Toon posts:

w6bxa moederbord met intel 440bxchipset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouwe pc heeft het volgende mobo'tje "w6bxa moederbord met intel 440bxchipset". er zit pIII450mhz in dus ik denk laten we die is ff wat mhzen omhoog pleuren, ik in bios kijken gewoon te doen.

Kank in de bios niet opzoeken hoe warm de proc word 8)7 ik kijken in me boekie van me mobo, daar staat dat de optie er wel moet zijn met mijn bios. kijk ik iets verder ( laatste blz :X ) staat dat er een proggie "winbond hardware dokter" die temp wel kan meten ik YES, ik installen maar nee hoor ik mis een chipje "winbond w83781"

Hoe kank nou me temp gaan meten :? ik ben niet zo handig, paar linkse handjes hiero (ben me meest rechtse linkerhand wel aan het trainen) heb proberen dingen te zoeken maar tevergeefs als iemand kan helpen graag _/-\o_

Verwijderd

Wellicht dat dit bord verschillende revisies heeft, een met en een zonder Winbond hardware monitoring chip(net als op de Asus P2B)
Je kunt natuurlijk ff op je bord kijken of dat chippie er op gesoldeerd is

Verwijderd

Dan zal hij het wel niet hebben. Oudere moederborden hebben ook niet altijd een temperatuursdiode

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Wat je dan kan doen is bij de HalfFord's oid zo'n temp metertje kopen, kost weinig nog geen 10euro. Is nog makkelijker ook omdat je dan altijd je temp kan zien, ook bijv als je in een game zit :)

Verwijderd

Topicstarter
LopeZ schreef op 14 oktober 2002 @ 09:39:
Wat je dan kan doen is bij de HalfFord's oid zo'n temp metertje kopen, kost weinig nog geen 10euro. Is nog makkelijker ook omdat je dan altijd je temp kan zien, ook bijv als je in een game zit :)
Hoe zet ik dat dan op mijn mobo? (ik ben niet zo'n knutselaar :X )

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:53:
[...]

plak je op de heatsink van je proc...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:53:
[...]

Er komt een "voel spriet" uit waarmee die de temp leest. Je kan hem tussen je heatsink en cpu proppe maar beter is het om hem onderop je cpu te plakken maar dan moet je wel moeilijk doen aangezien je cpu nog in je socket moet passen :P

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 14 oktober 2002 @ 14:31:
[...]

plak je op de heatsink van je proc...
Uhm je bent me buurjongen, waarom kom jij anders niet eens lief helpen O-)
Ik ga het iig proberen, icey zei ook dat het niet zo betrouwbaar was :? (over msn)

enne bedankt voor de tips :P u hoort van mij als het lukt _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2002 14:42 . Reden: lopez geageerde gelijk :-) ]

Pagina: 1