[tv] rijp voor de sloop of simpel mankement?

Pagina: 1
Acties:

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een aristona tv van 7 jaar oud van iemand gekregen. Het volgende is aan de hand: in stand-by brand er een rood ledje. toen die het nog deed en je zette hem aan werd dat ledje groen, en het beeld verscheen. En als je hem weer uit zet werd ledje weer rood :)

Nu als je em aanzet dus ledje rood en dan een fractie van een seconde op groen, je ziet niets op het beeld gebeuren, daarna standby lampje weer rood.

Hoe groot is de kans dat dit een zekering is? of iets anders? iemand ideeën?

Verwijderd

Wat is het type nr van het toestel?
Zekering niet lijkt me maar kan een hele simpele oorzaak hebben tot en met de beeldbuis defect.
Maar als je even het type nr geef.......
Zal zoiets zijn van:56ks1080 of iets dergelijks.

Verwijderd

Zou het de voeding niet kunnen zijn?

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

meestal een kleinigheidje, schakelaar of zekeringetje oid

Verwijderd

hoor je de hoogspaning inschakelen dus dat hoge geluid. of hoor je dat niet hoor je het niet is het hoogspaning gedeeltje stuk of de aansturing hiervan. dit is wel te fixen maar dat zou ik aan de vakman overlaten.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Vaak als een monitor geen signaal krijgt (in dit geval de kabel) dan springt hij weer op stand by.

Je zou eens je kabel kunnen checken. Of heb je 'm niet toevallig op scart of video-in kanaal gezet?

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 10:33
He, dat had ik ook bij mijn blaupunkt tv.

Ik heb hem zelf gerepareerd. Hoogstwaarschijnlijk heb jij hetzelfde:

De hoogspanningstrafo zit op een printplaat gesoldeerd. Omdat de TV oud is, is een van de aansluitingen een beetje gaar. Als je de tv openmaakt en je kijkt aan de soldeerkant van deze aansluiting en je zet de TV aan (VOORZICHTIG! NIETS AANRAKEN!!!!!) zie je een vonkje overspringen. Daardoor mislukt het initialiseren van het hoogspanningscircuit en springt de tv terug in stand-by.

Je kunt dan simpel het eilandje opnieuw solderen (ALS DE TV UITSTAAT!!!!) en dan doet hij het weer. Mijn blaupunkt is ondertussen veel ouder en werkt nog steeds!!!!!

Succes!

:Z
Pagina: 1