Toon posts:

Vastlopers na raar geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet in welke forum ik dit moest zetten dus heb ik het maar onder Processors, Mobo's & geheugen gedaan.

Ik heb een sinds 2 maanden een bijna compleet nieuw systeem (bijna volledige upgrade). Nu heb ik als ik een tijdje m'n computer aan heb staan dat ik opeens een raar geluid hoor. Ik denk persoonlijk dat m'n HDD dit geluid maakt. Hij schokt eerst en dan hoor je een zacht piepje. Hierna blijft het HDD lampje branden en loopt m'n pc vast. Hierna startte m'n pc opnieuw op en kon toen niet meer booten van m'n HDD. Ik hoorde toen weer dat rare geluid. Ik heb een paar dagen geleden m'n cooler een stand lager gezet. Kan dit door de warmte komen? Iemand misschien een ander idee. M'n temps zijn nog steeds vrij normaal. Rond de 40 voor cpu en m'n case is iets van 35.

zie sig voor systeem.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ga eens een andere schijf proberen ofzow.
dan heb je zekerheid, of het je schijf is of niet.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere schijf |:(

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 19:03
Hoe zit het met de koeling van de HD? Gewoon passief, of heb je iets van fans erop?

Verder: hoe zeker weet je dat het je HD is? Zeker dat niet ergens een fan het begeven heeft? (lees: los gaan zitten, beetje raar napruttelen en opgeven ;))

* FragFrog lui: 't is toch niet toevallig een IBM HD he? >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Maxtor schijven gaan nogal vlug naar de haaien da laatste tijd,ook nieuwe geven het na korte tijd soms op,als ik van jouw was zou ik een seagate nemen,die booten sneller en maken minder lawaai

Verwijderd

Topicstarter
die schijf is net 3 weken oud lijkt me niet dat hij nu al kapot is. Ik weet ook niet wat er met die schijf aan de hand is. M'n computer doet het nu al weer 3 uur lang zonder problemen.

Verwijderd

Controleer de temp van de HDD is met Speedfan. Als ie veels te hoog is weet je wat je moet doen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt troubleshooten aan de hand van de instructies en de 'hangen en opstartproblemen' troubleshooter op deze sticky: Voor alle "M'n PC doet het niet" topics! :)

Daarin staat ook een linkje waar je de tooltjes kan vinden om je HDD te testen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.