Toon posts:

Netwerk is langzaam tenzij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Alle pc's werken hier in het netwerk perfect, alleen heb ik een gebruiker die steeds last heeft dat zijn pc langzaam op het netwerk is.
Als de pc opnieuw opstart dan doet ie het normaal op het netwerk, maar naar mate dat ie langer op het netwerk werkt wordt ie trager.
Tot dat ie vastloopt.
Dacht eerst dat het aan Webshots lag, maar die heb ik vorige week al gedeinstalleerd.
Voor de rest draait ie Outlook en alleen maar ms dos programma's.
Ik heb de bekabeling al getest en niks kunnen vinden.
Zijn IRQ van de netwerk kaart is hetzelfde als die van de monitor, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Maar ik kan ze geen van beide veranderen.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 11:50
Gebruik je 1 of meerder protocollen (TCP/IP, IPX/SPX, NetBIOS, NetBEUI)?
Zet dan de meest gebruikte als primary (via netwerk instellingen), of verwijder de onnodige.

Ik heb nl de ervaring dat, als er meerdere protocollen zijn, Windows daar soms raar mee omspringt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:00:
Zijn IRQ van de netwerk kaart is hetzelfde als die van de monitor, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.
Maar ik kan ze geen van beide veranderen.
Vaak kan je in het BIOS wel spelen met de IRQs die de PCI-bus mag gebruiken. Wellicht dat je hier iets mee kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Ze maken inderdaad gebruik van meerdere protocollen. Daar zal het wel aan liggen. Hij heeft alle protecollen nodig, dus dan kan ik er vrij weinig aan doen.
En aan de IRQ kan het niet zijn, want we hebben hier 30 andere DELL pc's met dezelfde configuratie de geen problemen geven.
Dus je zou zeggen dat het aan de protocollen ligt.
Bedankt voor de snelle reply.

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07
toevallig een virusscanner draaien die ook de netwerkschijfen scant ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Hij heeft alle protecollen nodig, dus dan kan ik er vrij weinig aan doen.
Alle protocollen? Dus je draait TCP/IP om te webben, IPX omdat je een Novell-server uit het stenen tijdperk hebt die nog geen tcp/ip aan kan, en NEtbeui omdat je graag nog een Network-Neighbourhood wil zien als al je servers uitvallen?

Beetje overkill lijkt me. Knal eerst maar eens alles er uit, of laat je gebruiker maar eens een onderbouwd antwoord geven waarom hij al deze protocollen nodig heeft.
Netbeui kun je er zo uitknikkeren, en eventueel DLC ook. Deze rondschreeuw-protocollen heb je echt niet nodig.
Tip: veranderen op deze PC meteen de policies, zodat je gebruiker hier niet meer zelf aan kan sleutelen.

Mocht je nog steeds strubbels hebben met het netwerk, vernieuw dan je netwerkkaart. (Met realtecjes van 10 EUR is dat erg goedkoop en snel troubleshooten.)

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier verschillende programma's die de ene protecol wel en de andere niet gebruikt.
We hebben hier een Linux, Unix, Novell, NT 4 en een 2000 server voor allerlei programma's
Qua policies moeten we nog wachten op juridische uitspraken. Het gaat vrij diep met het instellen van de policies. Men mocht vroeger namelijk alles. Maar nu gaan ze zelfs mekkeren over privacy. Er zijn zelfs advocaten bij gekomen.

Verwijderd

Is het geheugen niet brak? Start de pc niets op wat langzaam het geheugen verbruikt?

Mocht je gebruik maken van Roaming Profiles , staan er dan geen files van tientallen MB's of meer op de desktop? (maarja , dat geldt alleen voor het opstarten en afsluiten eigenlijk)

Verwijderd

Topicstarter
Op het systeem staat niks open alleen windows explorer. Als ie dan het netwerk benadert dan doet ie in het begin perfect. Maar mate dat ie langer aanstaat gaat ie langzamer.
Heel raar. De enige protecollen die hij gebruikt zijn tcp/ip en ipx/spx.
Pagina: 1