mobo invriezen :) kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 08:03

amd187

Ondertitel

Topicstarter
Is het mogelijk om gewoon een mobo met cpu en alle zooi in te vriezen tot 1 blok ijs, zonder dat je condens krijgt?
ik zat te denken aan het volgende:

mobo helemaal inspuiten met plastic ofzo,
dit dan in een bak met water leggen, de boel lang genoeg in de vriezer leggen zodat het 1 blok ijs is.
en dan alle kabels via gat in vriezer naar je monitor, PSU ed..

of een soort water gebruiken dat niet geleid, en dat spul dan er omheen vriezen, of gewoon koelen in het vriesvak...

klinkt dit nu wel allemaal heel erg noob?
of kan het gewoon weg niet, ivm vermogen vriezer...

serieuze reacties graag, kweet niet zoveel van condens vorming ed ;)

Verwijderd

Tuuuuuuuurlijk kan jij je mobo invriezen! :)
Kan idd, maar zoals je zelf al zegt: vocht wordt zo'n MAJOR issue dat het niet echt de moeite waard is.

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
en spul dat geen stroom geleid? bestaat dat? gedistileerd water ofzo dacht ik?
of heet dat anders :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

slaolie :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Slaolie wat? Slaolie invriezen :? :D :o

De boel invriezen moet je niet doen. Is bijna onmogelijk. Je moet dan de boel wel erg goed afsluiten. Ennuh, mobo inspuiten met plastic?? Hoe bedenk je het :o Je moet dan puur water gebruiken, en dat bestaat niet. Er mag geen stof bijkomen, je hardware moet perfect schoon zijn enzo. Lijkt me vrijwel onmogelijk dus.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Vriezen is dom. IJs zet bv. uit. En denk eens aan je condensatoren en zo ..

Je kunt de boel wel in fluorinert© onderdompelen en dat koelen maar dan zou ik eerst je bankrekening plunderen.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

het kan maar is het slim? werkt het nog. wat misschien slimmer is om het compleet dicht te maken met plexi en dan water eromheen gooien en dan vriezen.

1 prob. wat ik me net bedenk is dat ijs gaat uitzetten volgensmij... iig het wordt hard en gaat het plexi denk ik breken.. iig ik zou het niet doen. waarom wel?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Misschien weet ik nog wat...

Op de Tell-Sell reclames (jah, ik weet het 8)7 ) hadden ze een leuk spuitbusje : Foblin- A .

Ze hadden een televisie open gemaakt en ingespoten met dit spul. Vervolgens hadden ze de televisie draaiend in een bak met water gedonderd, ging gewoon goed.

Misschien is dit nog eens een goede oplossing voor de ultieme cooling...
(verondersteld dat het spul werkt natuurlijk >:) )

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

probeer et eerst eens met een 486 ofzow, want et is wel beetje link :D maar ik denk dat et zou moeten kunnen, misschien hele mobo van vaselinelaagje voorzien.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk dat er makkelijkere/efficientere dingen zijn. In theorie is het wel mogelijk, maar als je een blok ijs op je cpu hebt, en dan de pc aanzet, dan krijg je al snel condens, omdat de warmte van de cpu het ijs doet smelten.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

amd187 schreef op 14 oktober 2002 @ 03:08:
Is het mogelijk om gewoon een mobo met cpu en alle zooi in te vriezen tot 1 blok ijs, zonder dat je condens krijgt?
[knip]
serieuze reacties graag, kweet niet zoveel van condens vorming ed ;)
Ghehe.... maar ik denk niet dat je zoveel last van condens hebt als je een mobo in water mietert :+

Condens treedt alleen op indien warme vochtige lucht afkoelt en er daardoor relatief teveel water in de lucht zit.

Maar omdat je je mobo in water legt, zal op het mobo dus geen condens ontstaan...

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan je mobo in een major krimpkous zetten natuurlijk dat zal al een hoop schelen. Alleen een krimpkous in dat formaat heb ik nog nooit gezien

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 14 oktober 2002 @ 11:09:
je kan je mobo in een major krimpkous zetten natuurlijk dat zal al een hoop schelen. Alleen een krimpkous in dat formaat heb ik nog nooit gezien
Ja dat zou misschien wel kunnen maar dan kan dat mobo zijn warmte weer niet zo goed kwijt en dat was nou juist de bedoeling.

