Waarom had ik laatst meer lol met sf2 dan met games van nu

Pagina: 1
Acties:

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09-2025

Mystic_X

What does this button do

Topicstarter
Zoals al gepost in irc een vraag , misschien discussie etc, ligt eraan hoe het loopt.
Nou ja laatst had ik een feestje bij een maat van mij. Na een paar (ok veel) drankjes en barbeque deden we voor de gein een potje street fighter 2 turbo op de snes.
Ik moet zeggen dat ik een hele tijd niet meer zoveel lol heb gehad achter een computer.
Tevens s'ochtens naar het uitgaan deden we het weer (dus het was niet de drank)
Waardoor komt dat (mogelijke antwoorden)
1 Street fighter 2 turbo roeleerd de pan uit.
2 Je zit naast iemand en kan hem uitschelden een stoot geven als je verliest.
3 Je speelt een spel met iemand die ook goed is, en je speelt niet meer met lui die nog nooit sf2turbo hebben gespeeld.
4 Het retro gevoel.

geef uw antwoorden of eigen ervaringen, of zeg welke games jij wel eens zou willen spelen tegen iemand. Ik bijvoorbeeld zal het wel lachen vinden om secret of mana of een vecht spel (tekken etc) te spelen tegen iemand die ook goed is.
Ja ik weet het, het is een vaag topic maar misschien toch wel origineel vergeleken met "Het grote Bla bla bla topic"

A great thought in a small mind is a dangerous thing

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:20
Het is gewoon een heel goed spel denk ik, en natuurlijk meligheid mja als je maar lol hebt ;)

btw waar is iedereen in #spielerij? of ligt het aan mij :?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

1 en 4.

2 en 3 is op bijna elk spel van toepassing wat je met zn tween kan spelen.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Ok leuk :).

Moeten wij nou antwoorden waarom jij dat beter/leuker vind :?.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
omdat je vroeger (lees toen je nog jong was) anders tegen spellen aankeek. Een generatie eerder zal het waarschijnlijk meer met de NES/Mastersystem hebben (zoals ik). Een generatie later weer met de N64 of PSX ofzo.

Je had toen je die leeftijd had gewoon een andere kijk op spellen dan dat je nu hebt. Dat is alleen wel heel erg jammer. Want tegenwoordig zijn er nog maar enkele, HELE enkele games die me langer boeien dan 2 uur. Behalve dan momenteel Battlefield 1942 :P

Xbox360 gamerprofile

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gnimmeL_kraD schreef op 14 oktober 2002 @ 05:32:
omdat je vroeger (lees toen je nog jong was) anders tegen spellen aankeek. Een generatie eerder zal het waarschijnlijk meer met de NES/Mastersystem hebben (zoals ik). Een generatie later weer met de N64 of PSX ofzo.

Je had toen je die leeftijd had gewoon een andere kijk op spellen dan dat je nu hebt. Dat is alleen wel heel erg jammer. Want tegenwoordig zijn er nog maar enkele, HELE enkele games die me langer boeien dan 2 uur. Behalve dan momenteel Battlefield 1942 :P
Dat heeft er idd ook mee te maken. Ik vind bv die SuperMario64 op een N64 roeleren, zelfs nog leuker ipv de gewone Mario games :P

En het zal ook wat mee te maken hebben, dat je gewoon nu geen leuke spellen hebt gekocht. Nu kun je net zo goed naast iemand gamen en hem uitschelden etc, maar dan moet je wel de goede spellen hebben :P :)

🌞🍃

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik zou Superrunner voor de MSX2 wel weer eens tegen iemand willen spelen. Geweldig spel!

En natuurlijk lemmings tegen elkaar. Da's ook een briljant spel tegen elkaar (met 2 muizen)

Dit dus.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
De gameplay is gewoon ongelovelijk veel beter :)

Ook ik vind de oude spellen 10tallen beter dan de nieuwe.

*zucht* commander keen *zucht*

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:05

Exirion

Gadgetfetisjist

zmn schreef op 14 oktober 2002 @ 08:39:
Ook ik vind de oude spellen 10tallen beter dan de nieuwe.
Het is net als met de bioscoopfilms van nu: geweldige graphics en effecten, maar meestal een vrij mager verhaal. Echt goeie films zijn zeldzamer geworden en dat geldt ook voor games met een goed verhaal en/of goeie gameplay.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

*zucht* Transport Tycoon *zucht*

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:37
Ik ben zelf helemaal Mario fan! Ik heb er nu zo'n spijt van dat ik vroeger mijn NES en SNES verkocht heb. N64 met Mario en GC met Mario heb ik uiteraard wel. Zo heb ik alle oude mario spellen wel nog via emu's en voor de snes ook nog Donkey Kong Country 1&2, ook zooo gaaf! DKC3 vond ik niet meer zo... En Zelda voor de SNES! Hmmmm!
Maar Mario vind ik nog wel het allerleukste...
Wat ik altijd leuk vind met meerdere personen: Mortal Kombat 1,2 en 3 voor de SNES, Street Fighter 2 SNES en Mario Kart 64 N64... Trouwens DKC 1&2 spelen met z'n 2en in 1 team is ook cool, mits de ander ook goed is uiteraard. Ultimate multiplayer game: Super Smash Brothers Melee!

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Monkey Island Collection.......
Sam & Max..........

etc... :9

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Ik heb vroeger heel wat plezier beelft aan SF, gewoon direct elkaar in elkaar rossen zonder gelul :)

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:14

Sagat

Is pappa x2!

Ik herken je verhaal heel erg, toen sf actueel was had ik geen vrienden die het spel ook leuk vonden, maar laatst met een collega gespeeld, en het is gewoon erg leuk als je tegen iemand anders speelt die ook goed is (of in iedergeval op het zelfde niveau zit)

Verder is het gewoon het persoonlijke contact wat er is. Hoewel je bij lan parties niet direct de persoon naast je kan mishandelen (tenzij de ruimte erg klein is :) ) is er wel dat persoonlijke contact wat het voor mij leuker maakt dan bijvoorbeeld een massale (vul hier je fave fps in) veldslag online.

misschien trouwens wel een interesante poll, wat is de ultieme, non online multiplayer game.

mijn entries:

voor 2 personen Super mario kart voor de snes
voor 4 personen Bomberman voor de snes

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ik ben het er deels mee eens dat je de spellen van vroeger beter vindt dan nu. Er komen nu immers ook veel goede games uit. Ik noem een max payne, mafia, gta3. (hier zit inderdaad niet echt een geweldig verhaal in, maar het zijn wel coole spellen. De Final Fantasy reeks bijvoorbeeld heeft wel weer een geweldige verhaallijn vind ik.)

Ik denk dat games van vroeger, of tenminste de herinneringen eraan goed zijn omdat je vroeger 'genietend' kon spelen. Vroeger had je nog niet zoveel gezeik aan je hoofd zoals werk en school nu. Je kon aan je spel denken en verder had je niet echt serieuze verplichtingen.

Dat wil trouwens niet zeggen dat je nu niet 'genietend' een spel kan spelen, maar dat gaat denk ik op een andere manier.

Dit is tenminste wat ik ervan denk.
Pagina: 1