Toon posts:

monitor op 50Hz bij tvout gebruik TvTool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een POV ti4200P =128mb 4 ns
Met tv-tool wordt bij selecteren 'dual' gevraagd of de monitor geschikt is om op 50/60 Hz te draaien. Als ik Nview van Nvidea 40.41 gebruik vraagt die dat niet. Als ik ja zeg in tvtool trilt mijn monitor wel erg.Verder krijg ik alleen een bijv divx film op mijn tv als ik deze als primary in Nview selecteer. Op mijn monitor zie ik dan wel het 'frame'van bijv divx maar geen beeld. Selecteer ik mijn monitor als primary ius dit anders om. Ook na opnieuw opstarten divx programma. Ik heb i/d faq gekeken maar daar vond ik niks. Bij tvtool moet dus mijn monitor uit bij tv-out. Dit is vervelend, aangezien de tv om de hoek staat en vind dan het kruisje maar eens op de gok.

[knip]
Overbodig
[/knip]

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 21:10 ]

Verwijderd

Omschrijf nu eens wat het probleem is, want overbodige posts zijn makkelijk gemaakt als niet eens duidelijk is wat er aan de hand is. Ik moet je post echt 3x lezen voor ik een gedeelte begrijp. :)

En dan kun je meteen ook even een betere titel bedenken want dit slaat iedereen over of nodigt ook uit om overbodig te gaan posten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal het wat beter proberen uit te leggen.
1 in tvtool kan je dual kiezen. Tvtool vraagt dan of de monitor geschikt is om op een lage frequentie draaien(volgens mij dezelfde freq als de tv) zeg ik ja , dan krijg op beide beeld, maar op mijn monitor trilt dit heel erg. Ik heb een IIyama 403 die volgens mij niet voor zo'n lage frequentie geschikt is. Kies ik nu in Nview voor dual krijg ik geen trillende monitor.

Ik gebruik Divx player(vd Bundle) en mediaplayer, als ik een divx film afdraai krijg ik alleen de draaiende film op het beeld dat als primary geselecteerd is, wel 2x een desktop een op monitor een op tv. Ik had al eens gelezen dat je na het selecteren van dual de player opnieuw moet starten, dit werkt dus niet helaas.

Hopenlijk iets duidelijker,

groeten Jeroen.

Verwijderd

In het geval van nview : Je kunt de player starten op je primary (je monitor), dan verslepen naar de tv (indien je extended desktop ipv clone selecteert), en daar kun je dan je beeld maximaliseren. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reply

Dit had ik zelf ook geprobeerd, maar met Divx / media player kan ik het programma wel naar het andere scherm trekken. Alleen is de inhoud, de film zelf dan weg en zie ik waar ik op het andere scherm film zag nu zwart beeld, het geluid blijft wel aanwezig. Zet ik het programma precies op een plek dat hem in beide schermen ziet(monitor / tv) dan zie ik ook alleen op de monitor film.
8)7 :?

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Dat je de film alleen op je primary beeld ziet is normaal, dat komt door de overlay, die kan maar op een scherm tegelijk weergegeven worden. Wil je wel op beide schermen DiVX beeld dan moet je RGB mode "forcen" dat kan bijvoorbeeld in BSPlayer.

Eigenlijk is het helemaal niet nodig om het zo te doen, je kan het best denk ik gewoon tvtool opstarten, alle juiste modi selecteren (dus niet dual view, fullscreen en 800x600 bijvoorbeeld) en dan op OK klikken. TV tool gaat dan naar je taskbar. (als je dat ook aangevinkt hebt in een van de tabs.) Dan zet je je film aan en op fullscreen en doe je
CTRL-F1 Wil je trerug doe e CTRL-F2. Op die manier kan je switchen tussen TV modus en Monitor modus. (kan ook andersom zijn)
gl

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,

Nog een vraagje waar ik geen antwoord op kon vinden. De nieuwe tv-tool ondersteund ook 1024*768, heeft het nut zo'n resolutie te kiezen. Ik dacht dat een normale/ geen breedbeeld een maximale resolutie van 640*3xx heeft.

_/-\o_ _/-\o_

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Nee heeft volgens mij geen nut.
Uit de grote TV-out FAQ: De beste resolutie om Tv-out te gebruiken bij PAL: 768x576.

Aangezien je deze resolutie meestal niet kan kiezen in Tvtool zou ik gewoon 800x600 gebruiken.

gl

specs

Pagina: 1