[B&W 303, 600 series, Tannoy, Mission etc.]Beluisterd

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 08:13
Al een paar maanden geleden had ik een topic geopend voor een shortlist voor mijn Sansui au 5900. Het meeste werd gezegd in de preisklasse van de 100-250 euro dat B&W, Tannoy en (soms) Mission het beste was. Nu heb ik eindelijk eens de kans gehad om ze eens te gaan luisteren. Omdat sommigen van jullie wel nauwschierig waren en ik denk sommige medetweakers hier nog wat waardevols uit kunnen halen, (terwijl dit een zeer personelijke kwestie is) open ik een nieuw topic erbij, het is mij gezegd geen oude topics omhoog te schoppen :).

Waar
Staffhorst Utrecht ergens op laatste zaterdag.

Speaker types
Tja alle speakers zobeetje die in de luisterroom stonden. Maar echt aandachtig heb ik naar de B&W 303, 600 series, Tannoy *, KEF en Mission een beetje.

* Eerst dacht ik dat ik naar Tannoy Mercury Mx1 te luisteren tot mijn grootste verbazing op het infoplaatje een zeer exotische type stond die ik niet op de Tannoy site vinden kon :'(, want hij klonk wel erg goed en was niet eens duur. [Hij is rood zonder frontje].

Preizen
Alleen van de types die mij interesseren:

B&W 303 - 140 e (?)
B&W 600 - 150 e
B&W 601 - 170 e
B&W 602 - 250 e
Tannoy (exotisch) - 150
KEF (twee keer ??)

Soorten muziek
Ravel - Bolero
Spaanse pianostukken
Elvis Costello Meets Sovia von Otter- For The Stars

ja ik weet jullie vinden het allemaal wel (...) muziek B)

Amp
Van de groote keus die ze hadden koos ik tussen Onkyo en Marantz (nummer 3 en 13 op het schakelpaneel).

Mijn luisterervaring
Om tegenvallers maar eens eerst te noemen: Mission. Ik had eigenlijk wat meer verwacht van dit merk. Het kan ook wel de luisterruimte zijn maar ze klonken echt behoorlijk dof. Dit dan met gewoon alle types die ze hadden. Niet dat ik het wil hebben, maar Bose klonk ook gewoon Gaar. Ook al viel de preis wel mee van het model wat ze bij stafhorst hebben staan het was nauwelijks beter dan Mission. :O. Echt merken die er duidlijk uit sprongen waren oa B&W, Tannoy en KEF. De beste (algemeen) vind ik de B&W 602. De 600, 601 klonken niet slecht maar wel wat minder dan de 602. Twee andere types van KEF en Tannoy vond. Hier ff een lijste voor jullie in het kort gehouden:

B&W 303
Deze vond ik zeer mooi. De stem wordt mooi geprodiceerd en irriteert niet. Laag neemt deel, maar is niet dominant.

B&W 600
Soms iets minder dan de 303. Heeft minder een sublaag en heeft soms iets in de richting van afwezigheid. Verder toch een mooie speaker voor het geld :).

B&W 601
Al een behoorlijke verbetering ten opzichte van de 600. Hier zit een grotere sublaag in die niet irriteerd; eigenlijk kan het nog wel wat meer zijn. Wat wel opvallen is btw dat de grootte van de verschillende types redelijk wat verschild, met voorname de hoogte.

B&W 602
Samen met de exotische Tannoy heb ik hier het meest naar geluisterd. Het grootste verschil tussen de 602 en Tannoy exotisch is dat de 602 meer laag heeft en voller is. De 602 gaat behoorlijk laag. De Tannoy exotisch heeft een heel mooi hoog vind ik maar soms heeft het gebrek aan laag. Goed zijn de middentonen. Toch kan het wel wat voller zijn.

KEF (?)
Sorrie hoor maar ik weet echt niet meer hoe die dingen allemaal heetten, oa KEF en Tannoy exotisch. Maar het enige KEY type die ze in de luisterroom waar ik in zat concurreerde met B&W en Tannoy. Toch miste ik af een toe een betere stem en een lagere bas.

Tannoy Exotisch
Deze was eruch goed met vooral de hoge tonen. Wat vooral aantrekkelijk was dat ie 100 euro, bijelkaar 200 euro goedkoper is dan de B&W 602. Toch miste ik wel een diepere bas.

