Toon posts:

Asus A7V333 en SBLive! IRQ Problemen (search gebruikt)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben heel blij met mn nieuwe Asus A7V333 bordje, XP2000 en 512 MB 2700 Ram.
Alles ingebouwd. Na installatie mn SBLive player 1024 en NIC ingeprikt.
Alles in Windows XP Pro.

Nu staat de SBLive op IRQ 16 en de NIC op IRQ 19.
Heel bizar. Want als ik in het bios een IRQ probeer vast te zetten voor de desbetreffende PCI sloten dan blijven de IRQ's op 16 en 19.

Dit alles zorgt voor een zelfde performance als mn oude systeem (Athlon 700) dus ergens klopt er iets niet.
Inmiddels krijg ik regelmatig vastlopers in willekeurige software, ook XP loopt zelf nogal es vast...
Inmiddels heb ik meerder keren Windows opnieuw geinstalleerd met en zonder de kaarten, en ook de kaarten heb ik van pci-slot verwisseld.
Hoe kan ik deze irq's normaal krijgen, want het lijkt er toch echt op dat deze rare instellingen de boosdoeners zijn... :( :( :(

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee, ze zijn niet raar, dit komt door APIC, dan heeft XP 24 IRQ's ipv 16 op dit mobo. Moet opzich geen probleem zijn. Maar de SB Live wordt wel vaak als probleem gerapporteerd. Probeer de PCI latency patch eens (zie ook het grote A7V333 topic).

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 21:50
Of druk je sb-live in een ander slot dat werkte bij mij perfect. :)

Slache!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

-ChRiZz- schreef op 13 oktober 2002 @ 22:20:
Of druk je sb-live in een ander slot dat werkte bij mij perfect. :)
Beter lezen, dat had topicstarter al geprobeerd |:(

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
heb je alle slots geprobeerd?

Ik geloof dat degene rechtstreeks onder de AGP iig een slechte keus is en dat de aller onderste voor de SB live een goede keus is

maar dat weet ik niet uit eigen ervaring hoor, gewoon ergens gelezen geloof ik

:)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

diegene dei in het verlengde is van je FDD kabel (oftwel PCI slot 4) die heeft geen geshared IRQ, en mijn audigy doet ut daar perfect!

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Na het installen van de PCI Latency patch lijkt mn systeem wel stabiel, maar is nog steeds traag. Ook de IRQ's staan nog steeds op 16 en 19. Nu staat mn GeForce kaart trouwens ook op 16.... Heel bizar...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, Dat stabiele valt ook nogal tegen. Maw:
Mn systeem is instabiel, traag en houdt vast aan zn rare instellingen.
Latency patch hielp helaas niet...
Wie kan mij helpen???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Check: Problemen met de SBlive/Audigy (speakers,drivers) en naast de search hebben we ook een alternatieve search waar je enorm uit kunt diepen, hier een link, er zijn genoeg topics over Soundblasters, IRQ's en Windows te vinden: http://arethusa.tweakers....er&DEFAULTOP=or&FMT=query

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.