Toon posts:

Mobo dood?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Oke...story goed like this....

Nieuwe koeler op mijn T1400 willen zetten, core crushed dus maar een nieuwe CPU gehaald... Niets zelfs geen Bios scherm. Andere Videokaart (PCI)..nog steeds niet. Dan maar nieuw moederbord... ECS K7S5a met de nieuwe CPU (XP1700)... Nog steeds geen beeld... Dus ander geheugen, videokaart, monitor (?), voeding (350W)... and so on... and so on....

Geen beeld, kom niet in het BIOS... Niet van het oude mobo, niet van de nieuwe... CMOS gewist... geen verandering...

Dus...RADELOOS!! Wie heeft er wat tips&tricks??

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:12

Sport_Life

Solvitur ambulando

Misschien zou je het ff wat duidelijker kunnen omschrijven ? Je heb dus 2 mobo's vermoord ??

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

het wissen van cmos wil idd dat nog wel eens als gevolg hebben ....

Maar wat hierboven staat .. wat is nu precies je probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door hendrikjan op 14-10-2002 00:13 . Reden: k was een woordje vergeten :) ]

Verwijderd

Koop een geheel nieuwe pc die door de winkel is samengesteld weet je zeker dat het werkt :Z

Verwijderd

Topicstarter
Oke..eerste Mobo KT7A-Raid. Die vervangen door de ECS K7S5a.
Eerste CPU T1400, die vervangen door een D1300 en een XP1700.
De combo's KT7A-Raid met D1300 en de ECS met de XP1700 doen helemaal niets.. Ten minste geen beeld, maar ook een biepjes uit de speaker... HDD spint netjes op...

Geen van alle werken nu. En een mobo uit de doos halen, CPU er in, geheugen er in, Videokaart er in en klaar... Moet toch minimaal in Bios kunnen komen dan?!...
Of maak ik nu ergens een denk fout?

Verwijderd

Uhmm monitor dood?

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. nog eentje vergeten.... Monitor gewisseld (en kabels).

En een pre-build kopen... yeah right... is dit niet www.tweakers.net??

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 00:04:
Koop een geheel nieuwe pc die door de winkel is samengesteld weet je zeker dat het werkt :Z
en jij wil een tweaker zijn ??
een echte tweaker laat zijn systeem door niemand anders aan raken dan hem zelf.

ik zou eens kijken om alles los uit de kast te testen
en eens te kijken of je niet heel toevallig de nieuwe cpu ook verkloot heb

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

dan is het wel heeeeel erg vaag *sorry had over dat van die monitor heen gelezen*

Verwijderd

ja echt raar. Controleer alles nog een keer! Dus voeding goed, alle kabels eraf, ondergrond anti-statisch, AGP-kaart getest...

Ik heb hetzelfde gehad met een PentiumIII 2 dagen geleden en een 2ehands moederbord. Ik heb hem teruggebracht want hij deed het ook niet... Opspinnen van HD, fans draaien maar nee hoor, op geen enkele manier beeld en ook geen piepjes... Misschien heeft het geheugen (DDR?) ermee te maken, als het SDRAM is, misschien 16x8 of 32x4 problemen?

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

t zou de voeding van je mb kunnen zijn .. misschien is die stekker een beetje rot (wel hd geen mb)

gaan je coolerfans wel gewoon werken? ALthans de fans die via het MB gevoed moeten worden?

Verwijderd

Uh als je alles... geprobeert hebt... dan weet ik het.. ook niet meer. Sorry hoor maar als je... alle onderdelen vervangen hebt dat moet ie het toch... op een gegeven moment doen... of het ligt aan de kast :P. Of je hebt twee defecte mobo's.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees je eigenlijk wel de FAQ's en de stickies eer je een topic opent :? :/

Voor alle "M'n PC doet het niet" topics!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.