Wat neem ik?
Ik denk, dat het de B&W 602 wordt. Deze heeft alle dingen waarnaar ik zocht. Als ik meer geld had om een extra passieve of actieve sub erbij te kopen zou ik misschiel wel Tannoy exotisch nemen met een suppie erbij ;). Nu wel genoeg geschreven :P.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
waarom Tannoy exotisch? :)
ik zelf heb tannoy mx speakers en hebben idd een wat mindere bas. niet slecht, integendeel zelfs de bas klinkt goed strak, alleen met veel muziek net te weinig. de klank vindt ik echt goed, de prijs sprak me aan dus heb de tannoys maar genomen. ze klinken zo helder en sprankelend. maar ik wil ze wel aan gaan vullen met een sub. ik heb mx2 als front speakers dus niet de zuilen, die hebben weer meer bas.
in mijn topic over de tannoy mercury mx-m speakers kun je veel lezen over de speakers en ervaringen. :)

en nee ik ben geen tannoy verkoper, en wil het ook niet iedereen aansmeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Waren het deze toevallig?

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/REV_M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
of 1 van deze 2?
Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/MX1NG_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.com/images/mercurym1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 11:13
Stafhorst heeft idd die van Hervaz staan.

602 is in deze prijsklasse op afstand de best IMHO. Als hij niet zo groot zou ik zelf een paartje kopen, maar ik ga ze als surrounds gebruiken, dus kom waarschijnlijk op de 601 of de 303 uit, afhankelijk van wat het beste bij mijn fronts past.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

je gaat 602\s als surrounds gebruiken en 303's als fronts? :?

das een omgekeerde wereld :). Ik doe het net andersom :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 14:30

w00Dy

Make soap, not war

Duits ?
veel preis :D

De B&W 303 vind ik de enige speaker van b&w die echt speelt naar het geen wat je betaald hebt. De rest is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
je gaat 602\s als surrounds gebruiken en 303's als fronts?

das een omgekeerde wereld . Ik doe het net andersom
Ik overweeg ze allemaal als surrounds. Fronts zijn CDM7NTs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ja, en ik neem alleen 2 fronts, dat is alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de missions 774 ook gehoord?
die klinken erg goed met de muziek die jij opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-07 10:44

Jag

Die Tannoy speakers die jij gehoord hebt, zijn niet exotisch, dat zijn studio monitors en daarom zul je ze dus niet zo vaak zien in HiFi zaken, maar ze zijn niet exotisch :). Als je trouwens de specs wilt zien, check dan de Tannoy Professional site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
ik heb ongeveer naar dezelfde speakers geluisterd in stafhorst toen ik mijn speakerkeuze ging maken en ik kwam uiteindelijk op de Chario Syntar 200 uit voor 195 euro per stuk. misschien een idee om daar ook eens naar te luisteren (als je dat al niet gedaan hebt). stafhorst verkoopt ze ook en bij mij stonden ze ook nog in dezelfde ruimte als de B&W's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Leipo schreef op 14 oktober 2002 @ 13:28:
ik heb ongeveer naar dezelfde speakers geluisterd in stafhorst toen ik mijn speakerkeuze ging maken en ik kwam uiteindelijk op de Chario Syntar 200 uit voor 195 euro per stuk. misschien een idee om daar ook eens naar te luisteren (als je dat al niet gedaan hebt). stafhorst verkoopt ze ook en bij mij stonden ze ook nog in dezelfde ruimte als de B&W's

Ja, leuke speakers idd die Chario's, ik kan ze ookwel waarderen. Ik heb geloof ik de 100 gehoord, maar ik weet het niet zeker. Was iig een klein speakertje met ook een redelijk lage prijs (orde grootte €150).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik vond die chario's juist helemaal bagger klinken.. maar dat was i.c.m een nad c350 versterker.
geen ruimtelijk beeld, weinig bas. je hoorde ze teveel staan

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
Kun je wat meer specifiek zijn over de Missions?? Je zegt dat Missions je tegen vielen. Welke heb je geluisterd??? M70, 77x serie, M5??
Over het algemeen staan Missions speaker bekend als goede speakers, die door veel mensen gewardeerd worden.

BTW Zelf heb ik de 774.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
wezep schreef op 14 oktober 2002 @ 14:52:
Kun je wat meer specifiek zijn over de Missions?? Je zegt dat Missions je tegen vielen. Welke heb je geluisterd??? M70, 77x serie, M5??
Over het algemeen staan Missions speaker bekend als goede speakers, die door veel mensen gewardeerd worden.

