[SMC Barricade] PC's kunnen geen bestanden wisselen

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een SMC Barricade router, die 2 pc's van internet voorziet. Internet werkt goed, zelfs een eigen server lukt, maar als ik bestanden van de ene naar de andere pc wil delen gaat het mis. Na lang experimenteren is het me eindelijk gelukt om de andere pc te 'zien', maar zodra ik daar op klik staat er dat ie niet toegankelijk is en dr onder staat: Kan het netwerk pad niet vinden.

De router die ik gebruik is dus een SMC Barricade router met ingebouwde firewall. Alle pc's binnen het netwerk hebben hetzelfde externe IP adres. (soort nep adres; tegen hackers ). Ik heb al de search gebruikt, maar ik kan nergens een oplossing voor het probleem vinden. Zijn er misschien mensen met een SMC Barricade router (of soortgelijke) die het wél voor mekaar gekregen hebben? En zo ja; hoe ?

Op de ene PC zit Win XP prof en de andere Win ME :)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Staan de Hardeschijfen gedeeld, zomaar een vraagje, kan iets zijn waar je overheenkijkt, maar wat toch wel belangrijk is :)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
DjGeRo schreef op 13 oktober 2002 @ 21:53:
Staan de Hardeschijfen gedeeld, zomaar een vraagje, kan iets zijn waar je overheenkijkt, maar wat toch wel belangrijk is :)
Ja, is allemaal goed gedaan. Het ligt echt aan de router... Er moet een manier zijn om dr omheen te komen, maar hoe ??

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Alle pc's binnen het netwerk hebben hetzelfde externe IP adres. (soort nep adres; tegen hackers
kun je eens precies uitleggen wat je hieermee bedoeld???

-->ipconfig /all van alle computers dus....

You don't need eyes to see, you need vision

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
leffe_blond schreef op 13 oktober 2002 @ 22:31:
[...]

kun je eens precies uitleggen wat je hieermee bedoeld???

-->ipconfig /all van alle computers dus....
Was beetje overbodige info die ik gaf ...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

+1 Zoek het anders zelf maar uit ...

Als jij een router gebruikt om tussen je PC's te babbelen, en daarvoor externe FQ internet IP adressen gebruikt, lijkt mij de kans groot dat die router van jou over inet probeert te LANen.

Dat probeert leffe_blond hier na te vragen, door meer over de bestaande config te weten te komen.
Je post hier een heel verhaal over je config, maar eingelijk heb je er weinig mee gezegd :X

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

eMAeRCe schreef op 13 oktober 2002 @ 21:58:
[...]

Ja, is allemaal goed gedaan. Het ligt echt aan de router... Er moet een manier zijn om dr omheen te komen, maar hoe ??
Ik moet je toch echt teleurstellen. Dit probleem ligt gewoon echt niet aan je router.

Wat jij hebt is eigenlijk een router en een switch in 1. De router regelt het verkeer tussen de ingebouwde switch (en zo naar de clients) en je internet verbinding. Die switch is dus ook verantwoordelijk voor het verkeer tussen je clients en daar KAN gewoon niets aan ingesteld worden. Je kan hooguit 1 enkel IP blokkeren op je router, maar er is geen enkele instelling die het verkeer tussen de pc's onderling beinvloedt aangezien alle instellingen alleen betrekking hebben op het 'router gedeelte' van je SMC product!

Het moet dus echt aan een instelling in 1 van de pc's zitten, even wat ideetjes:
  • zelfde username + password op alle 2 de systemen?? Je _moet_ echt een password gebruiken omdat WinXP niet houdt van accounts zonder pass op het netwerk!
  • WinXP firewall uitgezet?
  • Rechten ingesteld op de gedeelde mappen?
  • net use r: \\servernaam\map\mapje in DOS geprobeerd??

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Je moet WinXP en WinMe met elkaar leren praten.
D.w.z. in XP een thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerkinstellen kiezen en vervolgens instellen dat je via een gateway (router) het inet op gaat.
Doe hetzelfde op de WinMe PC met de XP CD en je netwerkprobleem moet dan zijn opgelost.

Suc6

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Koffie schreef op 14 oktober 2002 @ 09:20:

[...]

+1 Zoek het anders zelf maar uit ...

Als jij een router gebruikt om tussen je PC's te babbelen, en daarvoor externe FQ internet IP adressen gebruikt, lijkt mij de kans groot dat die router van jou over inet probeert te LANen.

Dat probeert leffe_blond hier na te vragen, door meer over de bestaande config te weten te komen.
Je post hier een heel verhaal over je config, maar eingelijk heb je er weinig mee gezegd :X
Nee, ik bedoel dat dat verhaal van mij in de beginpost overbodig was... Vandaar dat k t ook heb weggestreept... Dus niet die reactie van leffe_blond.

'Ook' & Gucomaro tnx voor info, k zal dr ff naar kijken :)

• Ook

Ook

Yes I can!

eMAeRCe schreef op 14 oktober 2002 @ 14:37:
[...]

