Tropico - ff wat hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19
Ik ben een beetje laat erbij, maar ik ben net met Tropico begonnen. Een paar dingen zijn me niet helemaal duidelijk (handleiding helpt niet).

- Hoe wordt de volgorde waarin dingen gebouwd worden bepaald? Als ik b.v. 3 gebouwen heb geplaatst, worden ze niet in die volgorde gebouwd. Priority functie heeft soms ook geen effect lijkt het.

- Hoe kan ik meer mensen in mijn high school laten leren? Capaciteit is voldoende, maar die luie flikkers komen niet in de banken zitten.

- Hoe zit het met de Direct meals en de Meals in Marketplace bij farms? Wat zeggen die aantallen? Waar heb ik eigenlijk een marketplace voor nodig?

- Mijn lumber mill levert niks op, hij kost klauwen vol geld maar produceert niks... ik heb wel twee logging camps in de buurt.

- Wat is de beste plaats voor Teamsters offices?

Ok, dat was het voor nu ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

Jaja, zeker nog wel dat het gespeeld wordt hier!! >:)

Ik zal zo goed en kwaad als dat mogelijk is antwoord op je vragen geven.

1- Die priority functie werkt zeker wel. Als je die niet aan hebt staan, zullen de bouwers naar het dichtstbijzijnde project gaan. Je kunt beter gewoon niet meteen als een idioot bouwsels neerzetten, maar tijdens het plaatsen de priority meteen al instellen.

2- Zet een stel van die bunkhouses om je scholen heen en zorg ervoor dat er voldoende banen zijn voor highschoolers. Ik had er ook vaak moeite mee gehad en af en toe lijkt het wel alsof niemand erheen wil.

3- De getallen bij de farms/ marketplace geven aan voor hoeveel bewoners eten op voorraad is. Een markerplace bouw je, omdat je farms niet continu eten aanleveren, maar te maken hebben met zaken als oogsten, groeitijd ed. Een marketplace bouw je in de buurt van plekken waar veel mensen wonen. Je teamsters leveren dan het voedsel af bij de marketplace, waardoor je continu voedsel hebt. Als je dit niet doet, moeten de mensen zelf het voedsel gaan halen en dat kost dus tijd waarin ze niet kunnen werken bijvoorbeeld.

4/5- Je moet logging camps en lumber mills inderdaad combineren. Heb je al teamsters offices in de buurt van deze twe gebouwd? (en gezorgd voor -goedkope- woonruimte voor het personeel?) Je teamsters moeten de spullen namelijk verslepen van de ene naar de andere industrie en uiteindelijk naar de haven. Paden moet je ook voor deze mensen aanleggen.

Dit is hoe ik het altijd deed, maar je kunt er best veel kanten mee op. Misschien handig om wat leesvoer achter de hand te hebben. Op Café Tropico kun je alles vinden. Check vooral het messagenboard, daar staan een hoop nuttige tips van andere spelers op.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad, good luck with it.

Tof spel trouwens eej?? :7