Ik ben tegen een groot probleem opgelopen. Ik kan namelijk geen cookies maken in niet-IE browsers als Netcape, Mozilla en Phoenix.
Dit is erg vervelend.
Wat mij wel is opgevallen, dat de cookies van tweakers.net wel werken, en aangezien tnet ook uit php bestaat, vraag ik mij af wat het probleem is.
Ik heb het volgende test script voor een PHP 4.2.3 en een 4.1.2 server:
cookie.php:
eerst roep ik het script aan met cookie.php?set=ja, en daarna komt er in IE "ja" achter ">>" te staan. Dat betekent, dat de cookies werken. Als ik dat zelfde onder niet-IE browsers doe, werkt het niet.
Wat is hier het probleem? En waar ligt het aan?
Ik weet me er geen raad mee en een grondige google search heeft niets opgelevert...
Dit is erg vervelend.
Wat mij wel is opgevallen, dat de cookies van tweakers.net wel werken, en aangezien tnet ook uit php bestaat, vraag ik mij af wat het probleem is.
Ik heb het volgende test script voor een PHP 4.2.3 en een 4.1.2 server:
cookie.php:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php // Cookie test script if($_GET[set]){ setcookie("testcookie", "ja", 3600, "", "", 0); header("location: ".$_SERVER['PHP_SELF']); }else{ echo "Cookie gevonden? >> ".$HTTP_COOKIE_VARS["testcookie"]; } ?> |
eerst roep ik het script aan met cookie.php?set=ja, en daarna komt er in IE "ja" achter ">>" te staan. Dat betekent, dat de cookies werken. Als ik dat zelfde onder niet-IE browsers doe, werkt het niet.
Wat is hier het probleem? En waar ligt het aan?
Ik weet me er geen raad mee en een grondige google search heeft niets opgelevert...