[XP] [3dsMax] winlogon.exe 100% CPU (zwaar)

Pagina: 1
Acties:

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:40
Winlogon.exe gebruikt dus 100% CPU kracht en dat zuigt. Procesje killen kan niet en prioriteit veranderen ook niet.

Winlogon.exe gebruikt soms 100% en nu bijv. 0%. Duidelijk te merken met bijv. 3dsMax 4.2.5/6. De HD draait op volle toeren en kraakt als een gek.

Draai dus XP PRO NL met SP1.

Uit het systeemlogboek:
AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0x71 te lezen, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt.
Dit leidt mogelijk tot een instabiel systeem.
Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0x70 te schrijven, dat in het beschermde 0x70 - 0x71-adresbereik ligt.
Neem voor technische ondersteuning contact op met de leverancier van het systeem.

AMLI: ACPI BIOS probeert op het ongeldige I/O-poortadres 0xcfc te lezen, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt.

AMLI: ACPI BIOS probeert naar het ongeldige I/O-poortadres 0xcf8 te schrijven, dat in het beschermde 0xcf8 - 0xcff-adresbereik ligt.
Deze 4 meldingen komen in 1 seconde tevoorschijn. Bron: acpi. Gebeurtenis 4,5,4,5. Gebruiker: n.v.t.

De volgende melding komt altijd precies na 11 seconden:
Het systeem heeft ontdekt dat netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{50FCB6FB-4369-48B7-8405-FEE8CF698E32} met het netwerk is verbonden.
De normale werking van de netwerkadapter is begonnen.
Bron: Tcpip. Gebeurtenis: 4201. Gebruiker: n.v.t.

Al die meldingen in 't logboek zitten (als een groepie) op zo'n 5 uur van elkaar.

(ben zo terug - probeer winlogon.exe weer ff gek te krijgen om te checken)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan je a.u.b. van de [code] tags [quote] tags maken, dat is minder layoutverneukend.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• IceEyz
FF eten - ga hier straks mee verder. Tenzij iemand iets weet om winlogon.exe op 0% te krijgen?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:07
Virt schreef op 13 oktober 2002 @ 18:08:
FF eten - ga hier straks mee verder. Tenzij iemand iets weet om winlogon.exe op 0% te krijgen?
Bedankt voor de melding, ik ga ook zo eten ...

PS:
2 links over winlogon problemen in Win2000 & XP
http://www.computing.net/...wwwboard/forum/35271.html
http://www.pcwelt.de/ratgeber/software/21991/2.html

-

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

zo'n BIOS melding had ik met .NET server omdat ik ergens nog onboard sound had aanstaan, controleer je BIOS settings eens goed.

Winlogon-service die raar doet kan ik nog niet plaatsen daarmee....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IceEyz
Heb zojuist alles ff herhaald. Prestaties grafiek open en 3dsMax 4 runnen.

Prestaties geopend, grafiekje aan: één giga chaos...
CPU gebruik, Pagina-toegang en HD-wachtrij schommelen en haperen alle kanten op. Winamp houdt er spontaan mee op en de HD rammelt dus als een gek. Moest hardwarematig restarten, misschien daarom geen nieuwe loggies...

Het lijkt wel of 't aan 3dsMax ligt, niet 't geval: winlogon.exe heeft soms ook moeite als je IE6 start (is ook wel moeilijk).

Ik heb swapfile gecontroleerd, 512 / 1024 groot en 3dsMax gebruikt normaal volgens TaskManager maar 80-120mb.

Mapped Drives, zeer onwaarschijnlijk. XP meldt gewoon dat ie niet alle netwerkstations kan bereiken en als ie dat wel kan, zijn er nog steeds Winlogon.exe problemen.

Het is ook geen virus. Ik run NAV 2003 en IS 2003 met laatste updates.

Toegang tot winlogon.exe via TaskManager is geweigerd dus ik kan niet killen of prioriteit veranderen.

Iemand een ander idee misschien? 3dsMax verzorgt m'n inkomen dus hellup...

• IceEyz
Commandje Prompt: SFC /scannow vind dat wat bestandjes van mijn XP PRO NL cd naar DLL Cache moeten worden verhuist.

Vraagje: Ik heb hier SP1 draaien, is dat de reden of moet ik dit wel ff kopieren?