BTW Zelf heb ik de 774.
Het type weet ik niet meer maar de 3 types die ze daar hadden klonken afwezig. Beetje dof ook wel. Geen idee, het kan de ruimte, de amp of aan mij liggen. :P igg neem ik ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 12:06:
Die Tannoy speakers die jij gehoord hebt, zijn niet exotisch, dat zijn studio monitors en daarom zul je ze dus niet zo vaak zien in HiFi zaken, maar ze zijn niet exotisch :). Als je trouwens de specs wilt zien, check dan de Tannoy Professional site.
Ik noemde ze exotisch omdat de naam iets in de richting had. Niet het design natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 28-07 11:39

JT

VETAK y0

Mission kan klote hebben geklonken omdat Mission vaak een grote inspeeltijd nodig heeft. Dus als ze er net staan dan kan het daar aan liggen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 17-11-2023
JT schreef op 14 oktober 2002 @ 16:18:
Mission kan klote hebben geklonken omdat Mission vaak een grote inspeeltijd nodig heeft. Dus als ze er net staan dan kan het daar aan liggen.
:O

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
die Tannoy Reveal zou ik dus niet nemen voor normaal huisgebruik.
de specs zijn nou niet echt goed te noemen.
ten eerste, 6ohm impedansie, de meeste receivers ondersteunen 4 of 8ohm.
ze komen niet echt laag, 65 Hz.
de mx1/2 uit de consumentenlijn hebben veel aantrekkelijkere specificaties als die Reveal.
voor hetzelfde geld of zelfs minder,
vaak zijn ze in de aanbieding en dan kost een mx2 ineens 100 euro! (adviesprijs is 150 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

duncanvdlinden schreef op 14 oktober 2002 @ 17:00:
de mx1/2 uit de consumentenlijn hebben veel aantrekkelijkere specificaties als die Reveal.
vaak zijn ze in de aanbieding en dan kost een mx2 ineens 100 euro! (adviesprijs is 150 euro).

Het is impedantie, en als je denkt dat een 6 Ohm impedantie een probleem is als er alleen power ratings worden opgegeven voor 4 en 8 Ohm, dan moet je toch eens de FAQ er op na slaan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij heeft wel een beetje gelijk. Een wat goedkopere versterker (want in een luisterruimte staat altijd een supervet en duur ding) zal thuis wat meer moeite hebben met 6 ohm speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:38:
Hij heeft wel een beetje gelijk. Een wat goedkopere versterker (want in een luisterruimte staat altijd een supervet en duur ding) zal thuis wat meer moeite hebben met 6 ohm speakers.

Niet als die versterker 4 Ohm aankan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 17:39:

[...]

Niet als die versterker 4 Ohm aankan :).
Das waar, maar aangezien alle andere speakers die hij geluisterd heeft 8 ohmig zijn kun je volgens mij niet echt goed vergelijken... maarja, wat maakt het ook uit. :)
Zo een moeilijk impedantie-verloop hebben de meeste kleinere/goedkopere boxjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 28-07 11:39

JT

VETAK y0

|:( Zeg niks of doe het met onderbouwing.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 17:57:
[...]

Das waar, maar aangezien alle andere speakers die hij geluisterd heeft 8 ohmig zijn kun je volgens mij niet echt goed vergelijken... maarja, wat maakt het ook uit. :)
Zo een moeilijk impedantie-verloop hebben de meeste kleinere/goedkopere boxjes niet.
offtopic:
zeg ef_gamer niet 'hij' das zo onbeleefd dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Laatst online: 27-07-2020
duncanvdlinden schreef op 14 oktober 2002 @ 17:00:
Ik zou eens iets meer verstand van zaken kweken voordat ik zulke uitspraken deed, specs zeggen niet veel, en beter klinken dan de mx serie doen die speakers zeker weet ik uit eigen ervaring. En lees de faq voor het impendantie verhaal, 99% van de versterkers doet 6 ohm met 2 vingers in de neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ok, over die impedantie hebben jullie wel gelijk, maar in feite is 8ohm op een een 8ohm versterker toch net iets netter.
maar de topicstarter wil een diepere bas dan de Reveal, daarom geef ik hem advies om eens naar de mx2 te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geef jij niet gewoon altijd het advies naar tannoy te luisteren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

duncanvdlinden schreef op 14 oktober 2002 @ 23:17:
ok, over die impedantie hebben jullie wel gelijk, maar in feite is 8ohm op een een 8ohm versterker toch net iets netter.
maar de topicstarter wil een diepere bas dan de Reveal, daarom geef ik hem advies om eens naar de mx2 te luisteren.

