Ik ben nu al een paar dagen bezig met het op gang helpen van een routertje voor ons thuisnetwerk.... echter zonder resultaat (zoals meestal)
Ik heb de volgende config:
- P-II 350 op Asus P2B mobo
- 64 MB
- 1 GB
- 1x 3Com 3c-905b-tx 10/100
- 1x Eicon Diva Pro 2.0 PCI (er staat ook nog "Diva 2.0 PCI" op de kaart)
Ik heb nog een andere ISDN kaart over, namelijk een Teles 16.3 ISA.
Na het starten van de setup van de bootable cd en het detecteren van de LAN adapter (probleemloos) kom ik bij de ISDN detectie en daar loopt het (al) stuk.
Situatie 1 (Eicon PCI):
De autodetectie komt (als ik in de BIOS een IRQ kies) met een ITK kaart aanzetten ?! En als ik vervolgens ISDN wil activeren gaat het alsnog niet door.
Kies ik geen IRQ (dus AUTO) dan vindt hij helemaal niks.
Situatie 2 (Teles ISA):
De autodetectie vindt zonder extra instellingen in de Bios ook de ITK kaart, kies ik een andere kaart, zoals de Teles 16.3 dan kan hij 't niet vinden.
Nu heb ik op veel sites gelezen dat je de extra opties moet meegeven (de IO en IRQ) maar hoe kom je daarachter met een ISA kaartje?
Het liefst gebruik ik natuurlijk de Eicon, deze is wel iets duurder geweest namelijk.
Kan iemand me vertellen, eventueel in stappen ofzo, wat ik het beste kan doen?
Echt véél ervaring met Linux heb ik niet....
Alvast bedankt !
Ik heb de volgende config:
- P-II 350 op Asus P2B mobo
- 64 MB
- 1 GB
- 1x 3Com 3c-905b-tx 10/100
- 1x Eicon Diva Pro 2.0 PCI (er staat ook nog "Diva 2.0 PCI" op de kaart)
Ik heb nog een andere ISDN kaart over, namelijk een Teles 16.3 ISA.
Na het starten van de setup van de bootable cd en het detecteren van de LAN adapter (probleemloos) kom ik bij de ISDN detectie en daar loopt het (al) stuk.
Situatie 1 (Eicon PCI):
De autodetectie komt (als ik in de BIOS een IRQ kies) met een ITK kaart aanzetten ?! En als ik vervolgens ISDN wil activeren gaat het alsnog niet door.
Kies ik geen IRQ (dus AUTO) dan vindt hij helemaal niks.
Situatie 2 (Teles ISA):
De autodetectie vindt zonder extra instellingen in de Bios ook de ITK kaart, kies ik een andere kaart, zoals de Teles 16.3 dan kan hij 't niet vinden.
Nu heb ik op veel sites gelezen dat je de extra opties moet meegeven (de IO en IRQ) maar hoe kom je daarachter met een ISA kaartje?
Het liefst gebruik ik natuurlijk de Eicon, deze is wel iets duurder geweest namelijk.
Kan iemand me vertellen, eventueel in stappen ofzo, wat ik het beste kan doen?
Echt véél ervaring met Linux heb ik niet....
Alvast bedankt !
All knowledge is written