geen 5.1 geluid via digitale uitgang SB

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• Slice1Ti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05-2022
dit is mijn post uit het grote SB live en Audigy topic, maar aangezien er niets over dit probleem instond heb ik maar een nieuwe topic geopend, mijn excuses...

Hey, heb hier een klein probleempje.
Ik heb een surround versterker van Sony STR-DE475s en die heeft 5.1 analoge ingangkjes, die had ik gekocht om 5.1 geluid te hebben en te versterken op normale boxen (geen satteliet's...) tot voor kort was die zo aangesloten op mijn sb 5.1 live; dus 3 mini jacks op de uitgangen van m'n SB 5.1 live en zo via kinch kabels op de analoge ingangen van m'n versterker. Tot voor kort zag ik op die SB 5.1 live digitale uitgang staan en dat blijkt hetzelfde systeem te zijn of de coaxiale (digitaal) ingang van m'n versterker, dus dacht ik bij mezelf, hé , als ik die nu eens op die manier verbind, heb ik geen geruis meer... . Ik al die kabels uitgetrokken van het analoog signaal en vervangen door ;1 kabel van de oranje (digitale) uitgang op m'n SB naar de digitale ingang van m'n verterker, nu blijkt dat alleen maar de front left, front right en subwoofer maar gaan op de test in luidspreker settings, geen 5.1 geluid dus. Ik heb de laatste nieuwe drivers erop gezet...geen verschil, de oude er terug op.... geen verschil, in config.scherm, geluiden en audio-instellingen onder luidspreker instellingen, geavanceerd heb ik ook op 5.1 geluid gezet...geen verschil, ik zou het graag werkende hebben... weet iemand een oplossing? :( en ja, allee digitale uitvoer staat aangevinkt...

• CaMmY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

ik heb idd hetzelfde probleem, heb jij ook een mono minijack aan die coaxiale kabel gesoldeerd ?

/me Een echte patomaan

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 00:19
5.1 geluid krijg je alleen bij dvds. Zou je 4-kanaals op 5.1 altijd willen doorgeven aan je versterker, dan moet je geluidskaart van een dolby digital of DTS-encoder voorzien zijn, tot nu toe heeft alleen de Nvidia Nforce dit. In jou geval kun je met de digitale uitgang alleen dvd in 5.1 bekijken, de rest zul je gewoon analoog moeten doorlussen

Verwijderd

Kun je ook op je geluidskaart kiezen om het signaal gecodeerd of ongecodeerd te versturen naar je versterker?

Als het een echte 5.1 versterker is dan zou je gewoon 5.1 geluid moeten krijgen.
Dus gewoon van je (audigy) digitale uit na je versterker en dan het signaal niet gaan decoderen maar gwoon doorsturen naar je versterker die decodeerd dat allemaal wel.

Maar je krijgt 5.1 alleen maar als de dvd van 5.1 geluid is voorzien.
En ook alleen maar als de versterker 5.1 geluid kan weergeven.
Is de versterker een surround versterker dan krijg je daar geen echte 5.1 geluid uit. Je kunt wel een surround effect creeren.

Dat gebruik ik ook op mijn panasonic "hct" 80. Dvd krijg ik wel 5.1 maar er zitten geen digitale in of uitgangen op. Ik gebruik dan van pc naar versterker alleen maar de dolby prologic.

Verwijderd

De digitale uitgang op de SB Live/Audigy kan alleen 5.1 uit games etc.. voortbrengen als er een Creative speakerset gebruikt wordt met een Digital DIN aansluiting(Desktop Theatre 3500 en Inspire 5700).
Als de digitale uitgang wordt omgezet naar een optische of coaxiale uitgang zal het signaal gewoon stereo worden, alleen als er een AC3 stream doorheen gaat zal dit als 5.1 worden opgevangen door je versterker

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is van de week nog langsgekomen. Is dit niet gewoon precies hetzelfde probleem? Als ik het fout heb, moet je me ff mailen.

meerkanaals geluid uit digitale uitgang van geluidskaart?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.