Ik probeer dus WINXP te installeren, maar het wil niet lukken.Er zijn telkens bestanden die niet gecopieerd kunnen worden, maar het zijn telkens andere. Ik heb zelfs de complete cd naar HD gecopieerd, en van daaruit de installatie gestart, maar dan krijg ik weer foutmeldingen dat er bestanden missen. en zoals ik al zei, dit zijn steeds andere bestanden. Ik heb zelf het idee dat er iets mis is met het moederbord, waardoor er fouten worden gemaakt bij het schrijven naar de HD. is dit mogelijk en kan ik dit op een of andere manier controleren?
Misschine moet je een andere installatie cd proberen als je daaraan kan komen. Fout op de cd misschien.
Heb al verschillende installatie cd's geprobeerd, en ook 2 spelers.
heb ik ook, maar als ik die files skip, en later als hij de XP bestanden heeft gekopiert hij er weer om zeurt, dan geef ik de specifieke lokatie en dan vind hij de files wel
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Verwijderd
Zeker de engelse en gedownload met KaZaA. Je moet noujuist net niet die versie downloaden waar bij staat dat die goed is
Dies fout!
Ik zou eens je geheugenmodules verwisselen, als je er 2 of meer in hebt zitten, laat er s 1 zitten en start dan setup opnieuw op, blijft het probleem, dan andere module erin, ook met die, probeer dan es nieuw geheugen.
dat is nog niet zo gemakkelijk. ik heb geen beschikking over een andere DDR module. maar ik heb memtest al een nachtje laten draaien en die heeft geen fouten gevonden, dus eerlijk gezegd vertrouuw ik het geheugen wel. ik denk dat er problemen met het moederbord zijn, maar hoe test je dat? met name het schrijven naar HD.
nogmaals mijn vraag: bestaat er zoiets als memtest, maar dan voor je harddisk?
Verwijderd
Heb ik ook gehad. Bij mij kon ie 2 bestanden van windows xp pro niet installeren. Ik heb ze op het laatst maar overgeslagen en merk er helemaal niets van nu... Kan ook een gelukje zijn natuurlijk
Je moet ook wel de hele map i386 naar je hdd kopieeren he niet alleen de bestanden die in die dir staan maar ook die in de subdir's staan. Probeer eens een andere cdrom speler eraan te koppelen, misschien is die van jou een beetje brak en leest ie de bestanden niet goed.
Verder kun je gewoon een win98 bootdisk erin doen en een opppervlakte test doen met chkdsk.
Of op de website van de fabrikant van je hdd kijken of die nog test progjes heeft staan.
En zoals al aangegeven een andere ddr module proberen. Daarnaast zou je ook even checken of de ide kabels wel in orde zijn. Die kunnen ook de oorzaak zijn van slecht gekopieerde cd's.
Verder kun je gewoon een win98 bootdisk erin doen en een opppervlakte test doen met chkdsk.
Of op de website van de fabrikant van je hdd kijken of die nog test progjes heeft staan.
En zoals al aangegeven een andere ddr module proberen. Daarnaast zou je ook even checken of de ide kabels wel in orde zijn. Die kunnen ook de oorzaak zijn van slecht gekopieerde cd's.
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Zou ook aan je andere harware kunnen liggen. Videokaart of zo... Of geheugenfout... ????
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
installatie is gedaan met verschillende grafische kaarten. harddisk gisteren getest en in orde. ik denk dat het moederbord problemen heeft. de rest is "ge-elimineerd". hoe test je een moederbord?
