notebook

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om een notebook aan te schaffen.

Nu heb ik een aantal vragen:
- geheugen. Ik wil wel 128 meg geheugen. Heel veel notebooks hebben dit niet standaard, en als je er meer bij wil hebben is dat heel duur. Kunnen er niet gewone dimmetjes in?? moeten het dus speciale zijn?

- merk. Het moet wel een redelijk sterke zijn aangezien ik hem elke dag in een rugtas ga meeslepen. Zijn er merken die erg zwak zijn en die ik dus voor mijn gebruik beter niet kan hebben?

- accu. ik zie dat er li-ion en ni-mh accu's zijn. Is het zo dat een van deze accu's helemaal leeg moet zijn voordat je hem weer kan opladen en dat soort onzin? ik geloof dat li-ion beter is, maar wie kan me ff vertellen wat de voordelen van de een tegenover de ander zijn.

- ik zou ook wel graag divx en dvd willen kijken op de notebook. Hoe snel moet hiervoor de processor ongeveer zijn?

zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten? Bij norrod hebben ze bijvoorbeeld best wel goedkope geloof ik van eigen merk. Is dat was?

Verwijderd

Ik wil er ook 1, maar weet iemand waar ik erges notebooks weg kan halen(tegen betaling)
Maar dan ZONDER die %^&$$&^%DURE software, waar ik geen reet aan heb?

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
voor Notebooks die een stootje kunnen hebben moet je HP, IBM of toshiba tecra hebben.
Zelf heb ik prima ervaringen met een HP notebook.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

op de TUE hier in eindhoven hebben we dit en vorig jaar een fujitsu-siemens notebook. zijn veel klachten over gekomen (vooral vorig jaar) dat ze niet zo stevig zijn. zelf nog geen problemen ondervonden. divx spelen er net goed op (heel soms een beetje haperingen). specs 500mhz celeren 192mb, 14" TFT :)
vooral zo'n 14" scherm is echt toch wel een stuk fijner werken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• RdB_IA
  • Niet online
iemand ervaring met die notebooks van norrod, en hoe zit het met het geheugen?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:31

winnie

de poes...

Over het algemeen kan je stellen dat "echte" merken (toshiba, ibm, hp) steviger zijn dan vage merken als norrod, mycom, topline. Maar er zullen vast wel positieve uitzonderingen zijn.
Geheugen is meestal speciaal voor notebooks en niet standaard dimm. Bovendien is het een tyfus werk om die notebooks open te krijgen. Dus liever standaard de maximale hoeveelheid instaleren.
Accu's: volgens mij hebben li-ion en ni-mh allebei geen geheugeneffct, of in ieder geval sterk verminderd. Dus die mag je gewoon opladen, ook al is de accu nog niet leeg.
Divx, dvd: ik heb een pentium2@366 (mobile P2) met een ati-rage-lt-pro-agp2x-8MB (wat een lange naam) met 256MB ram, en die toont goed dvd.

• cosmoOo
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

meestal zit er een handig klepje voor extra geheugen te installeren. maar dit kan je meestal toch niet kopen bij de pc boer op de hoek dus is beter om gelijk voor max te gaan. is altijd maar een slot dus als je niet gelijk naar max gaat wordt dat later wel errug lastig.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
-Geheugen: standaard dimmen passen niet (te groot). Er zit niks anders op dan reteduur spec. geheugen te kopen. Meestal is het beter een duurder model nb te kopen dan later extra geheugen an te schaffen (veelal goedkoper)

-merk: koop een Echt merk. Meestal hebben die verschillende lijnen voor verschillende doelgroepen. Ikzelf ben bekend met toshiba en van dat merk weet ik dat ze een consumentenlijn hebben die red goedkoop is, maar in vgl met de satellite pro/tecra lijn erg crappy. dus ga voor de "business" (=duur) line van een merk

accu: li-ion is beter, die heeft helemaal geen geheugen effect. ni-mh heeft wel last van geheugen effect (minder dan ni-cd, maar heeft er nog wel last van)

film: proc moet zelfde specs hebben als desktop, echter scherm is eerder bep factor. Je hebt een tft nodig (dstn is te traag). En dat is meestal 1500 piek duurder.

Verder op letten: 2dingen
-HD: notebook hd's zijn reteduur. Zorg ervoor dat het NB dat je gaat kopen meteen een voldoende grote hd heeft.

-leverancier. Koop hem bij een leverancier waarvan je weet dat er goede service wordt verleend en die niet te beroerd is iets extra's voor je te doen. NOtebooks zijn eigenlijk ondingen en wanneer ze stuk zijn moeten ze terug naar de "fabriek" (leverancier van jouw winkel). Daar gaat soms heel lang overheen en er zijn tegewoordig steeds meer winkels die je zelf alles laten regelen (en betalen!!! van verzendkosten ed.) Neem een winkel die daar niet moeilijk over doet.

En dan wens ik je veel succes met je nieuwe speeltje van al gauw zo'n 6-8 mille !

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik geloof dat als je nu bij Dell een flaptop haalt dat je er 64Mb gratis bij krijgt (en dan heb je dus meteen 128Mb).

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- accu. ik zie dat er li-ion en ni-mh accu's zijn. Is het zo dat een van deze accu's helemaal leeg moet zijn voordat je hem weer kan opladen en dat soort onzin? ik geloof dat li-ion beter is, maar wie kan me ff vertellen wat de voordelen van de een tegenover de ander zijn.[/quote]En lithium batterij = heel duur, maar kun je opladen wanneer je wilt geen schade als je hem niet helemaal leeg laat lopen, en zijn best ligt. Ik zou iig voor een li-ion batterij gaan.

Heb je een klein budget, laat dan altijd je batterij helemaal leeg lopen en neem een Nikkel Cadmium batterij

• RdB_IA
  • Niet online
bedankt allemaal, maar heeft er verder nog iemand tips ofzo? En heeft er toevallig iemand zo'n ding van norrod? ik ben er wel beniewd naar eigenlijk..

ik zie dat ze bij dell trouwens wel leuke dingetjes hebben. Alleen daar zit steeds windows bij, en nog wat andere software. Software heb ik niet nodig, maar ik denk dat je bij de meeste grote bedrijven niet zonder software kan kopen (??toch??)

dus, iemand nog wat meer dingen te vertellen over laptops? alvast bedankt
Pagina: 1