[ECS K7S5A] Chipset koeler perikeltje...

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Okee, ik heb dus elders gelezen dat daar geen koelprut tussen zat, chipset koeler en koelvin. Opengetrokken, en ja hoor, een beetje plakband wat alleen maar isoleert.

Nu, plakband grondig verwijderd, een beetje arctic silver in het midden van de koelvin, en terug erop... Ik vraag me alleen af of mijn lijm (10 secondelijm) steen aan metaal gaat kitten...

Ik heb m'n comp nu op z'n zij gezet en aan staan. Voor de eerste keer loopt ie al een half uur op een FSB van 133, STABIEL. :) :) :) :) :) (en nu denk je wellicht, da's toch niet zo'n prestatie? Nou, de CPU is een 100MHz FSB model... 10x100)
Ik wacht alleen nog even af of de CPU stabiel is, de lijm houdt (nachtje laten drogen) en of ik hem nog verder op kan voeren.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
ik neem aan dat de chip aan de zijkant wat minder warm wordt dus kan je m daaro zekers aan vast lijmen..anders gewoon een beugeltje of iets bedenken en maken :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-02 22:33
Lijmen gaat goed hoor, hier ook gedaan en tot nu toe geen problemen mee gehad. Denk dat een beugeltje of wat dan ook de moeite en graden niet waard is.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Geen gaten voor een beugeltje (is maar een chipset koelertje).

Forget your fears...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Netjes gedaan, houdt ons geïnformeerd over het hoe en wat....
Klinkt zeer interessant...
* anandus wil wel eindelijk die 166Mhz FSB halen, ipv 150 :P

Ps. Je sig klopt niet ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Ik heb ook de koeler op me chipset opnieuw erop geplakt, scheelde best wel kwa stabiliteit, sinds dien geen enkel probleem meer.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
anandus schreef op 13 oktober 2002 @ 22:02:

Ps. Je sig klopt niet ;)
Sig adjusted. En nu eens zien wat 143 MHz doet... 133 werkt stabiel :)

[Edit]
138 werkt niet stabiel :'(
Naja, 33 % extra CPU kracht is toch ook niet slecht :)

Forget your fears...

• Aetje

Aetje

Topicstarter
133 werkt ook niet helemaal stabiel! :'( :'(

Naja, 124 dan maar...

Forget your fears...

Verwijderd

Ik heb nogal problemen gehad met mjn chipsetkoeler. Mijn PC liep steeds vast als ik ging rebooten na een tijdje compjoeteren. Na het afkoelen van de chipset bootte hij weer gewoon. Toen ik waterkoeling op mijn chipset gebruikte was dit probleem ineens afgelopen. Werdt ineens stabieler ook nog, maar daarvoor was hij niet echt instabiel ofzo.

Verwijderd

Uuhh? Ik heb ook hetzelgde mobo+cpu en ik krijg hem niet hoger dan 1200 :,(
Hoe heb je dat gedaan dan?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Het is vreemd. Op mijn werk 8 bordjes, merendeel gaf problemen met een duron 1200 op 12*100. Draaide niet stabiel. Terwijl mijn systeempje perfect draaide op 147 Mhz. Alle bordjes hebben nu een chipset-modificatie gehad en werken nu perfect. Die van mij heeft nu een socket-7-cooler als chipsetheatsink. De fan zit er nog op, maar de fan van mijn Alpha 8045 koelt hem wel afdoende... Nu met mod draait hij ook stabiel op 150. Gaat alleen je PCI naar 30 MHz ipv 37 en je AGP van 74 naar 60, dus die laatste stap is niet goed voor de performance.

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:30:
Uuhh? Ik heb ook hetzelgde mobo+cpu en ik krijg hem niet hoger dan 1200 :,(
Hoe heb je dat gedaan dan?
De proc werkte stabiel op een K7VZA op 133... ik weet dattie het kan. Ik verdenk stilletjes het reepje geheugen... naja, er komt toch DDR in zodra ik weer wat centen heb :)

En wellicht een wat sneller procje ook...

Forget your fears...

Verwijderd

Wel kut dat die K7S5A, geen multiplier oc'en niet ondersteunt.
Anders had ik de mp op 8 ofzo gedaan en dan fsb 133 :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 11:09:
Wel kut dat die K7S5A, geen multiplier oc'en niet ondersteunt.
Anders had ik de mp op 8 ofzo gedaan en dan fsb 133 :(
Ondersteunen in principe alle mobo's alleen moet je wat solderen, zoek maar ff op de frontpage voor een linkje..

En je kan natuurlijk altijd relocken....

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
anandus schreef op 13 oktober 2002 @ 22:02:

Ps. Je sig klopt niet ;)
ik heb em al 10 seconden op 166 mhz gehad.... moet denk ik eerst maar aan de pc2700 (heb nu noname pc133).... wat is je vcore etc...?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
qrazi schreef op 16 oktober 2002 @ 20:44:ik heb em al 10 seconden op 166 mhz gehad.... moet denk ik eerst maar aan de pc2700 (heb nu noname pc133).... wat is je vcore etc...?
Ja, ik heb ook noname 266DDR, en denk ook dat ik idd 333DDR moet kopen voor een 166 FSB (Al kan het ook aan de proc/chipset liggen, maar die zijn/voelen niet te warm).

Maar vcore? Ik wist niet eens dat je dat kon veranderen? Althans, ik heb het niet gevonden in mijn bios (maar misschien heb ik niet goed gekeken). Dus vcore is gewoon, normaal...

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 12:36
als je gaat solderen kun je traploos tussen de 1,5 en 2,1 volt selecteren, maar ik heb gewoon de middelste l11 brug geunlocked.... dan gaat het voltage van 1,75 naar 1,85....

ik hebverder geen Vmem of Vi/o verhogingen gedaan.....

ik heb wel de chipset modgedaan, zit nu een supser socket 7 koelblok op.... heb de fan eraf gehaald, dacht dat mijn 120 mm papst wel genoeg lucht door de kast blaast.....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 16:08:
[...]

Ondersteunen in principe alle mobo's alleen moet je wat solderen, zoek maar ff op de frontpage voor een linkje..

En je kan natuurlijk altijd relocken....
Ik weet het maar ik bedoel, softwarematig.
Ben niet van om te gaan zit solderen.

Verwijderd

/me runt zun 512mb pc133 ( elcheapo 99 gulden ) op 150 mhz :o
Pagina: 1