Toon posts:

ECS K7VTA3 onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar weken geleden een ECS K7VTA3 moederbord met een XP1800+ en 256 mb merkloos geheugen gekocht. Ik had meteen problemen met het installeren van de pc. Bijna alle spellen knalden eruit. Toen heb ik opnieuw Windows XP geinstalleerd en na een weekje had ik hem goed draaien. Alles werkte goed, spellen deden het gewoon, snelheid was oke. Nu is het weer helemaal mis. De hele tijd errors in Windows XP. Nu wil ik net Windows XP opnieuw installeren en nu knalt ie er steeds tijdens het installeren uit. Hij geeft dan een blue screen error of het scherm bevriest ineens.

Ik heb de rest van de onderdelen allemaal getest in mn andere pc en de harde schijf en voeding is gewoon oke. Kan het misschien aan het merkloze geheugen liggen? En als het aan het mobo zou liggen, zou een biosupdate dan eventueel kunnen werken?

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 18:37

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Een bios-update is altijd aan te raden. Echter denk ik dat het probleem bij jou inderdaad in het geheugen zit. Probeer ;ns te testen met ander geheugen.

Dat moederbord heeft ook de mogelijkheid te switchen tussen SDR SDRAM of DDR SDRAM. Doe je dat instellen in de bios of middels een jumper? Kijk dan ff of die jumper goed zit. Misschien maakt ie licht sluiting dat ie soms de DDR-sockets aan wil spreken misschien?

Zomaar een idee :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

mOrPhie schreef op 13 oktober 2002 @ 18:05:
Een bios-update is altijd aan te raden. Echter denk ik dat het probleem bij jou inderdaad in het geheugen zit. Probeer ;ns te testen met ander geheugen.

Dat moederbord heeft ook de mogelijkheid te switchen tussen SDR SDRAM of DDR SDRAM. Doe je dat instellen in de bios of middels een jumper? Kijk dan ff of die jumper goed zit. Misschien maakt ie licht sluiting dat ie soms de DDR-sockets aan wil spreken misschien?

idd ... try is een reepje A merk geheugen van een vriend of kennis ...
mocht dit veel schelen kun je altijd naar shop.tweakers.net gaan om daar een nieuw reepje aan te schaffen tegen een mooie prijs ...

* CRiMiNaL heeft hetzelfde gedaan

... MMORPG Addict.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
mOrPhie schreef op 13 oktober 2002 @ 18:05:

Je bent in de war met de ECS K7S5A, dit moederbord heeft een KT333 chipset en support geen SD-RAM.

Wat betreft je probleem betreft: probeer er eens fatsoenlijk geheugen in ;) Wat voor chipjes zitten er op dat "naamloze" geheugen?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:01
de k7vta3 eet alleen maar ddr, de k7s5a eet ze allebei(niet tegelijk), ik ben het wel eens met bovenstaande reply's (geheugen...)

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Maar hoewel PaulPaulusma het over sdram heeft, is het nog niet duidelijk of hij SDR of DDR bedoeld? Zou dan DDR moeten zijn.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, das dus een beetje een probleem. Ik heb hier zowel een k7s5a als een k7vta3 liggen en 1 reepje 256mb sdram en 1 reepje 256mb ddr. Dus ik kan wel de ddr op mn k7s5a testen. Heb ik ook al gedaan, maar dan loopt ie gewoon perfect.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
BIOS update is proberen,
en mischien je geheugen instellingen veranderen,
cas2 enzo !
Of koop gewoon een merk dingetje(cas2) dan weet je dat je 90% zeker zit

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan het niet gewoon een brak mobo zijn? Wat zijn de verschillen m.b.t. foutmeldingen en vastlopers tussen brak geheugen en een brak mobo?

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 14 oktober 2002 @ 10:22:
Maar kan het niet gewoon een brak mobo zijn? Wat zijn de verschillen m.b.t. foutmeldingen en vastlopers tussen brak geheugen en een brak mobo?
Ik zou zeggen probeer je SDR Sdram reepje ff op die k7s5a, dan weet je of het aan het geheugen ligt of niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, die SDR sdram zit standaard op mn k7s5a en de ddr zit op de nieuwe k7vta3. Begint allemaal vrij ingewikkeld te worden. :P k7s5a is mijn eigen pc en die nieuwe ben ik voor iemand anders in elkaar aan het zetten.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Zo op afstand valt er niets zinnigs meer over te zeggen denk ik. Ik denk dat je het mobo (+ toebehoren zoals geheugen) gewoon even mee moet nemen naar de zaak waar je em gekocht hebt en em daar door laten testen.

maar met de vage foutmeldingen die jij krijgt en de info die je er verder over hebt, denk ik dat niemand met een concrete oplossing voor je komt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, das duidelijk. Ik heb net een mailtje gestuurd naar Exile, waar ik het gekocht heb. Dus ik wacht de reactie hierop even af. We zien het wel ;)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Mijn K7VTA3 wil ook niet lekker werken.
Alleen als ik mijn Athlon 1333 op 1 Ghz laat lopen, werkt alles probleemloos.

Ik heb btw de oude versie (1.0), met KT266 chipset.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1