[W2K] problemen; ik kan internet niet meer op!*

Pagina: 1
Acties:

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Hallo allen,

Op mijn PC heb ik W98SE, W2K en XP (nog als trial, niet full functional) staan, waarbij ik standaard met W2K werk.
Een van mijn RAID-schijven lijkt een beetje buggy, en dan met name dat gedeelte waarop W2K staat.

Al eerder vreemde problemen ervaren, (waaronder het compleet wissen van mijn (f)Outlook-bestanden... ), maar sinds gisteren wil W2K niet meer communiceren via Internet, omdat ik na het verbinden de melding krijg dat er 'geen compatibel netwerkprotocol is geinstalleerd' of 'No connection possible because there is no PPP-protocol'.
M.a.w. de dial-up connections zijn er wel en sturen ook mijn ISDN-kaart aan. Onder de Properties van mijn dial-up connections kan ik ook zien dat er wel via TCP/IP gecommuniceerd moet worden.

Maar waar zoek ik in hemelsnaam (zoals onder W98SE) op of de betreffende netwerkprotocollen zijn geinstalleerd en/of hoe moet ik ervoor zorgen dat ik ze installeer. Ik heb geen icoon zien staan in het Configuratiescherm zoals dat bij W98SE wel het geval is.

Tevens loop ik, vanwege de vreemde ervaringen, erover te denken W2K opnieuw te installeren. Worden de dan reeds aanwezige register-dingetjes (koppelingen naar geinstalleerde programma's bijvoorbeeld) rucksichtslos gewist, of worden ze meegenomen. M.a.w. kan ik zonder al te veel problemen opnieuw installeren, of gaat dan alles wat ik onder W2K heb geinstalleerd (Office e.d.) verloren?

Voorbeeld van vreemde ervaringen met W2K: bij een gebruiker moet ik via de Verkenner toestemming geven om 'alle bestanden' (ook systeem- en verborgen bestanden) te tonen, zodat die gebruiker de eigen bestanden (die NIET verborgen zijn) kan zien. Als 'verborgen en systeembestanden tonen' uitstaat, dan worden de eigen, niet-verborgen Word-documenten niet getoond!. Laatst was ik ook de diverse dial-up connections kwijt en moest ik ze weer opnieuw configureren. Heel vreemd en bovenal vervelend.

Hoor graag van jullie. Bij voorbaat dank, groet,

Bas C

Verwijderd

heb je een virusscanner op je PC staan die ook trojans op spoort.

Ik weet niet 100% zeker of het kan maar als je van 98SE naar win2k PRO gaat dmv een UPGRADE zouden alle bestanden en snelkoppelingen bewaart moeten worden, behalve degen uit MIJN DOCUMENTEN win2k overschrijft deze hele map.
Het verstandigst is om alle bestanden op een andere HD of partitie te zetten voor de zekerheid.

Programma's als Office worden in register toegevoegd, dus als je win2k installed worden deze verwijderd, dus heb je nix meer aan office.

Als je onder de administrator account inlogd en daar de opties voor mappen veranderd, moeten deze voor elke gebruiker gelden.

Good Luck