Zoals ik al zei, lees de FAQ eens, dan zul je snappen waarom dat niet zo'n slimme opmerking was :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ik geef niet altijd het advies om naar tannoy te luisteren,

maar als jullie nou eens goed lezen voor jullie beginnen te flamen,
Hij vindt de klank mooi van die tannoy Reveal,
maar hij wil een diepere bas,
dus ik geef heb het advies om eens naar de mx2 te luisteren.
ik ben geen tannoy verkoper, ook niet iemand die alleen maar tannoy aan iedereen aan wil smeren ,
alleen een tevreden tannoy luisteraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah ik zat je maar te plagen (maar elk grapje heeft een kern van waarheid O-)), maar ik denk dat Jag meer op het gedeelte "8ohm versterker" doelt.. Da's ongeveer net zo erg als zeggen "deze speakers zijn 120watt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Niet online
gitaarwerk schreef op 14 oktober 2002 @ 14:11:
ik vond die chario's juist helemaal bagger klinken.. maar dat was i.c.m een nad c350 versterker.
geen ruimtelijk beeld, weinig bas. je hoorde ze teveel staan
ik heb inderdaad vaker gehoord dat Chario slecht klinkt op NAD versterkers. Ik heb zelf een Rotel versterker en over die combo hoor ik heel veel goede dingen.
Jag schreef op 14 oktober 2002 @ 13:38:

[...]

Ja, leuke speakers idd die Chario's, ik kan ze ookwel waarderen. Ik heb geloof ik de 100 gehoord, maar ik weet het niet zeker. Was iig een klein speakertje met ook een redelijk lage prijs (orde grootte €150).
dat zal inderdaad de 100 geweest zijn, die zijn inderdaad 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leipo schreef op 15 oktober 2002 @ 02:31:
[...]
ik heb inderdaad vaker gehoord dat Chario slecht klinkt op NAD versterkers. Ik heb zelf een Rotel versterker en over die combo hoor ik heel veel goede dingen.
Bijzonder, ik heb het setje nad c320 met chario syntar100T's toch wel vrij regelmatig verkocht, op de een of andere manier vond ik dat echt een lekker setje om naar te luisteren :). Voor een leuke prijs een goed geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

Hij heeft wel een beetje gelijk natuurlijk (voor het eerst ;)) Ik heb nog een oudje staan met propyleen conusjes, en dat duurt wel ff :) Nu zijn ze eigelijk nu pas in hun kracht van hun leven. 8) (751f)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JT schreef op 14 oktober 2002 @ 18:08:
[...]

|:( Zeg niks of doe het met onderbouwing.
Als jij niet van die volledig domme dingen zegt dan krijg je ook niet dat soort reacties.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Xanandu schreef op 15 oktober 2002 @ 09:18:
[...]

Hij heeft wel een beetje gelijk natuurlijk (voor het eerst ;)) Ik heb nog een oudje staan met propyleen conusjes, en dat duurt wel ff :) Nu zijn ze eigelijk nu pas in hun kracht van hun leven. 8) (751f)
Het geluid van een speaker zal wel een klein beetje veranderen na de inspeel-periode. Maar het totale karakter zal natuurlijk niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

tbusquet, zou je iets relaxter willen doen? Die gaapsmiley sloeg nergens op idd, een troll zegmaar daarmaa verpest je een topic met een persoonlijke vete. Als je iets tegen iemand hebt, vecht je dat maar via ICQ uit ofzo.

Laten we nu weer ontopic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
idd, ik vond de klank van de reveal erg mooi maar hij ging niet erg laag. Daarom vind ik de b&w 602 erg verleidelijk omdat ie volgens mij een mooie klank heeft en ook nog diep gaat. :) Toch is de reveal totaal 200 euro goedkoper dus het is wel een goed alternatief als de 602 toch wat aan de dure kant is (2*250 = 500 euro (1150 gulden (!) en dan heb ik nog steeds geen kabels, niks vergeleken het baggere pc setje van 100 gulden die ik nu heb). 1150 gulden is voor een 13 jarige wel een boel geld dus maar ik vraag ze met kerst en betaal iets van 250 euro mee. Ik heb nog geluk dat ik al een goede amp heb ;).

offtopic:
wat vinden jullie van mijn icoon? :P ondertitel was een beetje lomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wat voor amp heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
sansui au 5900, staat ook in het openingstopic :D

Psychorealm: Het was in een luisterroom bij staffhorst daar kun je je eigen amp niet meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
offtopic:
droog, je ziet altijd dezelfde mensen in zo'n soort topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Laatst online: 11-01-2024
heb je ze niet beluisterd op je eigen amp? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste boxen van tegenwoordig gaan ook veel uit van het princiepe om ze in een 5.1 opstelling te zetten. Vooral de boeksteun boxen zijn er eigenlijk wel een beetje afhankelijk om een sub te hebben.

