Toon posts:

FCPGA, FC2, SEPP:wat past er nou !?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n spulletje sneller maken: momenteel draait ik op P3 500.
Mobo is P3B-F.
Ik denk aan een Celeron processor; die zijn nog enigszins betaalbaar.

En ik ga er van uit (?) dat een Celeron van 1,3 Ghz een stuk sneller is.
Dit is wat de spec's van de P3B-F zeggen: Slot 1 for Intel® Pentium® III/ II 233MHz~450+MHz or CeleronTM SEPP (Singled-Edge) Processor.

Ben behoorlijk a/h zoeken geweest, maar kom er niet echt uit.
Je hebt Celerons met de aanduiding "FCPGA", "FC2". Daarnaast moet ik er schijnbaar op letten dat 'ie van 't SEPP-type is.
Vertel me a.u.b. gewoon simpel welke ik erin kan zetten. Iedereen moet ergens beginnen met sleutelen aan z'n pc, ook ik, en ik verd.. het om ermee de winkel binnen te stappen.

Kirzov

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:37
Gewone coppermine cpu zal waarschijnlijk werken, deze wordt door je moederbord ondersteunt neem ik aan. (Dit is dus de gewone FCPGA) De FCPGA 2 werkt alleen als je een mod uitvoert (ff seach gebruiken naar tualatin mod op bx i815 chipset) Of je kunt hiervoor een speciale converter gebruiken. Voor de FCPGA ben je ook een convertor nodig van slot 1 naar S370 oftwel een slotkey.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx.
'k ga nog effe verder zoeken op de search.
Aanvullingen blijven welkom.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Alle Coppermine's werken op dat bord. Tualatins kun je alleen aan de praat krijgen d.m.v. een mod (zie dit topic: Tualatin op 440BX/815E mod werkt! ) of een speciale adapter zoals eentje van Powerleap. Je hebt sowieso een adapter nodig voor een FCPGA Coppermine omdat je daar een SLot 1 (SECC, SEPP, SECC2) bord hebt. Gewoon de search ff gebruiken en je komt er wel uit :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.