'Ook' & Gucomaro tnx voor info, k zal dr ff naar kijken :)
OK, zet trouwens ook even "Simple File Sharing" uit op de XP machine.. wil ook nog wel eens roet in het eten gooien!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Even een kick, (ben net terug van vakantie)

ik heb veel geprobeerd en ik ben nu zo ver dat ik de pc beneden wel kan zien bij netwerk verbinding maken, maar ondanks dat ik mappen heb geshared kan ie ze nog steeds niet vinden... ff een picje voor de duidelijkheid:

*Klik*

Beneden is de andere pc met Win ME en Stefan is deze PC met Win XP prof. Die screenshot is van deze pc (stefan). Op de pc beneden kan ik niks zien, ook niet de eigen pc. Ik kan trouwens wel internetten via de router, das geen probleem.

• Ook

Ook

Yes I can!

Om te testen of alles werkt kan je het best directe adressen in je IE werkbalk gebruiken. De info die je in die windowsmenutjes ziet is niet altijd up to date.
Zo dus bv (in je IE adresbalk!):

\\192.168.1.2\sharenaam\mapnaam of
\\stefan\sharenaam\mapnaam

Als het dan nog niet lukt moet je even proberen op alle 2 de pc's een account voor de andere pc aan te maken. Dus een account 'beneden' op stefan-pc maken en een account 'stefan' op de beneden-pc maken, ook met dezelfde wachtwoorden!! Denk eraan dat je wel een wachtwoord gebruikt (en niet leeglaten!) voor toegang tot de XP machine want, zoals ik al eerder zei, Windows XP laat over het netwerk geen gebruikers zonder wachtwoord toe!!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ook schreef op 22 oktober 2002 @ 14:17:
Om te testen of alles werkt kan je het best directe adressen in je IE werkbalk gebruiken. De info die je in die windowsmenutjes ziet is niet altijd up to date.
Zo dus bv (in je IE adresbalk!):

\\192.168.1.2\sharenaam\mapnaam of
\\stefan\sharenaam\mapnaam

Als het dan nog niet lukt moet je even proberen op alle 2 de pc's een account voor de andere pc aan te maken. Dus een account 'beneden' op stefan-pc maken en een account 'stefan' op de beneden-pc maken, ook met dezelfde wachtwoorden!! Denk eraan dat je wel een wachtwoord gebruikt (en niet leeglaten!) voor toegang tot de XP machine want, zoals ik al eerder zei, Windows XP laat over het netwerk geen gebruikers zonder wachtwoord toe!!
Als ik '\\beneden\$sharenaam\$mapnaam ' in de adresbalk invul komt er te staan dat het netwerk niet toegankelijk is. Als ik dan stefan ipv beneden gebruik zie ik op stefan's pc zn gesharede dingen en als ik beneden 'beneden' gebruik zie ik de gesharede dingen van beneden. Als ik in Win XP (stefan) naar computers zoek vind ie Beneden wel, maar als ik er op klik is ie ongeldig en als ik naar eigenschappen ga staat er dat hij niet in het netwerk te vinden is en komen er witte regels te staan...

Accounts aanmaken zoals jij zei lukt ook niet :|.

Problemen met firewall van router SMC Barricade is een topic van iemand die ook probs heeft met deze router en daar legt 'Dirk-Jan' uit dat hij de IP's door elkaar hutselt ofzo. Kan het daar door komen ?

• Ook

Ook

Yes I can!

Nee, dat heeft er nix mee te maken, die poorten en IP door elkaar heeft alleen maar te maken met het router (internet) gedeelte.
Echt hor, dit probleem heeft nix met je router/switch te maken en alles met Windows!! Als je me echt niet gelooft en dit zeker wil weten kan je gewoon een cross cable tussen de pc's aanleggen en dan zul je zien dat het nog niet werkt..

Probeer anders zelf de IP adressen op je pc's in te stellen, dus bv op 192.168.2.1 & 192.168.2.2; of heb je dat al?

• Heb je nou die WinXP firewall uitgezet?
• Heb je nou Simple File Sharing op WinXP uitgezet?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ook schreef op 22 oktober 2002 @ 18:35:
Nee, dat heeft er nix mee te maken, die poorten en IP door elkaar heeft alleen maar te maken met het router (internet) gedeelte.
Echt hor, dit probleem heeft nix met je router/switch te maken en alles met Windows!! Als je me echt niet gelooft en dit zeker wil weten kan je gewoon een cross cable tussen de pc's aanleggen en dan zul je zien dat het nog niet werkt..

Probeer anders zelf de IP adressen op je pc's in te stellen, dus bv op 192.168.2.1 & 192.168.2.2; of heb je dat al?

• Heb je nou die WinXP firewall uitgezet?
• Heb je nou Simple File Sharing op WinXP uitgezet?
Ik heb XP firewall uitgezet en simple file sharing stond aan en heb ik net ook uitgezet, zonder succes helaas :/. En die IP's worden door de router automatisch gegeven, dus die kan ik niet zelf instellen (had ik al geprobeerd, maar toen deed heel het internet het niet meer) hier staat een installatie guide (*pdf) misschien word je daar wat wijzer van hoe dat ding precies werkt.

Yes het werkt !!! Eindelijk :D :D :D
Heel erg bedankt 'Ook' (en natuurlijk (ook) alle andere :D) Het had dus idd te maken met die simple file sharing... (stom dat k ni eerder naar je geluisterd had |:( )

Ik kan nu wel van de pc met Win XP naar de PC met Win ME gaan, maar niet andersom...

Pagina: 1