Ik wil zelf heel graag de Kef XQ serie luisteren. Samen met natuurlijk een Rel subje :D Quake of Strata III. Ik moet nodig eens wat rond gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ef_gamer schreef op 13 oktober 2002 @ 19:55:
Om tegenvallers maar eens eerst te noemen: Mission. Ik had eigenlijk wat meer verwacht van dit merk. Het kan ook wel de luisterruimte zijn maar ze klonken echt behoorlijk dof. Dit dan met gewoon alle types die ze hadden.
Hmm vind ik toch erg raar, ik heb zelf ook aantal van de door jou beluisterde speakers beluistert .. maar vond de mission zeker voor zijn prijs erg goed. Zeker niet dof ofzo :S De B&W 602 vond ik wel wat 'muziekaler', maar het laag daarentegen vond ik van de Mission weer beter (en tevens goedkoper).

Ik heb na veel luisteren uiteindelijk gekozen voor de Mission M72 in combinatie met een Marant PM7000 versterker.

Maargoed denk dat je met de B&W 602 een goede keuze hebt gemaakt.

Note:
- Smaken / meningen verschillen natuurlijk, dit is geheel mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ok even over die gaapsmiley van tbusquet, kan het me voorstellen, ben het soms zelf ook een beetje zat eigenlijk. Ik geef eerlijk toe weet ook lang niet alles wat er te weten valt op het gebied van audio en blijf ook bijleren, maar de wijze waarop sommigen het presteren om uitspraken te doen die werkelijk nergens op slaan verbluft mij regelmatig. Als je iets niet weet is dat echt niet erg maar zeg dan niet op een zelfverzekerde manier iets wat nergens op slaat ;) En stel gerust een vraag als je iets niet weet/begrijpt, daar is dit forum toch voor ? Domme opmerkingen bestaan in feite niet , maar als iemand informatie vraagt en dan een antwoord krijgt die nergens op slaat maar die de persoon in kwestie wel serieus neemt, dan zet je hem op het verkeerde been, toch ?

hij mag weer on topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik heb ff een kijkje genomen op mn amp. Het enige wat er stond was dit:

code:
1
2
SANSUI AU 5900
300 WATT

Er staat dus niks per kanaal in. Wat ik verder wel weet is dat het 8 ohmig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 00:17:
Nou ok even over die gaapsmiley van tbusquet, kan het me voorstellen, ben het soms zelf ook een beetje zat eigenlijk. Ik geef eerlijk toe weet ook lang niet alles wat er te weten valt op het gebied van audio en blijf ook bijleren, maar de wijze waarop sommigen het presteren om uitspraken te doen die werkelijk nergens op slaan verbluft mij regelmatig. Als je iets niet weet is dat echt niet erg maar zeg dan niet op een zelfverzekerde manier iets wat nergens op slaat ;) En stel gerust een vraag als je iets niet weet/begrijpt, daar is dit forum toch voor ? Domme opmerkingen bestaan in feite niet , maar als iemand informatie vraagt en dan een antwoord krijgt die nergens op slaat maar die de persoon in kwestie wel serieus neemt, dan zet je hem op het verkeerde been, toch ?

hij mag weer on topic.
Amen my friend, wij begrijpen elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
ef_gamer schreef op 16 oktober 2002 @ 12:59:
Ik heb ff een kijkje genomen op mn amp. Het enige wat er stond was dit:

code:
1
2
SANSUI AU 5900
300 WATT

Er staat dus niks per kanaal in. Wat ik verder wel weet is dat het 8 ohmig is.
Dat is ws. de powercosumptie. Ik kan wel gissen naar het vermogen dan. Ca. 50% rendement, dus 150watt. Gedeeld door 2, dus ca. 70-75watt per kanaal.

