kernel modules

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 07:51

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Ik ben aan t kernel bakken, en lilo zecht dat ie te groot is...

Nah, op zich niet zo`n probleem, het schijnt dat je m kleiner krijg dmv meer modules ipv ingebakken dingen.

Alleen hoe kan ik de modulenaam van iets achterhalen?
is dat gewoon het gedeelte na CONFIG of is het iets anders?
bv: iptables
Ik heb IPTABLES nu met een sterretje in m`n kernel. Ik wil dit tot module maken...
gewoon de M indrukken.
Ik kan op HELP drukken, en dan staat er CONFIG_IP_NF_IPTABLES
is dan de module naam IP_NF_IPTABLES of iets anders?

En als het iets anders is, zijn er dan ook vaste regeltjes voor :?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De naam is ip_tables, om het makkelijk te maken ;). Na het compileren van de modules zie je de bestanden wel in je modules-directory staan en de naam die ze daar hebben is meteen ook de naam van de module. Vaak staat de naam ook vermeld in de help-tekst die bij elk onderdeel staat. Bij iptables blijkbaar niet, maar voor bijvoorbeeld netwerkkaarten en dergelijke wel. Je kunt in /usr/src/linux/Documentation/Configure.help kijken ook, daar staan al die helpteksten bij elkaar :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Verder vallen de modules veelal te vinden in /lib/modules/<versie-naam>/kernel/drivers....

Dit is wel iets wat je gewoon makkelijk zelf kunt vinden en oplossen lijkt me zo. Hoeft niet een heel topic aan gespendeerd te worden.
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Dit topic is gesloten.