[VPN] Red Alert en VPN

Pagina: 1
Acties:

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56
Laatst had ik en een vriend van mij (Hydrax) het idee om via een VPN games tegen elkaar te gaan spelen, zoals red alert enz. Dus wij VPN opgezet. De benodigde poorten worden ook allemaal correct geforward door onze getweakte ADSL alcatel modempjes.

Volgende stap is dan uiteraard het inbellen bij Hydrax. We krijgen connectie en kunnen elkaar schijven ook zien enzo. En zelfs net send werkt :P Wanneer we dan willen gaan Red Alerten dan zien we elkaar wel in de lobby, maar een spel starten lukt voor geen ene meter.

Wanneer Hydrax mijn game wil 'joinen' dan krijgt hij de melding "game=full" Of hij komt er wel in, maar dan sta ik er niet meer bij. Iets anders vaags is dat wanneer hij iets tikt in het chat scherm hij zijn eigen tekst twee keer te zien krijgt. Net alsof het berricht in een loop wordt gestuurd :?

Hydrax heeft zijn alcatel modem wel ingesteld als DHCP server en ik niet, misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Nu maakt Red Alert gebruik van IPX, dus hebben we ook een spel getest wat gebruik maakt van het TCP/IP protocol, maar dat wil ook niet :(

Het vreemd is dat de rest van de VPN verbinding goed lijkt te werken, mappen delen enz, maar waarom spelletjes dan niet?

We spelen het spel onder W2k met onze firewall uit, maar die van de modem staat wel aan. Hebben jullie enig idee, waarom we niet kunnen red alerten over het VPN?

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

ipx gaat denk ik zowie zo niet werken, want dat is niet routeerbaar. (iig niet met een vpn tunnel. Ethernet tunnel does the trick wel, hiervoor meer info http://vtun.sourceforge.net/. )

Maar over je probleem. Red Alert 2 werkt wel prima via een VPN verbinding, dus 1 zal ook wel moeten werken denk ik aangezien internet code gewoon tcp/ip is.
Probeer een fsgs server te bemachtigen (is nog wel ergens te vinden) zet dan een nep westwood server op, verander wat hostfiles en voila je kan Red alert via internet tegen elkaar spelen).

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Verwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 23:39:
ipx gaat denk ik zowie zo niet werken, want dat is niet routeerbaar. (iig niet met een vpn tunnel. Ethernet tunnel does the trick wel, hiervoor meer info http://vtun.sourceforge.net/. )
Ik weet niet waar die wijsheid vandaag komt, maar IPX is zeer zeker wél routeerbaar.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Ik heb altijd geleerd at ipx een niet routable protocol is.. :)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

dat was netbui, ipx en tcp zijn dat dus wel

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 19:05

_nethack

We're all MAD here

Dan heb je het verkeerd geleerd ;)
Lees dit eens, daar staat uitgelegd hoe het ongeveer in z'n werk gaat :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1