Is er ook een programma waarmee ik kan voorkomen dat er een switchpoint dun wordt gemaakt? Ben benauwd voor de kiddos die maar raak klikken.
Verwijderd
Iets meer info over je situatie misschien?
Waar wil je het doen (thuis, werk), wat voor workstations (OS), etc.
Vooral Windows NT achtige workstations kun je zo goed als helemaal dichttimmeren dmv. gebruikersrechten en policies. Ook op 9x systemen kun je werken met policies.
Waar wil je het doen (thuis, werk), wat voor workstations (OS), etc.
Vooral Windows NT achtige workstations kun je zo goed als helemaal dichttimmeren dmv. gebruikersrechten en policies. Ook op 9x systemen kun je werken met policies.
Verwijderd
In IE de site blocken waar hij vandaan komt. (Websites met beperkte toegang.
Of een programma als Pop-up Killer of Pop-up stopper.
Pop-up downloads zijn idd erg irritant.
Of een programma als Pop-up Killer of Pop-up stopper.
Pop-up downloads zijn idd erg irritant.
Hier kun je een hele goede popup killer downloaden: http://www.computeridee.nl/downloads/0211/puksetup.exe
Dank voor de tips. Usio conclusio.. Er zijn geen mogelijkheden om de dun switchpoint zooi dicht te zetten
Verwijderd
Jawel, waarschijnlijk is het al voldoende om je kiddo's een eigen accountje te geven, dat user rechten heeft. Die mogen geen DUN verbindingen installeren als ik me niet heel erg vergis.
Leuke bijkomstigheid is, dat ze nog veel minder mogen dat je systeem kan verkloten.
[edit] sorry, ik las XP ipv Me.
In dat geval moet het dacht ik wel met een policy kunnen (nou moet ik wel toegeven dat ik daar nooit echt iets mee heb gedaan op Win 9x).
Leuke bijkomstigheid is, dat ze nog veel minder mogen dat je systeem kan verkloten.
[edit] sorry, ik las XP ipv Me.
In dat geval moet het dacht ik wel met een policy kunnen (nou moet ik wel toegeven dat ik daar nooit echt iets mee heb gedaan op Win 9x).
Idee welllicht is via dialling rules... als netnummer = 09 bel dan mijn eigen nummer als prefix... of zo.
Mocht je wellicht een breedband aansluiting hebben (ADSL/Kabel) dan is de modem verbinding op dat moment niet nodig. Is dit het geval, dan kun je simpelweg de stekker uit de modem nemen en sta je niet voor verrassingen te staan als de kids 0900 nummers zitten te bellen met switchpoint software.
Je kunt evt. een intressante constructie bedenken waarbij je een knop op de telefoonsdraad zet die bij een stand niet werkt en bij een andere stand wel.
Mocht je gebruik maken van een dial-up verbinding voor internet, dan wordt het hele geval wat moeilijker. Windows ME is net als zijn voorgangers 95 en 98 zo lek als een mandje en erg moeilijk te beveiligen. Je zult dan Windows 2000 of Windows XP moeten installeren.... maar zelfs dan is het voor leken nog steeds vrij ingewikkeld een behoorlijke beveiliging op te zetten.
Mocht je ISDN hebben dan heb je volgens mij ook de mogelijkheid om 1 nummer te blokkeren op 0900 toegang (het internet nummer) en een ander nummer niet (het gewone telefoonnummer)
Mocht je breedband hebben via de kabel dan kun je ook overwegen dial-up networking in zijn geheel te verwijderen. Voor veel kabel providers is het niet nodig namelijk.
Je kunt evt. een intressante constructie bedenken waarbij je een knop op de telefoonsdraad zet die bij een stand niet werkt en bij een andere stand wel.
Mocht je gebruik maken van een dial-up verbinding voor internet, dan wordt het hele geval wat moeilijker. Windows ME is net als zijn voorgangers 95 en 98 zo lek als een mandje en erg moeilijk te beveiligen. Je zult dan Windows 2000 of Windows XP moeten installeren.... maar zelfs dan is het voor leken nog steeds vrij ingewikkeld een behoorlijke beveiliging op te zetten.
Mocht je ISDN hebben dan heb je volgens mij ook de mogelijkheid om 1 nummer te blokkeren op 0900 toegang (het internet nummer) en een ander nummer niet (het gewone telefoonnummer)
Mocht je breedband hebben via de kabel dan kun je ook overwegen dial-up networking in zijn geheel te verwijderen. Voor veel kabel providers is het niet nodig namelijk.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Welke beveiliging?? Het gaat over WinME remember, die heeft helemaal geen beveiligingVerwijderd schreef op 13 oktober 2002 @ 21:02:
Is dit een echt gat in de beveiliging?
Als je dergelijke dingen wil beveiligen dan zit je denk ik toch echt aan win2k of xp vast...
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Nou da's dan weer heel erg fijn van meneer geets. Waar kan ik mijn komende telefoonrekeningen heensturen? Redmond wellicht
Verwijderd
Op hetzelfde moment als je KPN aansprakelijk kunt stellen voor het overmatig bellen van je kinderen 
Anyway, volgens KPN is hun kostenbeheersing binnenkort ook geschikt voor ME.
Tot die tijd kun je of proberen om met je kinderen afspraken te maken, of anders even XP/2000 halen.
Anyway, volgens KPN is hun kostenbeheersing binnenkort ook geschikt voor ME.
Tot die tijd kun je of proberen om met je kinderen afspraken te maken, of anders even XP/2000 halen.
dank Johnny, schiet ik niet veel op
Hier even een citaat van KPN :
Nieuw: Binnen enkele weken is er een nieuwe versie van Internet Kostenbeheersing. Deze versie zal ook geschikt zijn voor de Windows ME, 2000 en XP besturingssystemen. Dus Winme wordt nog niet ondersteund en volgens mij werkt kostenbeheersing alleen op de internetinbelnummers (06 etc en niet op die #!(*()*#)@*#)*@()*- 09 etc-inbelnummers).
tenslotte...
ik bel overigens via UPC-heel dom maar ja....
En nu weer snel naar mijn kabinet. Ik heb met Herman H (zo mag ik hem noemen :-) afgesproken nog even te gaan crossen met de Bentley :-)
Nieuw: Binnen enkele weken is er een nieuwe versie van Internet Kostenbeheersing. Deze versie zal ook geschikt zijn voor de Windows ME, 2000 en XP besturingssystemen. Dus Winme wordt nog niet ondersteund en volgens mij werkt kostenbeheersing alleen op de internetinbelnummers (06 etc en niet op die #!(*()*#)@*#)*@()*- 09 etc-inbelnummers).
tenslotte...
ik bel overigens via UPC-heel dom maar ja....
En nu weer snel naar mijn kabinet. Ik heb met Herman H (zo mag ik hem noemen :-) afgesproken nog even te gaan crossen met de Bentley :-)
09XX nr's laten blokkeren??
Je kunt dan nog steeds 0900-1580 bellen...
Je kunt dan nog steeds 0900-1580 bellen...
Pagina: 1