Toon posts:

chello: ik krijg mail van andere mensen?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu ondertussen al iets van 2 jaar abonnee bij chello, maar sinds een half jaartje krijg ik mail die voor andere mensen bedoeld is. Ze hebben dezelfde achternaam en initiaal als mij en hebben blijkbaar hetzelfde emailadres gekregen :?

Bijzonder irritant aangezien ze een grote kennissenkring hebben wat de nodige forwards, virussen en spam oplevert. Terwijl ik zelf juist m'n mailbox zo schoon mogelijk probeer te houden... maar wat ik me nog meer afvraag is of hun nu ook mijn mail te zien krijgen? Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat hun een van mijn bestellingen bij een webshop bijvoorbeeld geannuleerd hebben, maar echt fijn vind ik het niet.

Ik heb al een mailtje naar chello gestuurd, maar natuurlijk had ik kunnen weten dat je daar nooit meer iets van hoort. Die lui zelf heb ik ook al via hun kennissen proberen te bereiken, maar daar krijg ik nooit antwoord van. Vanaf een hotmail adres heb ik al es een mailtje naar mezelf gestuurd in de 'hoop' dat hun 'm ook zien: heeft niks opgeleverd. Wat kan ik nu verder eigenlijk nog doen? Heeft iemand hier wel eens ervaring mee gehad, en hoe heb je dat dan opgelost?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
zou ook kunnen zijn dat degene voor wie die mail is een emailadres heeft wat verschrikkelijk veel lijkt op jouw mailadres. Normaal gesproken staat een mailserver programma niet toe dat er 2 dezelfde emailadressen zijn, die kan ie domweg niet afhandelen. Dus die optie lijkt mij onmogelijk.
Waarschijnlijk hebben zij net een punt erin en jij bijvoorbeeld niet en daarom gaat het mis.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
kan het niet zo zijn dat jij bijvoorbeeld p.janssen@sjellow.nl hebt en zij pjanssen@sjellow.nl hebben, en die kennissen die punt er tussen zetten terwijl dit niet hoort?
Misschien dus ff mailen naar allem mogelijke variaties van je emailadres.

Kun je niet op de chello website naar emailadressen van gebruikers zoeken?

[ Voor 0% gewijzigd door cûora op 13-10-2002 21:29 . Reden: wat larsemenneke dus zegt he :) ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Worden die mailtjes niet gewoon verstuurd door een virus? Ik krijg ook continu persoonlijk lijkende mails binnen maar dat is gewoon bugbear.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Hier heb ik dus ook last van!!

Maar volgens mij zijn die mensen gewoon dom en hebben ze een heel ander adres :/

Ik heb nu al een tijdje geen mail meer gehad, maar kreeg eerst steeds mail die bedoeld was voor 2 dozen, genaamd en jolanda en nog wat, best irri :(

Heb zelfs een keer een dossiers over een of ander chemisch product ontvangen :o

Verwijderd

Topicstarter
cuora schreef op 13 oktober 2002 @ 21:29:
kan het niet zo zijn dat jij bijvoorbeeld p.janssen@sjellow.nl hebt en zij pjanssen@sjellow.nl hebben, en die kennissen die punt er tussen zetten terwijl dit niet hoort?
lijkt me stug... die lui vullen zelf ook continue mijn emailadres in als ze zich opgeven voor een wedstrijd, een vakantie boeken, informatie vragen en dat soort dingen. In het bevestigingsmailtje wat ik dan krijg is gewoon te zien dat ze mijn emailadres hebben gebruikt bij persoonlijke gegevens.

Het gaat btw zelfs om meerdere personen die allemaal dezelfde initiaal + achternaam als mij hebben... :/

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Had ik ook bij een wanadoo adres, ik had dat ding tijden niet gebruikt, toen weer es toegevoeg in Outlook en er stonden allemaal persoonlijke mails bij van iemand anders...

Raar, maar waar...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:37:
Hier heb ik dus ook last van!!

Maar volgens mij zijn die mensen gewoon dom en hebben ze een heel ander adres :/
tsja, das wel wat onwaarschijnlijk imho.... als je je eigen adres niet goed weet, hoe heb je het dan in hemelsnaam ooit goed in kunnen stellen bij outlook? Ga je jezelf dan ook niet es afvragen waarom je nooit antwoord krijgt? En hoe kan het dat een automatisch bevestigingsmailtje bij mij terecht komt?
Heb zelfs een keer een dossiers over een of ander chemisch product ontvangen :o
heh, ik heb zelfs es gedetailleerde info over legeroefeningen gekregen... dat soort zooi mag dus nooit zomaar via email verstuurd worden :D
Marzman schreef op 13 oktober 2002 @ 21:29:
Worden die mailtjes niet gewoon verstuurd door een virus? Ik krijg ook continu persoonlijk lijkende mails binnen maar dat is gewoon bugbear.
denk het niet... dit zijn echt mailtjes die gericht zijn aan personen met dezelfde achternaam + initiaal als mij. En ook niet met random aan elkaar geplakte tekst.

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
zou kunnen dus dat die mensen de ballen verstand van internet hebben en ook nog hun eigen mailadres niet goed kennen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

cuora schreef op 13 oktober 2002 @ 21:59:
zou kunnen dus dat die mensen de ballen verstand van internet hebben en ook nog hun eigen mailadres niet goed kennen?
Geloof me, ik werk op een helpdesk, de helft van de mensen die bellen weten zulke dingen niet eens :/
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:49:
tsja, das wel wat onwaarschijnlijk imho.... als je je eigen adres niet goed weet, hoe heb je het dan in hemelsnaam ooit goed in kunnen stellen bij outlook? Ga je jezelf dan ook niet es afvragen waarom je nooit antwoord krijgt? En hoe kan het dat een automatisch bevestigingsmailtje bij mij terecht komt?
Het probleem is waarschijnlijk dan ook dat die mensen gewoon hun mailadres fout in Outlook gezet hebben, waardoor alle replies bij jou uit komen, en de bevestigings gevallen dus ook

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Hier is het grote chello topic voor :)

Chello alweer brak :\ - Volume II
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.