Snelllere proc. in Dell Latitude C600

Pagina: 1
Acties:

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 17:30
Hallo,

Is het mogelijk om een snellere proccesor in mijn Dell Latitude C600 te zetten? Zo ja, tot hoever kan ie maximaal? Ik wil namelijk mijn Dell van 750 Mhz het liefst oppompen naar 1000 Mhz.

Kan dit?

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Moet je ons iets meer informatie geven ...je kunt zelf ook iets opzoeken over de Sys spec's van de Latitude C600 ... hierbij moet je vooral kijken naar het moederbord en de soort CPU die standaar ingebouwd zit. Met die informatie is het makkelijker om je verder te helpen

... MMORPG Addict.

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33
Dell laptops hebben allemaal mobiele processors, deze zitten op het moederbord vast gesoldeerd, en upgraden zal dus niet lukken. :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

• Slagroom
Op het moederbord vast? F*ck... nou ja... dan houdt het op... ik ga niet liggen solderen aan mijn pretty laptop...

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18
750 mghz is toch genoeg voor wat je normaal met laptop doet beetje typen mp3 netten

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Sjoak schreef op 13 oktober 2002 @ 19:01:
750 mghz is toch genoeg voor wat je normaal met laptop doet beetje typen mp3 netten
Het is niet aan ons om te oordelen of Slagroom wel of niet voor de juiste rede z'n lappie wil oc'en. Wij helpen alleen :Y)

... MMORPG Addict.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:27

Shunt

Boe

CRiMiNaL schreef op 13 oktober 2002 @ 19:03:
[...]

Het is niet aan ons om te oordelen of Slagroom wel of niet voor de juiste rede z'n lappie wil oc'en. Wij helpen alleen :Y)
dat is dus niet waar
wij zijn hier dus niet om te helpen maar om info uit te wisselen
en dat daar mensen bij geholpen worden is fijn maar niet de taak van got
:P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 11:15
DeCIpHeReR schreef op 13 oktober 2002 @ 18:39:
Dell laptops hebben allemaal mobiele processors, deze zitten op het moederbord vast gesoldeerd, en upgraden zal dus niet lukken. :)
uuhm ik had een dell latitude die procs zijn idd vaag maar hij kan wel los ik had een celly 500 erin en wisselde het met een pIII650 is wel bios flash nodig die biossen zijn moeilijk te vinden (lees niet) en ik weet niet hoe je aan die procs wil komen maar het moederbors kost zo'n 995 GULDEN toen dus...

• CRiMiNaL

CRiMiNaL

Witlof ^^

Shunt schreef op 13 oktober 2002 @ 19:06:
[...]

dat is dus niet waar
wij zijn hier dus niet om te helpen maar om info uit te wisselen
en dat daar mensen bij geholpen worden is fijn maar niet de taak van got
:P
't is dat ik niet te veel off-topic wil gaan .... maar lees ff goed wat ik zeg voordat je blaat. Had het over dat wij niet over mede tweakers moeten oordelen .. heb het niet gehad over info uitwisselen

... MMORPG Addict.

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb zelf een Dell Latitude en daar zat standaard een PII 300 in en ik heb er een PII 366 in kunnen zetten :)
Zonder bios lashen etc :)

Turn it off and on again.

• Slagroom
Ik heb altijd veel proggies tegelijk open staan en winamp jengelt altijd vrolijk mee... maar ik heb er nu 512 mb ram in (win2k als os) en hij hapert soms...

maar ik laat het maar zitten.. ivm eventuele problemen die zich voor kunnen doen.

toch bedant jongens!

Verwijderd

Met dat mobiele gedoe is er iets goed mis hoor!! Er bestaan zat mobiele processoren die in een µPGA-package zitten en in een hele kleine socket. Ik heb een laptopje die dat bijvoorbeeld ook heeft (Asus L8400) en nu is het dus voor mij zoeken of ik ook een dikkere processor hiervoor kan vinden. Maar die zijn er dus wel!!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik wil niet heel vervelend dit topic zo ver omhoog trappen, maar ik heb ook deze laptop en vraag me af of er inderdaad een snellere cpu in zou kunnen? zit die cpu nou vast op het mobo of niet!?

Verwijderd

Als je er even in kijkt dan zie je of ie op een socket zit of niet.
De oudere laptops zat vaak de cpu vast op het board maar vaak die van de laaste jaren
gewoon op een socket.

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 21:20
cpu zit niet vast op het moederbord en zit in eem minipga package, sneller processors zijn er wel en je moederbord kan het waarschijnlijk ook wel aan, het enige probleem is de koeling, of deze die ghz gaat trekken is ook maar de vraag.

boven de p2 zitten bij bijna alle laptops de proc los op het moederbod

alleen bij oudere 486 en p1 laptops zit de proc nog wel eens vastgebakken

[ Voor 26% gewijzigd door _Drake_ op 14-09-2003 13:43 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Proc omwisselen in een dell gaat prima, toetsenbordje open->rechtsboven onder dat koelblok.
Nu heb ik geprobeerd een 1gieg ipv 750 in mijn c600 te plaatsen, maar nu gaat hij niet meer aan. Wordt die snelheid op het moederbord vastgeklokt en doet ie het bij de rest niet, of is de nieuwe proc gewoon kaduuk?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Dit is mogelijk maar het ligt aan je type mobo die je hebt en type proc die je erin hebt.
Je moet het laatste versie van het mobo hebben en een mPGA2 1 gig proc met 100 MHz FSB. Dit moet werken.
Ik heb hier een C600 liggen met 1 Gig draaiend. Mocht je mijn exacte mobo serienr willen weten geef ff een reactie.

Viva la Netherlands!

Pagina: 1