• IceEyz
Zojuist 3dsMax 5 geinstalleerd en opnieuw opgestart.

3dsMax 5 runnen voor de eerste keer: Winlogon.exe 100%

3dsMax gebruikt C_Dilla beveiliging, zou dit iets kunnen wezen waardoor winlogon d'r mee kapt? En heeft iemand hier een oplossiing voor?

Verwijderd

Heeft niets met C_Dilla te maken iig.

Verder zit er een "edit" button in dit forum, maakt een topic beter leesbaar. Dus.

Die Bios meldingen over AMLI:PCI BIOS kun je hoogstwaarschijnlijk gewoon negeren. Gooi 'em maar eens in Google. Zul je zien dat veel mensen hem hebben, en verder geen problemen hebben met hun pc. In veel gevallen los je deze errors op met een verse BIOS. Maar die moet er wel zijn natuurlijk...

Mijn notebook (oud beestje) heeft deze errors óók met Windows XP. Maar loopt verder nog steeds als een kogel.

Ik kan mij wel herinneren dan Norton Anti Virus tijdens een scan voor 100% winlogon.exe processor usage zorgt. Ook op Windows 2000 trouwens.

Moet je voor de gein (*kuch*) een full-filesystem scan doen, zul je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde verschijnsel krijgen.

Kan het nu niet testen, want ik heb (en wil) geen virusscanner op mijn notebook. Doe het wel zonder mail.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2002 21:32 . Reden: aangevuld ]

• IceEyz
Met een héél geinig full-systemscan is d'r niks aan de hand. Iemand anders een idee?

Verwijderd

Zet je real-time filesystem protection eens uit, misschien dat die 100% winlogon pieken dan wegblijven? (Al is het maar voor een test).

• IceEyz
Ook al geprobeerd. Het heeft volgens mij niks met m'n NAV te maken.

Verwijderd

Jammer :|

Verwijderd

trek je netwerkadapter eruit en zet deze in een ander PCI-slot en/of vervang deze.
dit dan n.a.v. wat ik boven in die "logboek"-quotes heb gelezen.

gebruik je meerdere accounts in WinXP? fast-user-switching uitzetten...

• IceEyz
Fast user switching staat op een bijna identiek systeem ook aan en daar draait 3dmax met geen problemen op. Heb daar nooit last van winlogon.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 15:07
Misschien een idee om nu eens naar die links te kijken die ik heb geplaatst ?! :?

-

• IceEyz
Euh - dat heb ik al lang. Stond niets bruikbaars in. (Schop)

• IceEyz
-Schop-

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Nét iets te snel, volgende keer even 24 uur wachten a.u.b. ;)

Titelfix op verzoek.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Botte bijl methode:

- doe een BIOS update
- schakel zo veel mogelijk hardware uit (met name NIC)
- schakel zo veel mogelijk services uit (http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm)

Maar begin met de BIOS update.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• IceEyz
Bios Update zal waarschijnlijk niet veel uitmaken omdat deze PC onder XP het wel ooit goed gedaan heeft. Ik kan niet meer achterhalen sinds wanneer ie zo gek doet. Mogelijk een XP Update of iets anders.
Ik zal m'n BIOS hopelijk morgen updaten (heb ik al es eerder gedaan met problemen) en kijken wat het uitmaakt.

[Update]
BIOS updaten gaat niet, vraag niet waarom - het is hier al een zooitje...

Services uitschakelen - suggesties welke? Met m'n netwerk heb ik al veel problemen gehad. --Afankelijkheidsservice- of groep kan niet worden gestart-- Maar da's al verholpen, lag aan ICS.

• IceEyz
Schopje

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27
Ik heb dit meegemaakt met een gare netwerkkaart. Heb je niet toevallig nog een ander netwerkkaartje liggen ?.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• IceEyz
Nee, ik heb geen extra netwerkkaartjes en onder ME doet 3dsMax 't dus wel met dezelfde netwerkkaartjes... Ik kan m'n netwerkkaartje er ook niet zomaar uitkrijgen, 't zit vast in het onderste slotje. 't Is er met wel erg veel moeite ingegaan. Disablen in systeem, kan dat ook helpen? En ben ik dan niet toevallig al mijn ingewikkelde netwerkinstellingen kwijt?

