ik ben bezig met een pc kast die wel groot is maar dan ook me hele server in gaat met harde schijven en eventueel een ups. Ik heb er nu geluidisolatie in zitten maar het geluid gaat niet helemaal weg nou heb ik ooit vorger gehoord dat je geluid golven kan tegen gaan door precies de zelfde geluidsgolven na te maken. In ieder geval kan dit ook met je eigen pc?? zoals hoe en werkt het ook?
wat voor een kast is het dan ?
waar staat ie ? op spikes zetten mischien ?
waar staat ie ? op spikes zetten mischien ?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
als je eens gaat zoeken op anti geluid vind je wel wat.. er is al eens een topic over geweest.. zo'n maant of 3 terug..
BTW ik had gister iets leuks.. ik zat op mij kamer en ik moest kijken of mijn pc aanstond.. ik hoorde hem niet.. ik hoorde alleen de afzuiging van het huis naast mijn kamer
(die maakt ook weinig geluid
)
BTW ik had gister iets leuks.. ik zat op mij kamer en ik moest kijken of mijn pc aanstond.. ik hoorde hem niet.. ik hoorde alleen de afzuiging van het huis naast mijn kamer
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Pff haha dat gaat je nooit lukken hoor. Je moet dan btw tonen maken die het tegengeluid vormen dus niet hetzelfde geluid. Hierdoor heffen de trillingen elkaar op. Maar in de praktijk gaat je dit echt niet lukken.
nou waterkeoling is niet echt een idee en voor een server gewoon STOM!!.....sorry maar je pc load is 1% ofzo met downloaden dus echte hitte maken doet het niet...maar jammer zoiets dacht ik haal...nou ja was het proberen waard
op mijn server 366 zit een cooler van een 1500 op 7 volt (1100 rpm) die hoor ik ook niet.. alleen die voeding's Fan maakt nu herrie.. maar eens een sunon 25Db erin zetten.. heb er nog 4 over van mijn inkoopactie
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
Sorry hoor, maar je kunt beter eerst weten waar je het over hebt voordat je post dat iets stom is. Het geluid in je PC bestaat - min of meer - uit twee componenten, te weten de Ventilatoren en de Harde schijf. Logisch ook, dat zijn de bewegende delen.nou waterkeoling is niet echt een idee en voor een server gewoon STOM!!.....sorry maar je pc load is 1% ofzo met downloaden dus echte hitte maken doet het niet...maar jammer zoiets dacht ik haal...nou ja was het proberen waard
Je HD stiller krijgen kan bij sommige schijven met een tooltje, te downloaden op de website van de fabrikant. Daarnaast zijn er 'geluidsdempende behuizingen' voor HD's te koop.
Alle ventilatoren vervangen door stille types is stap 2. Daarna voltages aanpassen, de ventilator in je voeding kan bv. prima op 7v. Afhankelijk van je CPU kun je kijken of je deze kunt draaien met een koelblok alleen (zonder ventilator).
_DE_ methode om herrie van ventilatoren te verminderen is waterkoeling. Dat kun jij stom vinden, maar is gewoon een feit.
bovenstaande technieken kunnen, icm. geluidsisolatie, een PC gewoon stil krijgen. Zonder dat je er exotische technieken voor nodig hebt zoals jij omschrijft. Je bent bezig om een radar-geleidings systeem te gebruiken om een olifant neer te schieten die 1m voor je staat. Dat is pas Stom.
Mag ik al dan niet zachtjes lachen? 
Wat voor kast? (plaatje ofzow)
Wat voor isolatie? kurk/noppenschuim/purschuim
Specs van pc?
Anders kunnen zelfs de DOMSTE tweakers er niks mee
Wat voor kast? (plaatje ofzow)
Wat voor isolatie? kurk/noppenschuim/purschuim
Specs van pc?
Anders kunnen zelfs de DOMSTE tweakers er niks mee
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Wat een vergelijking, meesterlijkVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 18:35:
[...]
Je bent bezig om een radar-geleidings systeem te gebruiken om een olifant neer te schieten die 1m voor je staat. Dat is pas Stom.
Verwijderd
Misschien weet ik iets maar er zit wel waterkoeling in.
Je bouwt/koopt dus waterblok(ken) en een pomp. In plaats van een radiator laat je het water door een dubbele wand lopen. aangezien je toch niet zoveel koeling nodig hebt zal dat genoeg zijn. Dan heb je geen fan's nodig en als je de pomp isoleert zal je die ook niet of nauwelijks horen.
Niet schelden als je het toch niet wil ivm waterkoeling. Het is maar een suggestie.
Je bouwt/koopt dus waterblok(ken) en een pomp. In plaats van een radiator laat je het water door een dubbele wand lopen. aangezien je toch niet zoveel koeling nodig hebt zal dat genoeg zijn. Dan heb je geen fan's nodig en als je de pomp isoleert zal je die ook niet of nauwelijks horen.
Niet schelden als je het toch niet wil ivm waterkoeling. Het is maar een suggestie.
Geen radiator lijkt me slecht idee, dubbele wand van plexiglas (dat lijkt me toch wel 't materiaal ervoor) koelt niet, ja in siberie ofzo maar in nederland nagenoeg niet dus een radiator zonder fan lijkt me een betere oplossing, houd m'n XP1700+ ook netjes @ 43 graden (momenteel kachelrad. van een opel kadet)Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 19:28:
Misschien weet ik iets maar er zit wel waterkoeling in.
Pagina: 1