Toon posts:

[98se] scrsvr.exe bestand zoek ?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het opstarten van mijn pc krijg ik de melding dat dit bestand ontbreekt en dat ik het moet verwijderen uit WINI.INI

--> ik heb dit bestand met norton antivirus in quarantaine geplaatst omdat er een virus in zit ; was dit een fout van mij ? (ik denk dat ik het ook verwijderd heb)

--> ik heb de regel "run=C:\WINDOWS\SCRSVR.EXEc:\windows\scrsvr.exe" verwijderd uit WINI.INI + uit het opstartmenu, maar toch krijg ik nog steeds die melding bij het opstarten van mijn pc; hoe komt dit ???

mijn systeem : intel celeron 500 Mhz, windows 98 SE

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb je topictitel aangepast zodat deze voldoet aan Windows Operated Systems - Policy :)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

probeer eens et register en/of system.ini

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je zou even je register kunnen nazoeken op dit bestand (start -> uitvoeren -> regedit en dan via search), en de aanwezige sleutels verwijderen. Dan zal hij de melding waarschijnlijk niet meer weergeven.

Verder weet ik niet of Scrsvr.exe een vitaal bestand is voor 98. Klinkt als screensaver, dus misschien is het een bestand dat Windows nodig heeft, misschien is het een coverup voor een virus.

Lees verder ook dit even: Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10
In WOS zien we graag je OS in de titel (tussen de tags), en niet het betreffende bestand. Deze kun je in de rest van je titel zetten.

* Compubiter moet niet zoveel typen :P.

[rml][ Virus] Kan virus niet verwijderen![/rml]
Iemand met hetzelfde virus ;).

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 13-10-2002 22:57 . Reden: SH007 was snel :) ]

Verwijderd

Topicstarter
ThaHandy schreef op 13 oktober 2002 @ 22:52:
probeer eens et register en/of system.ini
waar in het register aub?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 22:54:
[...]

waar in het register aub?

ctrl+F :?

Verwijderd

Topicstarter
nog iets :

af en toe krijg ik de melding van norton antivirus dat dit bestand niet veilig is, en dan moet ik telkens opnieuw het bestand in quarantaine plaatsen
--> blijkbaar komt het steeds weer terug?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 22:56:
nog iets :

af en toe krijg ik de melding van norton antivirus dat dit bestand niet veilig is, en dan moet ik telkens opnieuw het bestand in quarantaine plaatsen
--> blijkbaar komt het steeds weer terug?
Wellicht als je dit op je gemak leest: http://www.symantec.com/a...ata/w32.opaserv.worm.html
dat er een hoop meer duidelijk wordt ;).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
bedankt jongens, 't is gelukt, ik ben van dat vervelend probleem verlost! het was dus een virus dat op een specifieke manier moet verwijderd worden; er staat goeie uitleg op de links van compubiter en van blackd
ik heb de link van compubiter gebruikt (er wordt hier zeer goed uitgelegd hoe het virus te verwijderen is): http://www.symantec.com/a...ata/w32.opaserv.worm.html --> ik citeer :

you can remove this threat manually. Here are the major steps:
1. Disconnect from the network if connected.
2. Update the virus definitions.
3. Run a full system scan, and delete all files that are detected as W32.Opaserv.Worm
4. Delete the values

ScrSvr %windir%\ScrSvr.exe

and

ScrSvrOld <original worm name>

from the registry key

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

5. (Windows 95/98/me : delete the line
run= c:\ScrSvr.exe

or

run= c:\tmp.ini

from the C:\Windows\Win.ini. " [EINDE CITAAT]

het is belangrijk om, als je een netwerk(je) hebt, eerst elke pc los te koppelen van het netwerk vooraleer het virus te verwijderen; natuurlijk mag je de pc pas terugkoppelen aan het netwerk als al de andere pc's uit het netwerk ook virusvrij gemaakt zijn, want het is een virus dat zich verspreidt via uw netwerk

nogmaals bedankt iedereen, en compubiter en blackd dank ik zeer speciaal voor de handige links! ;- :)
Pagina: 1