[7500 AIW] beeld van TV niet op TV?

Pagina: 1
Acties:

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een Hercules 7500 AIW. Als je de tv-tuner aanzet krijg je normaal tv-beeld op de monitor. Ik heb het beeld echter gekloond, dus ook op mijn tv. Het probleem is: op de tv zie ik al het beeld wat op de monitor ook te zien is, behalve de inhoud van mijn tv-tuner. Daar krijg ik zwart beeld. Ook als ik mijn camcorder aansluit krijg ik hetzelfde, ik zie het volledige bureaublad gekloond, maar niet de inhoud van de tv-tuner window.

Iemand een verklaring?

TweakBlog

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 07:42
Yep, ligt aan de overlay support op je secondary monitor. Als je vid-kaart dat niet ondersteund, kun je op je secundary monitor geen video afspelen.

Edit voor beetje extra verklaring:
Net zoals je in films special effects worden geplakt, zo word video op je monitor getoverd. Door middel van een blauw (meestal blauw) venster wordt aangegeven waar de video-stream terecht moet komen.
Alle videokaarten kunnen op 1 monitor dit perfect voor elkaar krijgen. Je DivX/TV-in/Whatever wordt netjes op je eerste monitor geprojecteerd. Het vervangen van die blauwe beeld door de videostream wordt overlay genoemd.
Wat er nu vaak gebeurd is dat mensen een 2e monitor aan willen sluiten, en deze simultaan met monitor 1 willen laten werken. Hierdoor moet de videokaart dus in staat zijn om zowel op monitor1 als op monitor2 een blauw beeld te vervangen door de videostream. Er zijn maar weinig videokaarten die dit goed kunnen (mijn ex-videokaart, de Matrox G400 DualHead kon dat heel goed. Mijn huidige videokaart (in notebook) kan dat niet).

Een oplossing:
Stel alle instellingen in zodat ze makkelijk werken (resolutie, kleurdiepte, laad de film alvast in 'Media player'). En schakel daarna over van DualHead (2 monitoren) naar alleen TV. Hierdoor wordt je TV als primary monitor gezien, en zou het weer goed moeten werken.

Happy Blessings <3

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

of theater mode gebruiken, nadeel hiervan is is dat het dan volbeeld wordt op je TV

Breek je nek voorzichtig

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:40
tnx!

TweakBlog

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dus ik mag er vanuit gaan dat het glukt is?

Breek je nek voorzichtig