Ik zou wel zo'n Nforce 2 plankje willen, maar duurt waarschijnlijk nog wat te lang en weet ook niet hoeveel die gaat kosten.
Trouwens, in sommige van die benchmarks van test modellen van Nforce 2 hebben ze het over Nforce 2 with Dual channel DDR333
wat houdt dat dual channel in?
De nForce2 zal idd niet binnenkort uitkomen helaas. Als deze ook uitkomt met Dual Channel DDR, dan lijkt mij dat echt wel

.
Over Dual Channel DDR kun je vandaag ook lezen in het bericht over de Granite Bay Chipset, op T.net. Je hebt idd 2 DIMM's nodig, en de bandbreedte is een stuk hoger dan Single Channel DDR. Probleem is alleen dat de huidige Atlon XP's niet erg van deze bandbreedte profiteren. Misschien de snelste Bartons die gaan komen nog...
Wat je kunt doen, is denk ik het volgende: als je van plan bent binnenkort te upgraden (je hebt een oud mobo+proc) kun je
1. Wachten tot er een (betaalbaar) nForce2 bordje uitkomt (Asus A7N8X bijvoorbeeld

).
2. Als je daar niet op wil wachten, of het geld er niet voor over hebt een KT400 plank kopen. Dan heb je iig AGP8X, USB 2.0 en ATA133. Een KT333 heeft iig géén AGP8X, maar kán wel USB 2.0 en ATA133 hebben. Een KT400 mobo (Asus A7V8X heb ik zelf

) gaat in ieder geval langer mee dan een KT333 plank, omdat de features die erop zitten meer up-to-date zijn, en je ook zeker weet dat je nog een keer je cpu kan upgraden naar een Athlon met 333 MHz FSB (Barton).
Ik heb zelf trouwens gewoon DDR333 geheugen gekocht, omdat in bijna alle KT400 mobo roundups deze combinatie het best scoort. In alle benchmarks is KT400+DDR333 sneller dan met DDR400 geheugen. Corsair PC3200/3500 geheugen is alleen interessant voor overklokkers die op een FSB in de buurt van 400 MHz willen draaien (er zijn sommigen die echt op 400 draaien

).
Edit: reactie op John_Glenn
Je kan ook de processor unlocken (dat kan voor de Tbred met een stukje draad schijnt). Dan zet je de multiplier 25% lager, en de fsb 25% hoger: naar 166 dus. Dat levert dikke snelheidswinst op zonder dat je proc echt heter wordt. Wachten op de 2700+ kan ook, tegen die tijd is NForce2 er ook.
Noemenswaardige snelheidswinst levert het wel op, maar 'dikke' winst niet echt. Er is een aantal reviews met vergelijkende benchmarks van Athlons op 133 en 166 MHz FSB die duidelijk laten zien hoeveel winst je behaalt.
Ik ben ook van plan om mijn XP1800+ te gaan unlocken, zodra ik wat geschikte spulletjes heb aangeschaft (geleidende zilverlak en secondelijm). Dan zou draaien op 166 MHz FSB geen probleem moeten zijn. Mijn Asus A7V8X biedt standaard de mogelijkheid om zonder unlock op 166 MHz FSB te draaien, maar mijn XP1800+ draait dan op 1909 (eigenlijk 1916,66) MHz, wat toch iets teveel van het goede is voor luchtkoeling (al heb ik een Alpha PAL 8045).
Als je een XP met Thoroughbred core koopt (vanaf de XP2200+), dan is het unlocken idd veel makkelijker, omdat je alleen 2 pinnetjes van je cpu, of nog makkelijker, 2 pinnetjes van de socket, aan de onderkant van het moederbord hoeft te verbinden. Dat kan met een stukje draad, maar solderen is waarschijnlijk nog makkelijker. Hopelijk blijft dit hetzelfde voor de Barton, want die wil ik nog wel voor een upgrade in de toekomst.