheid 10X. Ik heb in het bios UDMA proberen aan te zetten maar hij gaat iedere keer terug naar disabled. Als ik hem forceer zet ik hem niet op auto maar op cdrom en udma 1 of 2(UDMA33). Wil hij nog niet op 40X branden alleen op 10-12X. ik heb het nieuwste bios van het moederbord(1009C) en van de brander AOPEN CRW 1.07. Ik heb al op verschillende cds geprobeerd philips(32X),tdk, maxell, imation en traxdata(40X made by ritek). Hoe kan ik hem sneller laten branden ik heb een 80 pin kabel erin gezet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

AOpens hebben zo'n DMA jumpertje.. Heb je hem wel weggehaald, zodat die wordt geforceerd op UDMA? Check eventueel de handleding :)

• ismael86
ik heb een hele kleine handleiding gehad waar niks staat over dma jumper maar ik ga wel even kijken.

• ismael86
Ik heb een handleiding van internet gedownload daar staat dat ik hem eruit moet halen voor dma datheb ik gedaan maar nog steeds geen resultaat :?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eerst jumper in het midden zetten en nu eruit halen? (edit) Sja, eruithalen van de AT jumper is de enig juiste mogelijkheid.. http://english.aopen.com.tw/products/cdrw/UDMA.htm

Heb je echt nog steeds geen resultaat?

• ismael86
nee ik had het fout gelezen ik had hem eruit gehaald. als ik in het bios instel udma 1 of 2 druk ik op F10 save and exit ga ik weer terug naar het bios zie ik disabled :?

• ismael86
Kijk maar bij de sis ide util Ik heb hem nu in het bios op CDROM gezet dus geforceerd de jumper zit eruit en nog steeds gaat het niet snel.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/ylyousou/SIS.jpg Bij nero zegt hij dat hij op 40X brand maar dan duurt het langer dan moet op 40 speed en dan krijg ik te zien dat hij 187 keer de bufferunderrun preventie heeft gebruikt. En dan werkt de cd niet.

• ismael86
Niemand?
Sorry.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ongeduldig kicken binnen 24h wordt echt niet op prijs gesteld :/
Zie voor details de FAQ Forumgedrag..
ismael86 schreef op 14 oktober 2002 @ 13:16:
als ik in het bios instel udma 1 of 2 druk ik op F10 save and exit ga ik weer terug naar het bios zie ik disabled :?
Kun je niet kiezen uit UDMA3? Probeer anders een BIOS update of opnieuw een autodect.
Pagina: 1