• Demo
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

TrailBlazer schreef op 14 oktober 2002 @ 11:09:
Er bestaan wel grote vellen plastic dat krimpt bij verhitting :)

Topicstarter: stel je vriest je mobo in en het gaat goed. Wat gebeurt er als je opstart? Juist, je CPU wordt warm. En wat doet ijs als het warm wordt?
Daarom kan je je mobo dus niet zo hup in een bak met water gooien en invriezen...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hoor ik een echo??? :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

pfft, noeps hier :P

Je kan het idd invriezen, maar dan kan je het nog niet laten draaien terwijl het ingevroren is.

Het ijs smelt dan in het midden (word weer water). Dit gaat net zolang door totdat het helemaal gesmolten is, en het je vriezer uitloopt :D.

Theoretisch ZOU het kunnen, maar dan moet je wel je comp uitzetten voordat al het ijs gesmolten is. Helaas gaat het water dan in alle kleine scheurtjes zitten en bij het opnieuw invriezen zet dat uit en de volgende keer zijn de scheurtjes nog groter. Dit proces zorgt er ook voor dat er rotsblokken van "size-flatgebouw" naar beneden komen. maw, je mobo kan er ook niet tegen :).

Leuk bedacht, maar forget it :).

Wat wel kan, is een niet geleidende vloeistof nemen die nauwelijks bevriest, daar je mobo ed in leggen. DAT in de vriezer zetten, of er droog ijs bij gooien.

• Demo
  • Laatst online: 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Overheen gelezen, sorry B)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Bedoel je zoiets ?? }) })
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dahath/bevroren%20mobo.jpg

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 03:52
:D :D

Nieuw van Ola: Het MoBo ijsje :Y)

• amd187

amd187

Ondertitel

Topicstarter
wahaha echt coole reply's, thnx :)
ik denk dat ik het maar niet ga proberen, mischien gewoon in een bak "niet Geleidend" water ofzo...
het ging ook eigenlijk meer om het idee, dan dat ik het daadwerkelijk ook ging doen :)
die pic van -Dissection- is ook leuk, maar daar zit geen cpu op enzo, dus dat heeft niet veel zin dan alleen maar sier :)

wat Tinusz zei over dat tellsell kan ik me ook zeer goed herinneren, das ook waarom ik dit bedacht had :)
ze gingen toen ook een boormachine in het water keilen, waren wel lache die uitzendingen

Verwijderd

Waarom niet gewoon een Koelelement in je kast hangen. Bij pompstations kun je af en toe van die 12 volt vrieskistjes kopen op koelboxen. trek het koelelement eruit en hang dat in je kast (bovenin.....) Wedden dat ie koud blijft.

Je kunt natuurlijk ook je vrieskist ontdoen van zijn koeler...

• joca
  • Laatst online: 12-07-2025
Je hebt toch ook van die speciale olie, die gebruiken ze in zeer koude omgevingen om de electronica te beschermen, kan ook andersom werken neem ik aan??

Daar dompelen ze de electronica zo in.

• Gosu
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2022

Gosu

UltraBook

Lijkt me niet verstandig om alles direct in een koelkast/diepvries te bouwen zonder na te denken over eventuele waterdamp neerslag... Je kunt natuurlijk wel je koelkast/diepvriezer gebruiker om een zeer coole 8) CPU cooler te bouwen... er staan hier op GoT enkele mooie voorbeelden... Search Querry: Phase Changer

Del XPS 13

Verwijderd

Ik heb jaren geleden eens een kerel gezien die had zijn mobo in een bak slaolie gelegd en daar ook de spiralen van een diepvries in.
Hji kreeg de olie tot -15 gekoeld.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 16:48:
Waarom niet gewoon een Koelelement in je kast hangen. Bij pompstations kun je af en toe van die 12 volt vrieskistjes kopen op koelboxen. trek het koelelement eruit en hang dat in je kast (bovenin.....) Wedden dat ie koud blijft.

Je kunt natuurlijk ook je vrieskist ontdoen van zijn koeler...
Ik wil wel wedden. :D Dit gaat namelijk niet werken. Zo'n coolbox is niet gemaakt om een constante hitte bron af te koelen. Daar heeft heet veelste wijnig vermogen voor. Normaal stop je er iets in en komt er verder helemaal geen warmte meer bij, vervolgens word de warmte uit de box afgevoerd. Vaak word er in dit soort koelboxen peltier elementen gebruikt. Deze worden aan een kant warm en aan de andere kant koud. Deze warmte zal dus ook afgevoerd moeten worden, voor zo'n koelbox is een simpele heetsink al voldoende maar niet als daar ook nog eens 100 watt aan warmte bij komt van je computer.

Ik zou zeggen Mooseman: Lees wat meer voordat je blaat. |:(

:7

Verwijderd

Dit is een beetje onzin allemaal. Echt serieus zijn de antwoorden ook niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.