[@home] Meer info nodig...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-08 10:49
Ik heb jullie FAQ gelezen, wat betreft het netwerkdelen, maar dit is afgestemd op Chello gebruikers.

Wij hebben hier @home, nou hoef ik deze info niet voor mij te hebben, want ik heb het gewoon gedaan via crosswire. Maar mijn collega wil dat niet, hij wil ze afhankelijk van elkaar kunnen gebruiken.

@home geeft nu dus toestemming om netwerken aan te leggen, het is niet meer 'illegaal'.

Nou heb ik de search enkele malen gebruikt, maar ik kan niet vinden wat ik zoek.

Aan welke voorwaarden moet een router voldoen om zodoende een @home verbinding te kunnen splitsen. Zijn deze het zelfde als bij Chello, want het lijkt me toch verschillende ISP ook verschillende manieren van configureren verschaft....

Ik heb helaas de balle verstand van deze zaken, ik snap de uitleg in de FAQ overigens wel, maar ik moet straks die beslissing nemen voor die persoon, en het is zijn geld en ik heb weinig zin om dan met brakke stuff aan te komen.

Hopelijk kunnen jullie mij een schop in de goede richting geven!

Verwijderd

Zijn deze het zelfde als bij Chello
Ja.. :)

• Crazybyte
Ok das een kort maar iig duidelijk antwoord!

Ik kwam met nog een vraag, kan ik gewoon zeggen van die dingen daar moet de router aan voldoen, en ik ga dan naar zo'n lieve meneer van een computerwinkel, dat hij dan zegt ja dan moet je die nemen.

Of moet ik niet op zo'n gastjes vertrouwen en zelf ff rondspeuren op internet?

het gaat hier om een netwerk van 2 pc's die maar een paar meter van elkaar afstaan.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Crazybyte schreef op 13 oktober 2002 @ 18:19:
Ok das een kort maar iig duidelijk antwoord!

Ik kwam met nog een vraag, kan ik gewoon zeggen van die dingen daar moet de router aan voldoen, en ik ga dan naar zo'n lieve meneer van een computerwinkel, dat hij dan zegt ja dan moet je die nemen.

Of moet ik niet op zo'n gastjes vertrouwen en zelf ff rondspeuren op internet?

het gaat hier om een netwerk van 2 pc's die maar een paar meter van elkaar afstaan.
Dat laatste is altijd handig, voor het geval je met een sitecom router thuis komt die geen ingebouwde switch heeft.

• Crazybyte
ok, dat dacht ik dus al, na dan ga ik opzoek

Verwijderd

ga maar es kijken op de site van linksys hele fije routertjes met ingebouwde switch :)

• Crazybyte
ik wil ff kijken op alternate, (heb gehoord dat die goede service leveren)
ISL die ligt lekker dicht bij, en verder was ik nog aan het denken aan zo'n ene winkel in eindhoven, maar kom ff niet op de naam...

• Crazybyte
Ok ik heb er een paar gevonden, nou vraag ik jullie alleen of ik in de goede richting zit te zoeken, (volgens mij zitten er sommige fouten tussen, ik hoef namelijk geen draadloze te hebben ofzo):
  • E-Tech KPN ADSL Router 4-ports (Router voor KPN ADSL en kabel) 10/100 Mbps 4xRJ-45 switch/router EUR 105.00
  • E-Tech KPN ADSL/Cable router (Router voor KPN ADSL en kabel) 10/100 Mbps 4xRJ-45 router EUR 225.00
  • W-Linx IPLinx DSL Router Pro (MB-401S) 10/100 Mbps 4+1xRJ-45 + printerpoort switch/router/print.ser. EUR 109.00
  • Sitecom xDSL/Cable router 4xRJ-45 EUR 75.00
  • Ark xDSL/Cable Router 10/100 Mbps 4xRJ-45, 1x WAN router EUR 59.00

Verwijderd

Dit begint een dubbelpost te worden zo:

[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

• Crazybyte
zo was het niet bedoelt eerlijk gezegd, ik zie wel de verschillen hoor! Dat lukt me nog wel, maar ik vraag me af of ik in de goede richting zit, vooral vanwege het enorme prijs verschil, en alternate is bij de enige heel gebrekkig met info en bij de andere heel uitgebreid...

Zal nog ff snel de situatie schetsen wat straks de bedoeling is:
Hij heeft kabel aangevraagd, wat ze in de herfstvakantie komen plaatsen,
Zijn modem komt in de meterkast te hangen, waarvan uit vervolgens de kabel getrokken word naar de kamer waar de computers staan. Daar binnen gekomen, wil ik de kabel in de router pluggen, en vanuit daar beide computers verbinden met de router.

het is dus maar een heel klein netwerkje!
Ja ik heb ook zoiest waarom niet crosswire, geef hier geen problemen, hij wil gewoon niet dat beide pc's te gelijk aan staan...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

Ik denk dat bijna elke hardware-router zowat geschikt is voor gebruik met @home.

Zelf heb ik hier een (momenteel niet in gebruik zijnde) Linksys BEFSR41 liggen (met ingebouwde 4 poorts 10/100 switch). Werkt perfect, maar gaf wat problemen met het opzetten van een FXP-enabled FTP-site (beetje offtopic). Vandaar dat ik momenteel weer werk met een Pentium Pro als router met daarop WinRoute Pro.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

ik heb hier de e-tech.. binnen 2a3 minuten zit je online.. zit zelfs een handige handleiding bij met de instellingen van @home.. vergeet niet de firm ware upgrade te doen als je msn gebruikt.. anders knalt ie er om de 15 minuten uit.

Verwijderd

Waarom geen software matige router van een oude pI of pII??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 18:52:
Waarom geen software matige router van een oude pI of pII??
gebruikers gemak? stroomgebruik etc..?
zelfs mijn moeder kan zo'n hardware router nog aan de gang krijgen..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Aangezien je vraag naar de keuze van je router gaat moet je hier zijn:
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]
zoals gezegd.

De echte keuze maak je natuurlijk zelf

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.