[Postfix] unknown users niet aannemen

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik heb zojuist me servertje helemaal geconfigureerd en hij is al bijna helemaal klaar, maar ik zit nog met een dingetje waar ik absoluut niet tevreden over ben.

Geloof mij, ik heb al gezocht op het forum. Op de site van Postfix zelf kan ik er ook helemaal niks over vinden, dus vandaar.

Ik wil dat postfix geen mail aanpakt voor e-mail adressen die niet bestaan. Dit doet hij standaard wel en dan pas gaat hij uitzoeken of het account bestaat en stuurt een bounce mail als dit niet het geval is.

Ik wil dus dat mijn server tijdens de SMTP sessie al zegt dat de user niet bestaat zodat mijn mailserver de afhandeling van de bounce mail niet hoeft te doen.

Is hier een optie voor die ik in de configuratie file kan aanzetten, of uitzetten?

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

De server "zegt" dat al tijdens de sessie door een "user unknown" code terug te geven aan de connecting smtp server. Op dat moment dat jouw server zegt dat die user niet bestaat, is je server klaar, en dan maakt hij geen bouncemailtje. Dat doet de connecting mailserver namelijk, die de "user unknown" melding ontvangt.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:06
Vreemd. Ik heb het expliciet aangezet.
luser_relay=mijn@adres.com heb ik ervoor

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• tiguan
  • Nu online
strlen: dat doet ie dus niet, hij pakt alles aan op de aangegeven domeinen. Zoekt lokaal uit of de mailbox bestaat. Zo niet, dan stuurt ie een bounce mailtje terug.

btw: nice autoradio, heb ik ook :)

RonaldH: dus als ik luser_relay=mijnemailadres@mijndomein.com ofzo doe, dan pakt hij echt alleen maar mail aan voor dit account?

• Ronald
  • Laatst online: 18:06
Wannapuf schreef op 14 oktober 2002 @ 01:15:
strlen: dat doet ie dus niet, hij pakt alles aan op de aangegeven domeinen. Zoekt lokaal uit of de mailbox bestaat. Zo niet, dan stuurt ie een bounce mailtje terug.

RonaldH: dus als ik luser_relay=mijnemailadres@mijndomein.com ofzo doe, dan pakt hij echt alleen maar mail aan voor dit account?
Neej juist andersom, daardoor accepteerd hij bij mij alles en alles en stopt dit in die mailbox

zo kan ik dus bij Real.com als email intypen Real_zuigt_heel_hard_en_daarom_krijgen_jullie_een_fuck_adres@adres.com en je kunt er nog meel naar sturen ook

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• tiguan
  • Nu online
Ja ok, maar dan bewaart hij het ook voor je. Mijne stuurt het nu weer terug terwijl ik wil dat die andere smtp server (van de afzender) voor de bouncemail zorgt.

• _JGC_
  • Laatst online: 17:57
Hoe heb je PostFix ingesteld? Ik weet van Qmail dat ik hetzelfde kreeg destijds omdat ik al mn mail doorstuurde aan Maildrop.
Als Postfix zelf de user op zoekt in het systeem, moet het mogelijk zijn om tijdens de SMTP sessie aan te geven dat de user niet bekend is. Als je de queue doorstuurt naar een programma als Procmail of Maildrop (of Cyrus/Vpopmail/VMailMgr/whatever), zal pas na ontvangst van het hele bericht dat ding doorgestuurd worden naar het deliveryprogramma, vervolgens kijkt dat programma of de user bestaat en stuurt je MTA een Mailer-daemon melding. Tegen de tijd dat je MTA klaar is met ontvangen van de foutmelding van de MDA, is je SMTP gast allang vertrokken (of het is een spammer en hij heeft nog meer mail voor je ;))

• tiguan
  • Nu online
Ik heb eigenlijk nog helemaal niks ingesteld aan Postfix. Heel standaard via de ports collectie van FreeBSD geinstalleerd. Verder heb ik alleen nog maar een paar aliassen voor mezelf gemaakt. Voor welk domein hij mail mag ontvangen en op welke netwerken er gerelayed mag worden. Verder nog niks.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Hmm gebruik je virtual domains? if so, uitzetten dat *@domain.tld ergens heen gaat.. zodat het alleen mail accepteert voor bestaande users?

• tiguan
  • Nu online
Nee, ik gebruik geen virtual domains.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Maar eens mee beginnen dan? Zou het best eens op kunnen lossen :)

• tiguan
  • Nu online
Oh, maakt het uit dan. Dan ga ik dat morgen wel proberen.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:06
Wat zijn FAQ's toch handig :Z

http://www.postfix.org/faq.html#bogus

Verwijderd

Wannapuf schreef op 14 oktober 2002 @ 01:15:

Wat heeft een autoradio met Postfix te maken ;)

Hernan

• tiguan
  • Nu online
Uhm, iemand hier had mijn autoradio in zijn icon staan. Nu niet meer dus...

FAQ's zijn inderdaad handig. Sorry hoor, dat ik er over heen heb gekeken.

Crespo zit je een beetje mijn topics na te lopen ofzo? Hoe ik weet dat SECAM inferieur is? Ik heb het toch zelf gezien.
Pagina: 1