Hoi,
Ik moet in Visual C++ een muisklik simuleren, werkt nu, maar toch niet helemaal.
Ik heb dus een Dialog met daarin een Propertysheet met Propertypages.
En ik heb een functie gemaakt die SendInput aanroept. Die functie staat gedeclareerd in het hoofdvenster.
Nu had ik een testprogramma gemaakt met 1 dialog en een button, werkte perfect.
Maar nu wil ik dus een button aanklikken op een propertypage, maar daar gebeurd niks.
Nou dacht ik zelf dat het verkeerde venster die klik kreeg ofzo, maar als ik een button zet op het hoofdvenster werkt 't ook niet.
Ik heb al geprobeerd om die PropertyPage en de sheet het active window te maken, maar dat helpt ook niet. En volgens mij zijn ze dat ook al.
Ook al geprobeerd om ipv SendInput een SendMessage te doen naar die Propertypage, werkt ook niet...
Dus hoe krijg ik een Input naar de goede knop?
Dit is de functie voor als jullie daar wat verkeerds in zien
Ik moet in Visual C++ een muisklik simuleren, werkt nu, maar toch niet helemaal.
Ik heb dus een Dialog met daarin een Propertysheet met Propertypages.
En ik heb een functie gemaakt die SendInput aanroept. Die functie staat gedeclareerd in het hoofdvenster.
Nu had ik een testprogramma gemaakt met 1 dialog en een button, werkte perfect.
Maar nu wil ik dus een button aanklikken op een propertypage, maar daar gebeurd niks.
Nou dacht ik zelf dat het verkeerde venster die klik kreeg ofzo, maar als ik een button zet op het hoofdvenster werkt 't ook niet.
Ik heb al geprobeerd om die PropertyPage en de sheet het active window te maken, maar dat helpt ook niet. En volgens mij zijn ze dat ook al.
Ook al geprobeerd om ipv SendInput een SendMessage te doen naar die Propertypage, werkt ook niet...
Dus hoe krijg ik een Input naar de goede knop?
Dit is de functie voor als jullie daar wat verkeerds in zien
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| void CV1Dlg::ClickMouse() { MOUSEINPUT MInput; INPUT Input; CPoint MuisPos; //Haal huidige muispositie op GetCursorPos(&MuisPos); //Vul MOUSEINPUT struct MInput.dx = MuisPos.x; MInput.dy = MuisPos.y; MInput.dwFlags = MOUSEEVENTF_ABSOLUTE|MOUSEEVENTF_LEFTDOWN; MInput.time = NULL; //Vul INPUT struct Input.type = INPUT_MOUSE; Input.mi = MInput; //Stuur button down event SendInput(1, &Input, sizeof(Input)); MInput.dwFlags = MOUSEEVENTF_ABSOLUTE|MOUSEEVENTF_LEFTUP; Input.mi = MInput; //Stuur button up event SendInput(1, &Input, sizeof(Input)); } |
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO