[Geluid Zonder Speakers]Olympia Soundbug

Pagina: 1
Acties:

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
De Soundbug, ik denk dat iedereen er weleens van gehoord heeft, kun je nu kopen op de website in Engeland en Duitsland.

Duitse Website
Engelse Website

Ik wil er op zich best wel eentje hebben (of 2, dan heb je stereo) en ik weet zeker dat er hier mensen zijn die er ook wel een zouden willen hebben.

De kosten voor zo'n apperaat zijn
Soundbug: €49.99
Verzendkosten: €6.10
------------------------------
Totaal: €56.09

Misschien zijn er mensen die dit veel geld vinden, misschien een inkoopactie?
Weet iemand waar ze in Nederland te vinden zijn?

"Luie mensen worden ook moe!"

Verwijderd

mjah, ik zie het nut er niet echt van in... de toepassing die hun hebben bedacht in het filmpje vind ik wel wat erg ver gezocht. En de geluidskwaliteit zal ook wel lekker ruk zijn. Bovendien moeten er nog eens batterijen in, kun je net zo goed normale walkman speakertjes nemen. Echt zo'n speelgevalletje waar je eigenlijk helemaal niks aan hebt :/

Verwijderd

Echt een waardeloos bedenksel, gewoon een klein speakertje zal zeker beter zijn, past ook nog in je zak als het moet.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op het forum van HiFi.nl is die een keer besproken, hier zo.
Daar staat alle informatie die je nodig hebt. :)

Ik zelf wil 'm ook wel graag hebben, om er eens mee te experimenteren. :P

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

wel interessante techniek als ik het zo lees :)
wie weet gaat het principe ook nog wel toegepast worden op serieuze speakers...

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Lijkt me niet dat dit beter gaat klinken dan het systeem wat we nu hebben. Wat je in principe doet is de konus vervangen door een stuk hout of metaal, whatever waar je dit ding opplakt. Het dynamisch bereik van die materialen gaat echt niet van 30 tot 20'000 hz...

* TheLunatic moet het eerst nog zien.

Mother, will they like this song?

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TheLunatic schreef op 14 oktober 2002 @ 09:19:
Lijkt me niet dat dit beter gaat klinken dan het systeem wat we nu hebben. Wat je in principe doet is de konus vervangen door een stuk hout of metaal, whatever waar je dit ding opplakt. Het dynamisch bereik van die materialen gaat echt niet van 30 tot 20'000 hz...

* TheLunatic moet het eerst nog zien.
Dat denk ik ook niet, maar met deze techniek is eigenlijk niet meer de luidspreker zelf verantwoordelijk voor het geluid en frequentiebereik, maar het materiaal waar je de Soundbug op plaatst.

Ik denk dat later vast wel meerdere ontwerpen komen met deze techniek, want de Soundbug kun je denk ik zien als proefmodel en/of kennismaking met deze techniek.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Ik zit dan natuurlijk wel meer aan een systeem te denken waarbij het oppervlak wat de lucht in trilling brengt gewoon deel uitmaakt van de speaker zelf. En niet zoals de soundbug die de trilling doorgeeft aan een willekeurig materiaal. Zoiets zal nooit goed geluid geven, al was het alleen al door de enorme verschillen in eigenschappen van de materialen waar hij opgeplakt kan worden.
Pagina: 1