En een luidsprekeruitgang heeft niets met impendantie te maken, een luidspreker heeft een nominale impendantie. Ze geven alleen maar op de versterker aan dat hij geschikt is voor luidsprekers met een bepaalde nominale impendantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

btw s_roubos > je hebt nu toch die arcam d85 ?
had je em ook op een nad beluisterd? zo ja,..wat was daarbij het verschil (ik ga deze denk ik namelijk als tijdelijke amp kopen.. c350 geloof ik)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
gitaarwerk schreef op 17 oktober 2002 @ 11:40:
had je em ook op een nad beluisterd? zo ja,..wat was daarbij het verschil (ik ga deze denk ik namelijk als tijdelijke amp kopen.. c350 geloof ik)
lekker ontopic hoor...

btw voor de topicstarter... die B&W 602 heb ik ook gehad, gingen me heel snel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
PsychoRealm schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

lekker ontopic hoor...

btw voor de topicstarter... die B&W 602 heb ik ook gehad, gingen me heel snel vervelen.
O ja? Op welk gebied dan? dat wil ik wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de B&W speakers altijd 'populair' gefilterd, dus een tikje te veel hoog. Als je 1 uur luisterd is het prima, maar daarna ben ik ook verveeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
PsychoRealm schreef op 17 oktober 2002 @ 12:06:
[...]

lekker ontopic hoor...

Heb ze ook alweer 9 maanden, maar ben er nog steeds er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
[b][message=15596335,noline]ef_gamer schreef op 17 oktober 2002 @
O ja? Op welk gebied dan? dat wil ik wel weten.
Schel hoog en dat lompe laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 13-07 21:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

tbusquet schreef op 17 oktober 2002 @ 15:38:
[...]

Heb ze ook alweer 9 maanden, maar ben er nog steeds er tevreden over.
Ik heb ze ook al 2 jaar (serie2) en ze bevallen me nog steeds uistekend, ik kan nou niet zeggen dat ze me gaan vervelen.
Ik zet er alleen binnenkort en andere versterker achter want ze vragen behoorlijk wat power. (kheb nu een Luxman L2 95 watt) Vooral de lage bassen trekt de versterker niet helemaal

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Laatst online: 13-07 21:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

JT schreef op 14 oktober 2002 @ 16:18:
Nou alsof B&W geen inspeeltijd nodig heeft zeg, dat Kevlar is best stug in het begin hoor, en volgens mij hebben trouwens bijna alle speakers inspeeltijd nodig.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
had je em ook op een nad beluisterd? zo ja,..wat was daarbij het verschil (ik ga deze denk ik namelijk als tijdelijke amp kopen.. c350 geloof
Ik heb de A85 vergeleken met een C160/C270 voorversterker combinatie, die is in feite gelijk aan de C370. Ik vond de NAD wat scherper overkomen, hij had ook meer power, maar ging daar minder subtiel mee om. Het stereobeeld van de A85 was stukken beter, en het geluid klonk wat gepolijster, kan het niet beter omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik weet niet welke KEF je hebt beluisterd, maar met name het boekenplank model van de Q serie, de Q1 heeft juist een vrij extreem scherp hoog, voor sommigen té. De zuilversie is ietsjes minder met de hoge tonen maar biedt weer wat meer laag

welke onkyo en marantz amp heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
ik heb die DM303, bevalt prima als rear speaker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
ik heb die DM303, bevalt prima als rear speaker
Daar wil ik hem ook voor gaan gebruiken, maar ik twijfel nog tussen de 303 en de 601.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
s_roubos schreef op 17 oktober 2002 @ 19:36:
[...]

Daar wil ik hem ook voor gaan gebruiken, maar ik twijfel nog tussen de 303 en de 601.
Ik heb vaak gehoord dat de 303 wat beter klinkt dan de 601. Niet dus wat ik denk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb ze nooit direct kunnen vergelijken, maar ik ben altijd onder de indruk geweest van de 303 in vergelijking met andere gelijkgeprijsde speakers, de 601 wat minder. Maar ik wil ze een keertje naast elkaar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

PsychoRealm schreef op 17 oktober 2002 @ 15:42:
[...]

Schel hoog en dat lompe laag...

dat valt goed mee. Het hoog is zeker niet schel, het is wel goed aanwezig en dat kan in combinatie met een bepaalde acoustiek slecht uitvallen. Schel is totaal het verkeerde woord. Lomp laag valt zeker met de s2 en s3 erg mee. Het hoog is bij die series wel iets feller geworden.

De s1 is zeker een beetje blubberig, in het laag maar die wordt dan ook al 5 jaar niet meer verkocht :). Ik heb overigens mijn kast bedekt met loodbitumen en het wisselfilter vervangen en mijn laag is nu niet meer lomp, in mijn kamer had het nu wel wat meer "kick" mogen hebben... Maar als ik het anders opstel heb ik weer teveel kick... Acoustiek doet ZOOOOVEEL meer dan mensen denken...
Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:21:
Ik vind de B&W speakers altijd 'populair' gefilterd, dus een tikje te veel hoog. Als je 1 uur luisterd is het prima, maar daarna ben ik ook verveeld ;).
Dat heb je ook met de 800 serie? Die vind ik namelijk gewoon echt MEEEEEEEEEEEEGA smooth klinken! :o... En wat oudere B&W's zijn juist ontzettend ingetogen :o
CK schreef op 17 oktober 2002 @ 19:12:
ik heb die DM303, bevalt prima als rear speaker :P
heb ik ook, is echt prima.
s_roubos schreef op 17 oktober 2002 @ 19:36:
[...]