• IceEyz
En nu slaan alle stoppen door:

Leuke nieuwe computer van Medion bij de Aldi gekocht, Norton 2003 AV installeren en updaten, detonators d'r op, 3dmark en sandra. Allemaal leuk en 't werkt ook nog. Windows Update: Service Unavailable - zal later wel weer werken hoop ik.
Spelletje d'r op: 200fps - mooi.

3dsMax 5 installeren: geen probleem, projectje opladen en quick render: prrrrrt - winlogon 20% CPU (van 2.66 Ghz) en erg hoog geheugenverbruik en geheugenverschil.
Norton AV uit helpt een beetje, maar is niet het probleem. Na tien minuten kapt de pc met ratelen en geeft een prachtig plaatje weer van mijn scene. Nog eens quick render: prrrrrrt, 5 minuten en een mooi plaatje. Hoe vaker je quick rendert hoe sneller die gaat, maar de laptop van 1Ghz is nog steeds veel sneller...

Na een uur ofzo, werkt de pc normaal en snel. Start es opnieuw op: Kan winlogon.exe niet starten omdat shell32.dll niet kan worden gevonden. OK - kan "nogmeerdll'tjes" niet vinden: Opnieuw opstarten.
XP cd d'r in: opstarten vanaf cd - Windows er weer opnieuw opzetten... daar zal die pc straks wel mee klaar zijn.

Ik weet nog wel dat bij het afsluiten de laatste keer van die PC er een geheugen lees/schrijf fout was. De PC was toen wel een beetje veel aan het doen: 3dsMax afsluiten en opnieuw opstarten...

Hoe kan 't nu weer dat 't weer winlogon.exe is die ermee ophoudt? Dit gebeurt dus nu op twee verschillende systemen met 3dsMax 3, 4 en 5. Allebei draaien NTFS, de één is Pro, de ander is Home.
Laptop van 1Ghz met XP HOME UK en Fat32 heeft nog nooit kuren gehad met 3dsMax. Alle drie hangen in een netwerk verbonden met Internet - beveiligd door Norton IS 2003.
Is het dus dat 3dsMax gewoon niet met NTFS om kan gaan? Of wil die gewoon per se mijn computers afbreken en houdt die wel van laptops?

/Edit/
Shell32.dll gekopieerd van m'n cd en de pc start weer normaal op. 3dsMax blijft nog steeds gek doen...
/Edit/

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 22-11-2002 16:05 . Reden: Update ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb hetzelfde probleem gevonden en ik weet de oplossing van iig het probleem van de Topicstarter.

winlogon.exe icm 3dsmax4.x en hoger (dus ook 5) en Norton AntiVirus mogen elkaar niet echt. winlogon en NAV zorgen voor een 40seconden delay tijdens het booten bij meerdere mensen.

3dsmax + NAV zorgt voor winlogon rampen. Als je voordat je 3dsmax opstart realtime autoprotection uit zet is er niks aan de hand. later kan je dit weer aanzetten. Op de website van discreet kan je de nieuwste c-dilla downloaden, die zou hier verandering in moeten brengen.

Het lijkt dus alsof er een fout zit in NAV mbt winlogon en deze door verschillende omstandigheden opeens opspeelt.

http://www.experts-exchan...s/Win2000/Q_20166618.html
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/43647.html

Beide links geven goede informatie.

Human Bobby

• IceEyz
Die laatste C-Dilla update had ik nog niet gezien - maar die zorgde er wel ff voor dat winlogon.exe normaal blijft doen. Ik gebruik trouwens NAV 9.x
TY Justice en iedereen die ook een tipje gaf.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb het zelfde probleem. 3D studio Max starten en vervolgens traag systeem. Process winlogon.exe slurpt bijna het hele cpu gebruik op. Pc blijft maar ratelen. CPU usage springt van 6% naar 96% en weer terug. Blijft pieken. Is hier al een oplossing voor? Oja....ik zou het bijna vergeten, ik draai ook Windows XP pro (bagger OS als je het mij vraagt)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Justice gaf toch oplossingen, dwz de twee URL's, heb je die al bekeken?
IceEyz zegt dat 't bij hem helpt, dus...

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Jah stom van me. Had alles gelezen.....dacht ik. Kom ik net tot de conclusie dat ik alleen de eerste pagina had gelezen! |:(

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Pagina: 1