Toon posts:

Link openen en extra popup zonder extra commando aan de link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net ook al gepost maar krijg een antwoord waar ik totaal niets aan heb

Ik kan NIETS vinden op google en andere websites.

Probleem:

Een exel sheet is geexporteerd naar HTML, hieraan staan links.
Deze html sheet is geplakt in een php bestand wat vervolgens door een phpnuke site wordt weer gegeven.

opzet:
Als ik op een link klik moet er hetvolgende gebeuren:
1. De link moet in een NIEUWE windows worden geopend
2. Een 2de popup moet worden geopend met daarin extra gegevens over de betreffende link.

Wat kan NIET:
Ik kan NIET de links wijzigen waarop geklikt wordt, een klein gedeelte uit zo'n gexporteerd bestand heb ik hieronde geplaatst, hieraan mag en kan ik NIETS veranderen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<?php
include_once("mainfile.php");
include("header.php");
OpenTable();
cookiedecode($user);
$username = $cookie[1];
if ($username == "") {
die ("<br><br><Font size=\"4\"><a href=\"user.php\">Eerst inloggen svp</a>");
}
$index = 0;
?>

<--------------- Begin invoegen eigen geimporteerde html/exel

<--- wat code verwijdert wat er nog meer stond voor GoT

<tr height=17 style='height:12.75pt'>
  <td height=17 class=xl2627658 style='height:12.75pt'>
  <a href="http://www.url.nl</a>Url text</td>
  <td class=xl3027658 x:num>info1</td>
  <td class=xl2927658>info2</td>
  <td class=xl2427658>info3</td>
 </tr>
  <a href="http://www.url2.nl</a>Url2 text</td>
  <td class=xl3027658 x:num>info21</td>
  <td class=xl2927658>info22</td>
  <td class=xl2427658>info23</td>
 </tr>
  <a href="http://www.url3.nl</a>Url3 text</td>
  <td class=xl3027658 x:num>info31</td>
  <td class=xl2927658>info32</td>
  <td class=xl2427658>info33</td>
 </tr>

<-- enz hier staat nog veel meer exel export

<-------------------Einde eigen invoer

<?php
CloseTable();
include("footer.php");
?>

Mijn probleem is het nu dat als iemand dus toch op die link klinkt dus dat die website geopenend wordt EN een popup met extra info ZONDER dat ik aan de bovenste gegevens iets bij voeg of verander.
Ik kan wel aan het begin en aan het einde van de PHP file iets bijvoegen of veranderen, maar dus NIET aan de tekst/html die de eigenaar zelf invoegd(handmatig) .
Dus ik kan alleen maar ervoor of erachter iets invoegen/veranderen, met JS krijg ik het niet voorelkaar daar ik bij de link meestal JS moet plaatsen, dit mag nu niet.
Heb al overal gezocht, de meeste sites gaan erover om een pop te openen maar niet de site EN 1 popup en en al helemaal niet zonder dat er niets veranderd mag worden.
Ook mag die popup alleen openen als er vanaf deze site op een link wordt geklikt.

Iemand een idee?
(php oplossing zou het beste zijn)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dus je wilt vanalles wijzigen in selectieve stukken code zonder iets te hoeven wijzigen?

Knappe kop die dat voor je gaat bedenken...

Misschien is het handiger als meneer zijn excell sheets exporteert als CSV en jij deze importeert in een Databeestje.

Kun je tenminste doen wat je wilt met ingevoerde gegevens...

Verwijderd

Topicstarter
Tsja...

Ik was al tevreden als ik het voor elkaar kreeg dast als je op die link klikt er een tevens een popup opende met daarin vaste gevens.
Dus voor alle links dezelfde popup, en ja dat zonder dat ik wat wijzig wat tussen de <----- staat .

De exel sheet wijzigen gaat nu net niet, die heeft ie namelijk ook elders nodig in de huidige vorm, daarom heb ik ook dit probleem....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
*** this code is courtesy of Cheatah ***

met andere woorden: bedank hem er voor :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
function popup()
{
    myPopup = window.open(this.href, "popup");
    return false;
}

function init()
{
    for (var i = 0; i < document.links.length; i++)
    {
        document.links[i].onclick = popup;
    }
}

window.onload = init;

dit is code om een link in een document DIRECT te laten popuppen. Je roept deze aan door je HTML kennis te laten maken met <script type="text/javascript" src="popup.js"></script>. Deze code is dus alléén voor de popup, maar mij lijkt dat je deze wel naar believen kunt aanpassen dat ie ook het huidige document voor een ander vervangt :)

Verwijderd

Topicstarter
correct me if I am wrong........

Maar deze code zorgt er alleen maar voor dat de link popupt, dat is niet echt de bedoeling.
De link moet gewoon normaal geopend worden EN tegelijktertijd moet een popup open gaan met als voorbeeld een tekst bestand wat in de root staat.
De code hierboven doet alleen maar een popup als je op de link klikt met in de popup de website waarna de link verwijst.

Verwijderd

Weet niet of je tabel een vaste positie heeft in je pagina. Maar kun je niks maken met onmousedown of zo. Wanneer er op de link geclickt wordt met de muis dat je dan via de onmousedown je popup genereert. Bij een bepaalde positie van je muis kun je dan door de coordinaten uit te lezen zelfs bepalen op welke link is geclickt.
code:
1
document.onmousedown=popup;

popup staat in dit geval voor de functie popup().
maar dat had je waarschijnlijk al begrepen.

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 22:44:
correct me if I am wrong........

Maar deze code zorgt er alleen maar voor dat de link popupt, dat is niet echt de bedoeling.
De link moet gewoon normaal geopend worden EN tegelijktertijd moet een popup open gaan met als voorbeeld een tekst bestand wat in de root staat.
De code hierboven doet alleen maar een popup als je op de link klikt met in de popup de website waarna de link verwijst.
Je kunt die popup functie toch aanpassen door eerst een popup te laten openen en vervolgens met een location.href zorgen dat de pagina zelf normaal geopend wordt?

Denk wel dat die code is wat je zoekt aan gezien ie de bestaande links identificeert, en er een functie aan hangt. Vanuit die functie kun je dan doen wat je wilt lijkt me

(dat zei hunterpro trouwens ook al)

Verwijderd

Om te zorgen dat de link doorgaat moet je de code van [HunterPro] ietwat aanpassen.
function popup()
{
this.target="_new"
myPopup = window.open(this.href, "popup");
}

function init()
{
for (var i = 0; i < document.links.length; i++)
{
document.links[i].onclick = popup;
}
}

window.onload = init;
Voor de rest was de code compleet. Als er layers voorkomen in de pagina waarin links staan moet je de code nog ietsje meer aanpassen (maar alleen als het netscape compatible moet zijn).
Pagina: 1