Ga ze eens naast elkaar luisteren. Een 601 vind ik persoonlijk helemaal niets, echt supersaai.. Een 303 vind ik daarentegen wel een leuke speaker :). Maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk. Je kan daar dus geen conclusies aan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

s_roubos schreef op 17 oktober 2002 @ 19:03:
[...]

Ik heb de A85 vergeleken met een C160/C270 voorversterker combinatie, die is in feite gelijk aan de C370. Ik vond de NAD wat scherper overkomen, hij had ook meer power, maar ging daar minder subtiel mee om. Het stereobeeld van de A85 was stukken beter, en het geluid klonk wat gepolijster, kan het niet beter omschrijven.

mjah ik vind die a85 die ik gehoord heb lang geleden ook erg mooi. Ik heb daarvoor de A10 HEEL intensief beluisterd en dat vond ik toch een van de mooiste versterkers in de 1500 euro klasse.. Dat is dezelfde als de A85 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
A85 iets minder vermogen dan de Alpha 10 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De A85 is volgens mij een verbouwde Alpha 10... doorontwikkeling, net als de A32 weer een doorontwikkeling is op de A85.

En ik heb meer dan genoeg vermogen op mijn CDMtjes nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 17 oktober 2002 @ 23:57:

[...]

dat valt goed mee. Het hoog is zeker niet schel, het is wel goed aanwezig en dat kan in combinatie met een bepaalde acoustiek slecht uitvallen. Schel is totaal het verkeerde woord. Lomp laag valt zeker met de s2 en s3 erg mee. Het hoog is bij die series wel iets feller geworden.

De s1 is zeker een beetje blubberig, in het laag maar die wordt dan ook al 5 jaar niet meer verkocht :). Ik heb overigens mijn kast bedekt met loodbitumen en het wisselfilter vervangen en mijn laag is nu niet meer lomp, in mijn kamer had het nu wel wat meer "kick" mogen hebben... Maar als ik het anders opstel heb ik weer teveel kick... Acoustiek doet ZOOOOVEEL meer dan mensen denken...
[...]
Dat heb je ook met de 800 serie? Die vind ik namelijk gewoon echt MEEEEEEEEEEEEGA smooth klinken! :o... En wat oudere B&W's zijn juist ontzettend ingetogen :o

[...]
heb ik ook, is echt prima.

[...]

Ga ze eens naast elkaar luisteren. Een 601 vind ik persoonlijk helemaal niets, echt supersaai.. Een 303 vind ik daarentegen wel een leuke speaker :). Maar dat is natuurlijk strikt persoonlijk. Je kan daar dus geen conclusies aan trekken
toon volledige bericht
Ik had het over de 600 serie, 800 serie nog nooit gehoord maar das ook een heel andere klasse. En als die 800 silk smooth is dan kan ik dat zeer waarderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

wat een gedreutel over b&w. je kunt de 600 serie absoluut niet vergelijken met de nautilus 800 range, net zo min als dat je de nad c160/c270 voor/eindversterker combo niet kunt vergelijken met de nad c350.
zet ze eens naast elkaar zou ik zeggen. heb wel recht van spreken denk ik, heb de nad c160 met twee keer de c270 eindversterkers in bridgemode, die de b&w nautilus 803 aansturen. de combo heeft het gevaar wat wollig te gaan klinken, maar met goede interlinks en goede speakerkabels is het een prachtig uitgebalanceerd geheel. ik vermoed dat zoals gewoonlijk driekwart elkaar na loopt te roepen over te hoge tonen uit b&w's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja ik had het over de 601 en 602, vond de oude 302 wel mooi. Heb zelf een DIY speaker met een vifa ringradiator (zit ook in T+A, Krell) en die tweeter vind toch wel aangenamer dan de goedkope metaldome uit de 601 & 602. Past veel beter bij mijn klasse A versterker. De 800 serie gebruikt hele andere componenten, daar kan ik niet over oordelen. Ik vind het alleen zo raar dat de meerderheid altijd B&W als beste vind klinken, er is veel meer dan dat merk. En smaken verschillen toch (iig volgens dat gezegde :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is de meerderheid die de 602 erg fijn vindt, en dat vind ik zelf eerlijk gezegd wel teregt. Hij biedt namelijk een hele mooie balans tussen muziekaal en populair, maar dan op een manier die behoorlijk audiofiel verantwoord is.

