Ik heb een compaq proliant gekocht type 2000 met een pentium 66 en 64 mb intern geheugen. Als ik een de FreeBsd cd in de cdrom doe geeft die aan dat de cd niet bootable is op deze computer. Hoe kan ik dit verhelpen?
Gewoon een bootflop maken.. misschien is die oude server idd niet bootable vanaf cdrom...
Is wel bootable, want de SmartStart CD is dit toch ook?? En die Boot die gewoon van CD.
Het zijn verschillende typen bootable cd's... De smartstart is een van de weinige die _wel_ bootable is in dergelijke systemen... De gemiddelde bootcd van tegenwoordig boot er helaas niet in... Bootflop zal idd de enige mogelijkheid zijn.
Dus ik kan gewoon een bootable dos floppie maken en er een OS op gooien? En dan kan ik bijvoorbeeld ook gewoon Windows 95 erop zetten? Ga gelijk even een bootflop maken. Maar met windows XP is dit beetje lastig te doen. Iemand een suggestie?
Gewoon de FreeBSD installatie bootfloppies downloaden, dat is het verstandigste. Details staan hier: ftp://ftp.freebsd.org/pub...386/4.7-RELEASE/floppies/ (lees de README!). Dan worden automatisch drivers voor je CDROM geladen, en kun je daarna de install vanaf CD doen.
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Pagina: 1