Toon posts:

LM9.0 + via-vt82c686 - sound

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik UT2003 speel komt mijn geluid wat achter op de feiten, dus zou ik graag mijn /dev/dsp updaten(mijn geluid dus).
Ik heb gekeken op www.viaarena.com, en daar stonden linux-drivers tussen voor mandrake 8.2.
als ik die probeer te installeren, zegt hij :

[root@fls 68audio.mdk82]# ./vinstall
-------- install start --------
wrong kernel version ,should not install 68audio
-------- vinstall end --------

Ik heb dus een recentere kernelversie. Weet iemand welke drivers ik dan wel moet installeren en waar ik die moet halen?

Alvast bedankt,
FlS :Y)

Verwijderd

Je wil je sounddrivers updaten, dan zal je toch bij je kernel moeten beginnen. En waarschijnlijk ook ALSA omdat support van VIA kaarten door OSS/Lite in de kernel zelf niet al te denderend is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, mijn kernel updaten? Ik heb nochtans de laatste versie(2.4.19)
Met alsa heb ik ook geen problemen, het is alleen die /dev/dsp; maar als ik die apart wil upgraden moet ik aan werkende via-drivers geraken, en die zijn er volgens mij nog niet voor mandrake9.0.
Misschien dan toch maar een paar weken wachten?

FlS

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:23
mandrake 9 heeft zowel OSS als ALSA drivers voor via meegeleverd. Alleen werkt de ALSA-versie niet zo denderend. Je kunt proberen of 'ie het bij jou doet door in /etc/modules.conf de alias voor sound-slot-0 te zetten op snd-via686 en kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik ben niet gewoon om aan modules te prutsen. Dit is mijn /etc/modules.conf:
"
probeall scsi_hostadapter ide-scsi
probeall usb-interface usb-uhci
alias eth0 8139too
alias sound-slot-0 snd-via686
above snd-via686 snd-pcm-oss
alias /dev/nvidia* NVdriver
"

Is er iets dat ik moet veranderen nu?
sorry voor het onbegrip...