(zo mooi verwoord? :P). Er zullen vast muziekalere speakers zijn in die klasse, maar de gemiddelde smaak houdt wel van een licht gekleurd midrange, een tikkie aangezet laag en net wat pittiger hoog, en dat allemaal zonder dat een verkoper van een hifizaak zoiets heeft van "wat een verschrikkelijke speaker", zodat-ie probeert ook een andere aan te raden... Nee sorry een 602 IS gewoon heel goed :). Kan er niets anders van maken (overigens heb ik mijnes nu al 5 jaar ofzo :)).
Baviaan schreef op 18 oktober 2002 @ 08:58:
wat een gedreutel over b&w.
Nounounou :P.
zet ze eens naast elkaar zou ik zeggen. heb wel recht van spreken denk ik, heb de nad c160 met twee keer de c270 eindversterkers in bridgemode, die de b&w nautilus 803 aansturen. de combo heeft het gevaar wat wollig te gaan klinken, maar met goede interlinks en goede speakerkabels is het een prachtig uitgebalanceerd geheel. ik vermoed dat zoals gewoonlijk driekwart elkaar na loopt te roepen over te hoge tonen uit b&w's en dergelijke.
mjah, mensen roepen heel makkelijk dat gelijk heel b&w fel is oid. Maar ook interlinks zijn mensen geneigd elkaar na te praten. Ikzelf geloof niet zo in het feit dat een andere interling minder wollig klinkt... Maar da's weer een hele andere discussie ;). Ik zou op zo'n dure set ook dure interlinks gebruiken voor mijn gemoedstoestand :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

interlinks schelen. ik wilde het ook nooit geloven, net zomin als ik wilde geloven dat dure speakerkabels anders klinken dan goedkope. maar das inderdaad een hele andere discussie :)

maar om maar eens terug te komen op het topic: de 602 klinkt goed voor wat hij kost. maar het leuke ervan is ook: speakers moet je beluisteren, iedereen heeft zijn eigen smaak. ook niet iedereen rijdt in dezelfde auto of zit achter dezelfde vrouwen aan :P

wat ik zelf altijd interessant vindt: je hebt ook goede en slechte cd's. het valt je wellicht pas op als je een goede set hebt, maar er zijn echt cd's die bagger klinken, het zal de productie wel zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met productie het produceren van het fysieke schijfje of de opname? Ik vind nl. zelf veel moderne CDtjes qua stereobeeld wat minder. Had vaak beter gekund. Maar er worden (gelukkig) nog wel goede cdtjes gemaakt. En het ene label is wat 'audiofieler' dan het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Zo ziet mijn verlanglijst(je) voor kerst eruit:

code:
1
2
3
4
2 * b&w 602     500
kabels           45
             -------
                545 (euro)

Ik ga ze op mijn pc aansluiten. Toch denk ik dat ik mijn sb pci 128 bij de schroot zet en een betere kaart koop. Weet iemand misschien een kaart met een tulp uitgang? (ik ga nu ook offtopic :P). 3.5 m. vind ik zulke slecht dunne kabels nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

de opname is vaak rot. hoe beter je set, hoe beter je het hoort, hoe meer je je er aan ergert :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Baviaan schreef op 18 oktober 2002 @ 10:44:
interlinks schelen. ik wilde het ook nooit geloven, net zomin als ik wilde geloven dat dure speakerkabels anders klinken dan goedkope. maar das inderdaad een hele andere discussie :)

wat ik zelf altijd interessant vindt: je hebt ook goede en slechte cd's. het valt je wellicht pas op als je een goede set hebt, maar er zijn echt cd's die bagger klinken, het zal de productie wel zijn ofzo.
voor digitaal is dat nonsens natuurlijk, voor analoog wil ik er misschien wel aan maar dat moet ik eerst zelf goed beluisteren. Speakerkabel, het leek iig wel effect te hebben, maar al zit t tussen de oren. bij muziek gaat t om JOUW ervaring, en die apparatuur is daar een deel van :)

Klopt, sommige ruisen soms zelfs....soms lijkt t of de apparatuur beetje inferieur was bij het mixen van de cd's. ik weet et niet maar tis idd zo :)

(wow een leuk topic van beetje audio niveau ipv driver vragen! :) )
Pagina: 1