Ik lees net in een ander topic dat het verhogen van de Vcore misschien helpt. Is dit een goed idee?
edit: het is BTW de workstation PC uit mijn sig. een AMD XP dus. Maar ik ga de Vcore pas verhogen als ik een fatsoenlijke koeler heb. zit nu te wachten op een thermaltake vulcano 7+
edit: het is BTW de workstation PC uit mijn sig. een AMD XP dus. Maar ik ga de Vcore pas verhogen als ik een fatsoenlijke koeler heb. zit nu te wachten op een thermaltake vulcano 7+
toch gisteren maar even Vcore met 5% omhoog gegooid, maar geen resultaat. Iemand nog goeie ideeen hoe ik mn nieuwe systeempje aan de praat ga krijgen?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem. Doodziek wordt ik ervan. het ligt zeker niet aan de hd of de CD rom speler(s). Die werken alle prima. Windows 98 kan ik met veel pijn en moeite installeren maar XP en 2000 lukken niet. Zeer vreemd want ik heb een half jaar probleemloos onder XP gewerkt. Plotseling begon het systeem raar te doen en besloot ik XP opnieuw te installeren. Dat is tot op heden niet gelukt. Omdat ik een gekopieerde versie van XP had van een vriend besloot ik een XP update te kopen. Ik heb alles geformatteerd, alle hardware verwijderd behalve de videokaart maar sommige files (steeds andere) kunnen niet gekopieerd worden.
Ik heb een AMD XP1600, een Geforce3 Ti200 videokaart en een MSI K7T266 pro moederbord.
Heeft iemand SVP nog een suggestie?!
Ik heb een AMD XP1600, een Geforce3 Ti200 videokaart en een MSI K7T266 pro moederbord.
Heeft iemand SVP nog een suggestie?!
ik ga maar eens een andere IDE kabel proberen. als het daar niet aan ligt moet het het mobo zijn. Ik hoop dat ze niet moeilijk doen bij de winkel als ik em terug breng.
Verwijderd
Ik heb 2 van de 3 reepjes geheugen verwijderd en......XP als een speer geinstalleerd. Geen enkel probleem meer ondervonden.
Het probleem is opgelost. DDR voltage omhoog gegooid van 2.5 naar 2.8V en het systeempje was ineens superstabiel. Stom dat ik dat niet eerder heb geprobeerd. wel raar trouwens dat memtest geen fouten vond bij het lagere voltage, maar dat de XP installatie er wel door crashte. Nog een vraagje, maakt dit iets uit voor mijn geheugenmodules? Is het beter om te kijken of 2.7 of 2.6 V wel stabiel is? Lijkt me wel. Hogere voltages gaan toch ten koste van de levensduur?
Verwijderd
Heb hier moeten wisselen tussen 2 CDs om het voor elkaar te krijgen, kreeg op een gecopieerde versie een fout over GDI.man, maar een orginele CD gaf excact het zelfde, heb toen vlug gewiselt tussen 2 gecopieerde CDs, om verderop weer terug te wisselen(toen kon hij bestanden niet vinden) , ook collega's hadden excat de zelfde fout(GDI.man) met totaal andere CDs en PCs
Verwijderd
1.) Bootdisk.com
2.) Bootdisk voor windows 98 se (vanwege DOS interface na F8)
3.) Format c:
4.) restart
5.) diskette eruit
6.) cd-rom erin laten(Windows xp bootable)
7.) Windows zal zelf opstarten van de cd-rom
2.) Bootdisk voor windows 98 se (vanwege DOS interface na F8)
3.) Format c:
4.) restart
5.) diskette eruit
6.) cd-rom erin laten(Windows xp bootable)
7.) Windows zal zelf opstarten van de cd-rom
Het is al opgelost hoor. DDR voltage omhoog gegooid. Maar zoals ik al zei, mijn enige vraag is nog, waarom zegt memtest86 dat mijn geheugen goed is bij het standaard voltage, maar kan ik alleen windows XP installeren bij een verhoogt DDR voltage.
Misschien meer een PMG of DOC vraagjeByte_Me schreef op 25 oktober 2002 @ 13:50:
Het is al opgelost hoor. DDR voltage omhoog gegooid. Maar zoals ik al zei, mijn enige vraag is nog, waarom zegt memtest86 dat mijn geheugen goed is bij het standaard voltage, maar kan ik alleen windows XP installeren bij een verhoogt DDR voltage.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Pagina: 1