Toon posts:

[Design] Mijn nieuwe kamer inrichten

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 28 december verhuizen met m`n ouders, en daar krijg ik de hele zolder.
Dit is een kamer van grofweg 6x4 meter met een schuine muur bla bla bla... nou wil ik graag dmv een programma een digitale tekening maken.

Waar alels komt te staan, bed, bureau enz. ik wil het er allemaal in kunnen verwerken. Is dit mogelijk met een programma ?? en zoja, welk programma ??

Verwijderd

3DMAX :) werkt prima :)

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:45

JF_

Wat is er mis met pen, schaar en papier? Zo ingewikkeld zal een kamertje niet zijn :-)

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

davilex heeft wel van die simpele cdroms voor een prikkie te koop. Kun je gewoon kopen bij je boekhandel. Is allemaal zeer uitgebreid enzo..!

nog steeds een nickchange

Verwijderd

AreA51 : MAX omdat je een kamertje wil inrichten?

Het is maar een klein iets, dus ik denk dat je maar een klein, simpel programmatje ervoor nodig hebt. Een proggel als (sorry) Davilex 3D Binnenhuisarchitect ofzo...

Verwijderd

En meteen wordt er weer erg dure, overfunctionele ingewikkelde software tegenaangegooid :P

Er zijn zeer goede open alternatieven
http://freshmeat.net/sear...lter=&orderby=rating_DESC

plaatjes:
http://images.freshmeat.net/screenshots/11061.gif
http://images.freshmeat.net/screenshots/18104.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een totale n00b op dit gebied, ik heb hier wel rondgekeken en als ik het topic post hier je 3d stuff zie, wat haast allemaal met 3dmax is gemaakt, respect hoor... maar veels te ingewikkeld...
Wat mijn bedoeling ook is, is vooral belichting. Ik krijg straks een grote kamer, en de belichting is me belangrijk... 2 grote ramen en een dakraam, hoe valt het licht erin enz... en ook : waar wil ik mijn spotjes plaatsen ?? dit hoop ik met een programma dus op te lossen...

Ik zal eens nadere informatie opzoeken over die Davilex prog en Orge (?? link die Zemanova gaf)

Verwijderd

ik zou zeggen, neem je slaapzak mee en ga eens een nachtje bivakkeren aldaar.
alles opmeten, kijken hoe in real-life het licht valt als je wakker wordt, en op een papiertje plattegrondje tekenen.
om dit nou op te lossen met een 3d-programma voor 24m2 gaat een beetje te ver imho.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Zkywalker heeft een punt;
Maar als je het in 3dsmax bouwt, kun je dr nog wel een keer een UT-Arena van maken :P

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Verwijderd

VISIO is hier toch uitermate geschikt voor. Hier kun je toch dit soort plattegronden mee tekenen, ik heb een keer iemand hiermee een kantoor lay-out zien maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 01:48:
VISIO is hier toch uitermate geschikt voor. Hier kun je toch dit soort plattegronden mee tekenen, ik heb een keer iemand hiermee een kantoor lay-out zien maken.
uh, ik gebruik VISIO meestall voor flow-charts te maken van een site eigenlijk.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30
Jammer dat er zoveel mensen met nuttige informatie komen, want dat is een goed teken, maar de vraag die de topicstarter stelde was helaas niet echt relevant voor dit forum. Er zijn verschillende manieren op je kamer op papier of beeld te krijgen, en je moet zelf maar zien welke manier je het beste bevalt. Het lijkt me dat je daar nu genoeg informatie hebt om daar een beslissing in te maken. Vind het niet geheel onverstandig om in het vervolg dergelijke topics in HK of SG te openen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.