Toon posts:

Schokkend beeld bij films en games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vannochtend dit gepost:
Probleempje> Spellen schokken inneens!
Niet gewoon schokken van: te lage FPS, nee hoor da's echt moeilijk met mijn PC, zelfs UT2003 draai met 30 FPS op de hoogste details.
Een ander soort schokken dus , bijv in een FPS, na een aantal stappen hikt het ineens en gaat vervolgens weer verder. Een beter voorbeeld: ik speelde laasts weer eens StarTrek Armada II en daar heb je van die mooie ronddraaiende planeetjes, nou daar zie je het dus goed, hij draait een stukje, stopt (hikt dus ) en gaat vervolgens weer verder.
Dit lijkt me nou niet echt normaal met een GeForce 4 Ti4200 en een AMD Athlon XP 2100+, en ik geloof niet dat ik dit al lang heb. Dus: wat doe ik eraan behalve formateren, daar heb ik dus ff echt geen zin aan!
en daar werd mij als antwoord gegeven: kijk op de FAQ, waar ik van alles kon vinden over schokkerig beeld in 3D games, vooral: update drivers. Nou dat heb ik dus gedaan, heb nu 40.72 van NVidia en heb Via 4-in-1 gedoe, maar het is helemaal niet alleen in 3D Games ontdek ik net na een DivX film op te starten!
Je raad het al: ook in films!! :(
Nou, wat kan ik er in dat geval an doen.... :?

Verwijderd

Welke windows versie?

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:18
Inderdad geef iets meer info over je s ysteem, en dan niet zozeer hardware maar drivers die je gebruikt. Software die je gebruikt bij films kijken enz

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 01:19

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

buiten gaan spelen met een bal, want bijna elke nieuwe nvidia kaart heeft deze problemen.
het is een kwestie van wachten op whql-certified drivers van nvidia of in ieder geval OFFICIELE Nvidia drivers i.p.v. beta drivers zoals de 40.52 of 40.72

Verwijderd

Kijk ff of je automatische updates van windows, of iets anders wat zeer regelmatig je pc belast zoals een virusscanner aan hebt staan
En defragmenteer je harde schijf eens, dat wil ook wel helpen.

Verwijderd

Topicstarter
q3a_manchurian schreef op 13 oktober 2002 @ 20:50:
buiten gaan spelen met een bal, want bijna elke nieuwe nvidia kaart heeft deze problemen.
het is een kwestie van wachten op whql-certified drivers van nvidia of in ieder geval OFFICIELE Nvidia drivers i.p.v. beta drivers zoals de 40.52 of 40.72
Dat laatste klopt echt niet, want ik gebruikte eerst 30.82 (ofzo, iig iets met 30) die al wel WHQL-Certified zijn en daarmee had ik hetzelfde!
Maar als het idd aan de GeForce 4 kaart ligt ga ik ff zeuren om een Radeon 9700, heb ik meteen nog een beter kaartje ook! :D
Voor de andere die misschien een gratis oplossing hebben:
Windows XP Pro Engels
NVidia 40.72 Detonator drivers
Nieuwste Via 4-in-1 drivers
Ik gebruikte The Playa voor de DivX waarbij ik het ontdekte, maar het gebeurt ook bij 3D games, dus daar ligt het niet aan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
q3a_manchurian schreef op 13 oktober 2002 @ 20:50:

Sorry hoor, maar dit slaat helemaal nergens op. Dat jij nou toevallig ook een probleem met je nVidia kaart hebt betekend absoluut niet dat elke nVidia kaart het heeft. De laatste beta drivers zijn prima drivers (check het topic erover maar eens), en laat onzin-stukjes als 'buiten gaan spelen met een bal' maar helemaal weg :/

Kortom, als je niets nuttigs hebt om te posten, post dan niet!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-06 01:19

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

okay, sure
we zien het wel he

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

:X

Ontopic --> Om de een of andere reden komt dit vaker voor. Ik geef het (nogmaals) echt een grote gok op achtergrond proggies ...

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het zijn echt niet de achtergrond progies, en formateren helpt ook niet, want op m'n tweede Windows XP partitie doet ie het ook, dus... Ik vrees het ergste :(

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb je ook geen MBM draaien of zo? Verder kun je eens kijken of er wel een IRQ is toegewezen aan je videokaart (zal wel zo zijn, anders doet ie het helemaal niet in Windows). Hoeveel geheugen is er direct na het opstarten van Windows in gebruik, is de AGP aperture size niet te laag (disabled AGP), draai eens DXDIAG en kijk wat die zegt (loopt ie alle tests goed door?), etc.
Pagina: 1